ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cu o valoare de 2,02 miliarde de lei (aproximativ 500 de milioane de euro), podul suspendat de la Brăila va fi cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani, se arată într-un comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

După ce va fi construit, construcția se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 de metri).

Podul ar putea deveni funcțional în cinci-șase ani va folosi în primul rând deplasărilor interne, dar și deplasărilor din/către Polonia, Ucraina sau Federația Rusă. Acum cei care vor să ajungă de pe un mal pe altul al Dunării, în zona Brăila, trebuie să folosească bacul sau să ocolească peste 100 de kilometri pentru a traversa fluviul pe podul de la Giurgeni-Vadu Oii.

Să nu uităm că Dobrogea, provincie românească, este legată de restul țării doar prin două poduri: de la Fetești-Cernavodă și prin cel de la Giurgeni.

Noul pod este în plan de zeci de ani și înseamnbă dezvoltarea economică a uneia dintre județele sărace ale României, Tulcea, și chiar dezvoltarea tursimului în Delta Dunării, scurtând drumul unora până în Deltă cu câteva ore.

Cei care locuiesc în zonă spun că podul este extrem de util. Bacul nu circulă noaptea, nu circulă când este secetă, iar iarna are mari probleme din cauza ceții sau înghețului.
 
Unul dintre oponenții podului este Lucian Mîndruță, omul care se pricepe la toate, care vrea... autostrăzi. Probabil una pe Valea Prahovei, să ajungă mai repede la schi. „Cavalerul de Cornu” nu ezită să-i numească pe cei care au decis să facă podul drept „nebuni”.