ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Val de plângeri din partea românilor care au făcut cumpărături online și au descoperit că le-au fost luați mai mulți bani de pe card.
 
Numărul sesizărilor s-a triplat și aproape toate magazinele reclamate și-au cerut scuze și au anunțat că înapoiază diferența, la două zile după ce Digi24 a prezentat povestea mai multor români care au descoperit că le-au fost retrase de pe card sume mai mari de bani decât cele aprobate. Până și șefii băncilor au fost chemați să dea explicații și soluții.

„Am primit foarte multe reclamații. Oamenii au început să se uite mai mult pe extrasul de cont, plățile pe care le-au făcut. Noi recomandăm consumatorilor să verifice cât mai des extrasul de cont, pot descoperi lucruri nebănuite, tot felul de comisioane”, a precizat purtătorul de cuvânt a Centrului European al Consumatorilor din România, Laura Pascu.

În urma valului de reclamații, cele mai multe magazine au decis să ofere despăgubiri. Printre cei reclamați se află și un lanț internațional de parfumerii online. Reprezentanții firmei spun că au fost retrase din greșeală sume mai mari decât cele aprobate, dar au de gând să returneze de două ori contravaloarea sumei respective. 

Un singur magazin reclamat anunță că nu are ce să își reproșeze în urma plângerii clienților tocmai pentru că menționase pe site că e posibil ca banca prin care se procesau plătițile să aibă taxe suplimentare.

„Toate site-urile noastre în limba română conțin și o rubrică de termeni și condiții, unde sunt explicate clar aceste situații. În toate cazurile, în contul nostru ajunge doar suma menționată pe site, dar nu și diferențele de curs și comisioanele aplicate de bancă”, a fost mesajul transmis de biroul de presă al unui magazin online.

Purtătorul de cuvânt a Centrului European al Consumatorilor din România a declarat însă că doar cinci la sută dintre consumatori citesc termenii și condițiile cu atenție.

Inclusiv operatorii de plăți online internaționale au anunțat că urmează să-i convoace pe șefii băncilor din România pentru a lămuri cine trebuie să îi anunțe pe clienți că plata aprobată în cazul shoppingului online nu este întotdeauna și prețul final plătit de cumpărători.