ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Turiștii români care au plătit mai mult decât ar fi fost normal pentru servicii turistice vor fi despăgubiți în cazul în care turoperatorii vor fi găsiți vinovați de practici anti-concurențiale în urma investigației care are loc în această perioadă, a declarat marți președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, citat de news.ro.

Autoritatea anti-monopol a declanșat, la începutul anului, o investigație pe piața serviciilor de turism, supectând o înțelegere între marii turoperatori pentru limitarea discounturilor oferite agențiilor revânzătoare. Agențiile anchetate sunt Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel și Amarino.

Consiliul Concurenței a făcut inspecții la sediile și punctele de lucru ale acestora. ”Investigația a demarat la începutul anului și ar putea fi finalizată în acest an. Dacă vom găsi vinovați, inclusiv clienții ar putea fi despăgubiți dacă au plătit prea mult pentru servicii”, a spus Chirițoiu, în cadrul unui seminar pe tema Legii Concurenței pentru agențiile de turism.

Aceasta a fost prima investigație declanșată de autoritatea de concurență, potrivit digi24.ro, în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurență.