ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Dezvoltarea puternică a tehnologiei mașinilor electrice, aflată deocamdată într-un stadiu incipient, va reduce cu 10% cererea mondială de benzină până în 2035, potrivit Wood Mackenzie, un consultant în industria petrolieră, citat de Bloomberg.

În prezent, mașinile alimentate pe bază de baterii reprezintă mai puțin de 1% din vânzările de mașini noi, însă vânzările ar putea crește după 2025, pe fondul politicilor guvernamentale de reducere a poluării și reducerii prețurilor, estimează consultantul Wood Mackenzie.

În 2035, mașinile electrice în circulație ar putea elimina o cerere zilnică cuprinsă între 1 și 2 milioane de barili de petrol de pe piață - adică exact în marja de reducere a producției anunțată săptămâna aceasta de Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol (OPEC), în scopul eliminării surplusului de producție din piață.

„Orice are ca efect reducerea cererii pentru transport are un impact pe piața petrolului. Întrebarea este cît de mare va fi și în ce moment se va produce”, a comentat Alan Gelder, vicepreședinte al Wood Mackenzie, potrivit News.ro.

Estimările Wood Mackenzie reflectă proiecțiile Agenției Internaționale a Energiei, care a prognozat luna trecută că cererea mondială de benzină a depășit deja nivelul de vârf, ca urmare a producerii de mașini cu un cosdum mai eficient și a extinderii mașinilor electrice.

Totuși, cererea totală de petrol ar urma să mai crească câteva decenii, susținută de consumul navelor maritime, a camioanelor, a aviației și a industriei petrochimice.

Totuși, alte estimări din piață indică o reducere mult mai mare a cererii de petrol ca urmare a extinderii mașinilor electrice, de 8 milioane de barili pe zi în 2035 și 13 milioane de barili pe zi în 2040.

Mașinile electrice aflate în circulație în prezent reduc în fiecare zi cererea de petrol cu 50.000 de barili, potrivit Wood Mackenzie.

Vineri, patru mari metropole mondiale - Atena, Madrid, Ciudad de Mexico și Paris - s-au angajat să elimine vehiculele cu motoare diesel până în 2025, pentru a reduce poluarea.

Totuși, experții consideră că stimulentele guvernamentale nu vor fi suficiente pentru a genera un boom al vânzărilor de mașini electrice, care rămân prea scumpe și puțin eficiente pentru a concura cu mașinile clasice.

O creștere masivă a vânzărilor de mașini electrice va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce prețul mașinilor și va extinde performanța bateriilor care echipează mașinile electrice, mai spun experții.