ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Anul trecut, un turist polonez semnala faptul că Lidl practică prețuri mai mari în România decât în Polonia la produse identice.

Același lucru îl arăta un român în legătură cu produsele comercializate de Zara: în România se umflă prețurile practicate în Occident.

Acum, de aceleași practici este acuzat și retailerul Kaufland. Un român a postat pe net două fotografii care înfățișează același produs - castraveciori murați ungurești, la Kaufland Turda din România și Kaufland Aachen, din Germania.

În imagini se poate vedea că la Kaufland Turda produsul costă 14.99 lei, adică 3,36 de euro bucata, la cursul de pe 29 iulie,(Foto dreapta). În același timp, același borcan este 1,69 euro în Germania(foto stânga)!
 
Din imagini se poate observa că produsul este identic în cele două magazine, comercializat în aceeași cantitate.
 

"Am facut 200 de km sa demonstrez ceea ce am postat ieri si anume ca un produs unguresc in Kaufland Turda costa dublu fata de acelasi produs cumpărat din Kaufland Aachen Germania !!!! Acum cred ca nu mai sunt dubii !!!! Rog sa nu mai fie șters mesajul si totodată rog sa dați share sa vadă fiecare !!! Asta înseamna lipsa de respect pentru cei din Romania si transmit pe aceasta cale rușine conducerii Kaufland !!!!...poate e o măsura de a strânge bani pentru ași achita datoria istorica fata de Romania !!!! De aceea cosul in Romania e mai scump !!!", a scris George Laurențiu Cîrnu pe Facebook.
 
Update: Drept la replică din partea Kaufland România 

Ca urmare a publicării articolului "Românii, vaci de muls? Retailerul Kaufland, acuzat că în România a DUBLAT prețul unui produs pe care îl vinde și în Germania.”, pe www.activenews.ro compania Kaufland România transmite următoarele clarificări și solicită publicarea dreptului la replică după cum urmează:

"În general, prețul unui produs diferă de la o țară la alta, acesta fiind calculat în baza unui cumul simultan de factori de ordin economic, legislativ și operațional, de aspecte ce pot ține de stocurile din magazinul respectiv sau de logistică. 

Un produs este întotdeauna mai ieftin în țara în care este făcut. De asemenea, și un produs românesc aflat la vânzare într-o altă țară va avea un preț la raft influențat de costurile de logistică pentru import.

În acest sens, produsul Castraveți murați, care provine din Germania, are un preț influențat de un cumul de aspecte similare celor enumerate mai sus, printre care cele mai importante sunt costurile de transport și de logistică necesare punerii produsului în vânzare. Acestea depind la rândul lor de greutatea produselor transportate, dar și de volumele în care sunt aduse în TIR-uri, în cazul de față fiind vorba de un produs greu și importat în stocuri mici. 

Încă din 2005 de la intrarea pe piața din România, Kaufland și-a stabilit o prioritate în a oferi clienților săi sortiment diversificat și produse de calitate.”