ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Lanțul de magazine Profi, aflat în portofoliul fondului de investiții Polish Enterprise Fund VI, a obținut un împrumut sindicalizat de 177 de milioane de lei (circa 40 de milioane de euro) de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) si Raiffeisen Bank, pentru a-și extinde agresiv rețeaua, cu cel puțin o sută de supermarketuri în fiecare din următorii trei ani, adică 300 de magazine. Este vizat inclusiv mediul rural prin intermediul formatului Profi Loco.

Rețeaua Profi are deja 382 de magazine în 181 de localități și peste 9.500 de angajați, astfel că planul anunțat joi prevede aproape dubllarea rețelei în următorii trei ani.

Profi este unul dintre cele mai mari lanțuri de comerț pe piața supermarketurilor, unde concurează cu rețeaua Lidl din grupul german Lidl & Schwarz, Mega Image aparținând grupului belgian Delhaize, Carrefour Express din grupul francez Carrefour și magazinele Penny Market aparținând grupului german Rewe. 

Această expansiune va duce la dispariția multor magazine mici, care nu vor putea face față concurenței agresive. 

Este și o lovitură aplicată producătorilor români, care nu reușesc să își vândă marfa în acest tip de magazine, marii retileri preferând să lucreze cu producători din țara de origine.