ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Fiat-Chrysler vrea să asambleze la București o versiune militară de Jeep în colaborare cu ROMARM, iar americanii vor prezenta planul de investiții. Însă rămâne de văzut ce le poate oferi statul român pentru că de obicei o astfel de investiție nu se realizează fără garanția unor comenzi din partea Armatei Române.

În 2013, Renault Trucks semna un memorandum cu o fostă uzină ROMARM din Mizil, însă nu s-a mai auzit nimic între timp despre acel proiect. Asta și pentru că Armata nu știa dacă o să aibă bani ca să cumpere camioanele ce trebuiau produse acolo.

Dacă negocierile anunțate de ROMARM într-un comunicat oficial se vor încheia cu succes, Fiat-Chrysler va produce la Uzina Mecanică București mașina 4X4 Jeep J8. Concepută în 2007, este versiunea militară a modelului Jeep Wrangler, conform Digi 24.

Este un autoturism destinat să fie folosit mai degrabă de aliații Statelor Unite și mai puțin de armata americană. Chrysler a produs până acum versiunea militară a Jeep-ului în Egipt și Israel, pe baza unor parteneriate asemănătare cu cel negociat în momentul de față în România.

Cei de la ROMARM spun în comunicatul oficial că o colaborare cu Fiat-Chrysler ar ajuta Uzina Mecanică București, aflată în prezent într-un impas financiar fără precedent. Însă străinii nu vor salva industria militară din România dacă nu vor avea de câștigat la rândul lor.

Potrivit ROMARM, negocierile se desfășoară într-o perioadă în care Armata Română are nevoie de vehicule 4X4. Achizițonarea unor Jeep-uri produse la București împreună cu Fiat Chrysler ar ajuta economia țării noastre, însă americanii ar putea cere promisiuni mai concrete pentru demararea investiției.

Pentru că deocamdată nu se știe câți bani are Ministerul Apărărării la dispoziție pentru înnoirea parcului de mașini militare. Din punct de vedere bugetar, prioritatea în momentul de față este modernizarea fregatelor Regele Ferdinand și Regina Maria.

Discuții asemănătoare cu cele purtate în prezet cu Fiat-Chryslser au existat și în 2013. Atunci, Renault Trucks, care, în ciuda numelui, e parte a grupului suedez Volvo, a încheiat un memorandum cu fosta uzină de stat MFA Mizil pentru producția de camioane militare. Însă proiectul a fost condiționat de la bun început de bugetele de achiziții ale Ministerului Apărării.

Dacă armata ar fi cumpărat de la Mizil cele 10.000 de camioane de care are nevoie, contractele s-ar fi ridicat la un miliard de euro în următoarele două decenii. Însă în ultimii doi ani nu s-a mai auzit nimic despre investiția străină de acolo.