ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Magazinele apelează la toate strategiile pe care le au la îndemână ca să îi convingă pe cei care le calcă pragul să cheltuiască mai mult. Este un joc psihologic în care ofertele par mai speciale decât sunt cu adevărat, iar cumpărătorii neatenți cumpără mai mult decât au nevoie.

Coșurile mari de cumpărături care se cer umplute, prețurile cu 99 în coadă și mărfurile scumpe puse în raft la nivelul ochilor sunt câteva strategii pe care comercianții le folosesc pe întreaga durată a anului. În sezonul cumpărăturilor au nevoie de tactici noi prin care să își sporească vânzările. Magazinele din România sunt suspectate că ridică prețurile înainte să taie din ele de Black Friday.

Comercianții occidentali apelează însă la practici mult mai subtile. Una dintre ele este plasarea unor produse foarte scumpe lângă cele ceva mai ieftine. O geacă de 190 de dolari va părea că are un preț mic dacă este pusă lângă una de 220 de dolari. Deși ambele sunt scumpe, cumpărătorul simte că e în fața unei oferte speciale.

Hipermarketurile au altă strategie. Vor să transforme cumpărăturile într-un joc. Produsele la preț redus nu sunt toate într-un loc, ci sunt răspândite prin tot magazinul. Încearcă să le dea cumpărătorilor senzația, potrivit digi24.ro, că participă la o vânătoare de comori. Dar, în același timp, aceștia sunt plimbați printre raioanele cu produse la preț întreg.

Băncile și fotoliile din magazinele de haine, unde se pot odihni clienții, sunt special amplasate în dreptul produselor de care comercianții vor să scape mai repede.

La trucuri psihologice apelează și magazinele online. Oferă transport gratuit în perioadele de cumpărături. Dar unele mențin condiția unei comenzi minime. Cum ecranul este plin de oferte speciale, clienții ajung să cumpere două sau trei produse cu livrare gratuită când, de fapt, își doreau doar unul și ar fi cheltuit mai puțin dacă plăteau transportul.