ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Fabricile de componente și subansamble produc anual 12,6 miliarde de euro din totalul de 18 miliarde, cât este cifra de afaceri a industriei auto românești. 
 
Sunt peste 200.000 de oameni care lucrează pentru companiile venite din toată lumea să beneficieze de priceperea și, trebuie spus, de costul mic al forței de muncă de aici. Aproape orice piesă poate fi găsită în cele peste 600 de fabrici și făbricuțe răspândite peste tot în țară.
 
Dacia și Ford nu acoperă nici măcar o treime din cifra de afaceri a industriei auto din România. Volane, banchete, cablaje, motoare, rulmenți, sisteme inteligente, toate sunt componente care se fabrică și ele tot în uzinele românești. Dacă le-am asambla, am face o mașină sută la sută românească.

Glumind un pic, oricine își poate construi o mașină din componente românești.

Poate începe cu o caroserie produsă la Craiova de nemții de la Kirchoff. Pe care o poate completa cu uși, aripi, faruri, oglinzi, toate fabricate în România. De exemplu, plafonul poate fi comandat la Salonta, în Bihor, unde sunt prezenți americanii de la Inteva. Iar sub capotă punem un motor produs de Dacia sau Ford.

Nici pentru interior nu trebuie să apelăm la importuri. Grupul german Draexlmaier poate furniza bordul mașinii, fabricat la Codlea, lângă Brașov. Nu departe, la Sfântu Gheorghe, găsim volanul și centurile de siguranță, produse de suedezii de la Autoliv. Gigantul TRW Automotive produce airbaguri la Roman, în Neamț.
 
La o oră de mers cu mașina, în Lețcani, Iași, este fabrica de scaune și banchete auto a americanilor de la Lear Corporation, potrivit digi24.ro. Pentru toate cablurile de care avem nevoie, putem alege între Caracal, orașul unde a investit compania japoneză Yazaki, Orăștie, unde au poposit alți niponi - Sumitomo și Arad, fieful nemților de la Leoni.

Cutia de viteze putem să o comandăm la Sebeș, în Alba, de la noua uzină Daimler. Un alt concern german, Bosch poate asigura partea electronică, prin componentele fabricate la Jucu, în Cluj.

Trei mari producători de anvelope, Continental, Michelin și Pirelli sunt în topul celor mai mari companii din industria prelucrătoare. Și pentru că trebuie să ne și oprim, să apelăm la plăcuțele de frână produse la Ploiești de americanii de la Federal Mogul.

În total, industria auto asigură o cincime din exporturile României și 12% din Produsul Intern Brut. Iar costul mediu al mâinii de lucru este cel mai mic din Uniunea Europeană: 4,9 euro pe oră.