Sumă uriașă pentru repararea a 80 de kilometri de cale ferată în Transilvania
Compania care administrează infrastructura de cale ferată din România, CFR SA, a lansat o licitație deschisă pentru reabilitarea a două sectoare de cale ferată între Brașov și Sighișoara.
Secțiunile pentru a căror reparare CFR va plăti o sumă medie de 10 milioane de euro pe kilometru, sumă din care se poate construi de la zero un kilometru de autostradă, sunt Brașov – Apața și Cața – Sighișoara.
Acestea fac parte din Coridorul IV paneuropean Rin – Dunăre, iar valoarea totală estimată a contractului este de 3,71 miliarde lei (830 milioane euro), potrivit unui comunicat publicat marți.
Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coșlariu-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.
Pentru secțiunile Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, sursa de finanțare este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporție de 85%, iar cofinanțarea în proporție de 15% urmează să vină de la bugetul de stat.
”Reabilitarea celor două secțiuni Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, în lungime totală de 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov”, se arată în comunicatul CFR.
Din păcate sumele uriașe cheltuite până în prezent de CFR nu se traduc în ameliorări substanțiale ale duratei de parcurs a trenurilor. Citește și După cheltuirea unui miliard de euro, trenul tot ca mocănița.
Printre obiectivele urmărite se numără creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, creșterea siguranței feroviare, oferirea de facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă și introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului.
CFR SA a anunțat că, în scurt timp, va fi lansată și licitația pentru modernizarea secțiunii de mijloc Apața-Cața, pentru care compania a semnat contractul de finanțare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016.
În cazul acestui contract, în valoare de 440 milioane euro, cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, fiind în valoare de 98,3 milioane euro pentru perioada 2016-2020 și de 167,6 milioane euro pentru perioada 2021-2023.
Secțiunile pentru a căror reparare CFR va plăti o sumă medie de 10 milioane de euro pe kilometru, sumă din care se poate construi de la zero un kilometru de autostradă, sunt Brașov – Apața și Cața – Sighișoara.
Acestea fac parte din Coridorul IV paneuropean Rin – Dunăre, iar valoarea totală estimată a contractului este de 3,71 miliarde lei (830 milioane euro), potrivit unui comunicat publicat marți.
Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coșlariu-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.
Pentru secțiunile Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, sursa de finanțare este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporție de 85%, iar cofinanțarea în proporție de 15% urmează să vină de la bugetul de stat.
”Reabilitarea celor două secțiuni Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, în lungime totală de 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov”, se arată în comunicatul CFR.
Din păcate sumele uriașe cheltuite până în prezent de CFR nu se traduc în ameliorări substanțiale ale duratei de parcurs a trenurilor. Citește și După cheltuirea unui miliard de euro, trenul tot ca mocănița.
Printre obiectivele urmărite se numără creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, creșterea siguranței feroviare, oferirea de facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă și introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului.
CFR SA a anunțat că, în scurt timp, va fi lansată și licitația pentru modernizarea secțiunii de mijloc Apața-Cața, pentru care compania a semnat contractul de finanțare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016.
În cazul acestui contract, în valoare de 440 milioane euro, cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, fiind în valoare de 98,3 milioane euro pentru perioada 2016-2020 și de 167,6 milioane euro pentru perioada 2021-2023.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Guvernul României a „negociat” cu Qatarul cedarea a 51% din acționariatul companiei de stat Tarom și ia în calcul măsuri similare și pentru portul Constanța
Claudia Marcu: Energia verde a leșinat
Producătorii români sunt discriminați în țara lor! Consiliul Concurenței, aliatul corporațiilor străine – Lidl, Penny, Auchan, Metro, Carrefour, Mega Image, Profi
În sfârșit o veste bună! 83% dintre suedezi doresc să folosească banii cash, în ciuda ultra-tehnologizării. Peste 6000 de persoane au primit deja implanturi de microcipuri în mâini pentru a le folosi la plățile fără numerar
A fost lovit podul din Baltimore de o Lebădă Neagră?
AuroraModels: Prima machetă a unei mașini românești - celebrul ARO 244D - la scara 1/18, produsă de o firmă românească
Recomandările noastre
Secțiuni: Economie
Locații: România
Subiecte: Mersul trenurilor
Organizații: CFR Călători
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)