ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Agenția de publicitate Papaya Advertising s-a implicat în campania de donație pentru Cumințenia Pământului, realizând un clip controversat.

Filmat alb-negru, în clip apar la un moment dat soldați ai Armatei Roșii și Stalin, care iau cu ei tezaurul României. Clipul prezintă doi copii ghemuiți pe marginea unei căi ferate care văd îndurerați cum istoria și "alții" (sovieticii) le iau românilor ce au mai de preț. Spotul se încheie cu un tren care duce Cumințenia Pământului și se oprește în fața copiilor.

Ministrul Culturii a anunțat că, până acum, suma totală strânsă din donații pentru achiziția operei Cumințenia Pământului, de Constantin Brâncuși, este de 562.117 de euro.

În luna martie, Guvernul României a înaintat o ofertă de achiziție care a fost acceptată de proprietarii operei, Paula Ionescu și Alina Șerbănescu. Din suma de 11 milioane de euro, Guvernul României va plăti 5 milioane de euro, iar pentru restul ei Ministerul Culturii a lansat o subscripție publică națională.

Opera ”Cumințenia Pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuși în 1907.