ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cei care sunt nemulțumiți de relația cu asiguratorul, cu societatea de administrare a pensiei private sau cu cea de investiții pe piața de capital vor putea solicita conciliere pe aceste probleme unei entități special înființate în acest scop. 


Este vorba de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-FIN), constituită în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, pe cele trei piețe menționate-de asigurări, pensii private și piață de capital- informează conso.ro. SAL-FIN are rolul de a reduce numărul litigiilor care ajung în tribunal și va începe să funcționeze din 19 iulie, concilierea fiind gratuită pentru consumatori. 

Directorul Direcției Protecția Consumatorului din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Călin Rangu, a declarat într-o conferință că la nivelul țării vor fi necesare circa 20-30 de persoane care să ocupe funcții de conciliatori în acest domeniu, relatează portalul financiar conso.ro. Astfel, se estimează că anual ar putea apela la conciliere aproximativ 2.000 de consumatori din industria asigurărilor. Conciliatorul va fi ales de consumatorul care inițiază procedura din lista celor autorizați să ocupe o astfel de funcție. 

De săptămâna viitoare, pentru soluționarea unui litigiu cu o companie din domeniile supravegheate de ASF, consumatorul trebuie să-și exprime această opțiune în mod voluntar, în scris, direct la sediul SAL-FIN, prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare. Acesta va trebui să facă însă dovada că, în prealabil, a încercat să soluționeze litigiul direct cu comerciantul în cauză. Finanțarea centrului este asigurată de ASF, iar pentru consumator procedura este gratuită.

În concluzie, consumatorii nemulțumiți vor putea alege dacă vor merge pe varianta unei petiții sau dacă încearcă o soluționare alternativă, prin intermediul noului organism de mediere. Ca și în cazul SAL-ului bancar, clientul va avea la dispoziție două variante: o soluție propusă sau una impusă. În cazul petiției, ASF poate verifică respectarea cadrului legal fără a impune soluții, însă poate demara controale  la firmele reclamate și le poate sancționa în cazul în care descoperă nereguli.