Fiat-Chrysler vrea să producă Jeep-uri militare în România. Condiția pusă de americani
Fiat-Chrysler vrea să asambleze la București o versiune militară de Jeep în colaborare cu ROMARM, iar americanii vor prezenta planul de investiții. Însă rămâne de văzut ce le poate oferi statul român pentru că de obicei o astfel de investiție nu se realizează fără garanția unor comenzi din partea Armatei Române.
În 2013, Renault Trucks semna un memorandum cu o fostă uzină ROMARM din Mizil, însă nu s-a mai auzit nimic între timp despre acel proiect. Asta și pentru că Armata nu știa dacă o să aibă bani ca să cumpere camioanele ce trebuiau produse acolo.
Dacă negocierile anunțate de ROMARM într-un comunicat oficial se vor încheia cu succes, Fiat-Chrysler va produce la Uzina Mecanică București mașina 4X4 Jeep J8. Concepută în 2007, este versiunea militară a modelului Jeep Wrangler, conform Digi 24.
Este un autoturism destinat să fie folosit mai degrabă de aliații Statelor Unite și mai puțin de armata americană. Chrysler a produs până acum versiunea militară a Jeep-ului în Egipt și Israel, pe baza unor parteneriate asemănătare cu cel negociat în momentul de față în România.
Cei de la ROMARM spun în comunicatul oficial că o colaborare cu Fiat-Chrysler ar ajuta Uzina Mecanică București, aflată în prezent într-un impas financiar fără precedent. Însă străinii nu vor salva industria militară din România dacă nu vor avea de câștigat la rândul lor.
Potrivit ROMARM, negocierile se desfășoară într-o perioadă în care Armata Română are nevoie de vehicule 4X4. Achizițonarea unor Jeep-uri produse la București împreună cu Fiat Chrysler ar ajuta economia țării noastre, însă americanii ar putea cere promisiuni mai concrete pentru demararea investiției.
Pentru că deocamdată nu se știe câți bani are Ministerul Apărărării la dispoziție pentru înnoirea parcului de mașini militare. Din punct de vedere bugetar, prioritatea în momentul de față este modernizarea fregatelor Regele Ferdinand și Regina Maria.
Discuții asemănătoare cu cele purtate în prezet cu Fiat-Chryslser au existat și în 2013. Atunci, Renault Trucks, care, în ciuda numelui, e parte a grupului suedez Volvo, a încheiat un memorandum cu fosta uzină de stat MFA Mizil pentru producția de camioane militare. Însă proiectul a fost condiționat de la bun început de bugetele de achiziții ale Ministerului Apărării.
Dacă armata ar fi cumpărat de la Mizil cele 10.000 de camioane de care are nevoie, contractele s-ar fi ridicat la un miliard de euro în următoarele două decenii. Însă în ultimii doi ani nu s-a mai auzit nimic despre investiția străină de acolo.
În 2013, Renault Trucks semna un memorandum cu o fostă uzină ROMARM din Mizil, însă nu s-a mai auzit nimic între timp despre acel proiect. Asta și pentru că Armata nu știa dacă o să aibă bani ca să cumpere camioanele ce trebuiau produse acolo.
Dacă negocierile anunțate de ROMARM într-un comunicat oficial se vor încheia cu succes, Fiat-Chrysler va produce la Uzina Mecanică București mașina 4X4 Jeep J8. Concepută în 2007, este versiunea militară a modelului Jeep Wrangler, conform Digi 24.
Este un autoturism destinat să fie folosit mai degrabă de aliații Statelor Unite și mai puțin de armata americană. Chrysler a produs până acum versiunea militară a Jeep-ului în Egipt și Israel, pe baza unor parteneriate asemănătare cu cel negociat în momentul de față în România.
Cei de la ROMARM spun în comunicatul oficial că o colaborare cu Fiat-Chrysler ar ajuta Uzina Mecanică București, aflată în prezent într-un impas financiar fără precedent. Însă străinii nu vor salva industria militară din România dacă nu vor avea de câștigat la rândul lor.
Potrivit ROMARM, negocierile se desfășoară într-o perioadă în care Armata Română are nevoie de vehicule 4X4. Achizițonarea unor Jeep-uri produse la București împreună cu Fiat Chrysler ar ajuta economia țării noastre, însă americanii ar putea cere promisiuni mai concrete pentru demararea investiției.
Pentru că deocamdată nu se știe câți bani are Ministerul Apărărării la dispoziție pentru înnoirea parcului de mașini militare. Din punct de vedere bugetar, prioritatea în momentul de față este modernizarea fregatelor Regele Ferdinand și Regina Maria.
Discuții asemănătoare cu cele purtate în prezet cu Fiat-Chryslser au existat și în 2013. Atunci, Renault Trucks, care, în ciuda numelui, e parte a grupului suedez Volvo, a încheiat un memorandum cu fosta uzină de stat MFA Mizil pentru producția de camioane militare. Însă proiectul a fost condiționat de la bun început de bugetele de achiziții ale Ministerului Apărării.
Dacă armata ar fi cumpărat de la Mizil cele 10.000 de camioane de care are nevoie, contractele s-ar fi ridicat la un miliard de euro în următoarele două decenii. Însă în ultimii doi ani nu s-a mai auzit nimic despre investiția străină de acolo.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
AuroraModels: Prima machetă a unei mașini românești - celebrul ARO 244D - la scara 1/18, produsă de o firmă românească
Producătorii români sunt discriminați în țara lor! Consiliul Concurenței, aliatul corporațiilor străine – Lidl, Penny, Auchan, Metro, Carrefour, Mega Image, Profi
A fost lovit podul din Baltimore de o Lebădă Neagră?
Academia Română: “România deține rezerve minerale și energetice considerabile. Este necesară reactivarea industriei extractive și de prelucrare”
MAREA CONFISCARE - un nou documentar video excepțional
Revoltător! Dezvăluirile unei investigații Greenpeace: Pădurile naturale din România ajung mobilă IKEA în 13 țări europene
Recomandările noastre
Noua Utopie climatică: Se pregătește scoaterea la mezat a Planetei – munți, păduri, câmpii, ape...
Orwell a prezis Războiul Permanent de astăzi
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Secțiuni: Economie
Locații: București
Organizații: Ministerul Apărării Naționale
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)