ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La mijlocul lunii viitoare, retailerul autohton Zanfir va redeschide sub brand propriu cele două magazine din Brăila preluate de la retailerul francez Carrefour. Pentru locuitorii din oraș acest lucru va însemna prețuri mult mai mici, o ofertă mai bună de produse la raft, iar angajații vor avea salarii cu până la 20% mai mari.

Rețelele autohtone de retail care au rezistat asaltului multinaționalelor au reînceput să devină puternice în anumite regiuni ale țării. Având avantajul gestionării unui număr mai mic de magazine, al unui număr redus de angajați și, de multe ori, având în spate diverse capacități de producție, acestea reușesc să ofere prețuri mai bune și o varietate mai mare de produse. Este și cazul retailerului Zanfir din Focșani, deținut de familia Zanfir, care a preluat recent două magazine Carrefour din Brăila.

„Săptămâna aceasta am preluat magazinele și le vom redeschide pe 16-17 februarie. Din punct de vedere al organizării vom merge pe rețeta Zanfir. Noi avem un mod diferit de organizare a magazinelor, cu o gamă mult mai mare de produse (față de Carrefour Market – n.red). Vom avea 15.000 de articole la raft, cu un raion de produse proaspete foarte bine reprezentat”, a declarat pentru ECONOMICA.NET.

Lilieana Zanfir, proprietara lanțului de magazine, care va ajunge, după inaugurarea celor două unități, la o rețea de 12 supermarketuri. Investiția în remodelarea unui magazin se ridică la aproximativ 15.000 de euro plus preluarea de echipamente.

Noile magazine Zanfir vor împrumuta politica rețelei și în ceea ce privește prețurile, care, spune Zanfir, vor fi mult mici față de cele practicate de Carrefour.

„Vom reduce prețurile. Am devenit competitori acerbi pentru multinaționale. Acum reprezentăm noi pentru ei o „sperietoare”, așa cum erau ei pentru noi acum câțiva ani”, anunță patroana lanțului de magazine care explică și metodele prin care reușeste să ofere prețuri mai bune decât competiția.

„Prețurile mici vin, în primul rând, din achiziții. Am exclus unele taxe (percepute furnizorilor – n.red) care sub o formă sau alta încă mai există (în cazul lanțurilor internaționale – n.red). Cumpărăm la tir și asigurăm rulaje foarte bune furnizorilor noștri. În al doilea rând, avem adaosuri comerciale mai mici decât ei. Potrivit unei analize pe care am făcut-o la sfârșitul anului trecut, multinaționalele au adaosuri comerciale cuprinse întreb 30 și 60%. Noi vom practica un adaos comercial de cel mult 17,5%”, a explicat Lileana Zanfir.

Potrivit acesteia, în magazinele pe care le administrează în jur de 70% sunt produse alimentare, iar marfa românească reprezintă în jur de 70% din ceea ce se expune pe raft.

„Nu există produse care să se fabrice în România și care să nu își găsească loc în magazinele noastre. (…) Luăm marfa de la furnizori din zona Vrancea, iar acum am început negocierile cu furnizori locali din Brăila”, mai spune aceasta.

Merg înfometată la Carrefour să-mi iau o pâine. Ajung în fața unui perete întreg cu acvarii care mă ispitesc cu forme și...

Posted by Laura Ștefănuț on Thursday, April 7, 2016

Mii de români sunt PĂCĂLIȚI zilnic. Surpriza URIAȘĂ pe care a avut-o o clientă la un supermaket Carrefour când a vrut să cumpere o PÂINE neagră de secară cu semințe. Ce ingrediente conține produsul