ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Compania Telekom România ar putea fi obligată să modifice toate contractele în curs de derulare, după ce Tribunalul București a decis că operatorul are o clauză abuzivă în contractele de telefonie, prin care impune plata unor despăgubiri de către clienții care reziliază contractul înainte de termen.

În mai 2014, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a chemat Telekom în judecată, în urma plângerii unui client al companiei, nemulțumit de faptul că trebuie să plătească despăgubiri de sute de euro pentru rezilierea contractului înainte de termen.

Potrivit portalului economic Profit.ro, Telekom solicita, prin clauza declarată acum abuzivă, despăgubiri pentru rezilierea contractului din culpa ori la cererea clientului astfel: 223,2 euro cu TVA cu mai mult de 18 luni rămase până la expirarea perioadei minime, de 167,4 euro cu TVA pentru o perioadă 13 și 18 luni rămase din contract, 111,6 euro cu TVA pentru o perioadă între 7 și 12 luni rămase, respectiv 55,8 euro cu TVA pentru mai puțin de 6 luni rămase până la expirarea perioadei minime.

Decizia Tribunalul București a fost luată în 5 februarie și decide că prevederea este abuzivă, a dispus eliminarea sa din toate contractele în curs, precum și din cele viitoare și a amendat Telekom, al treilea operator local după numărul de clienți, cu 200 de lei.

Atât ANPC, cât și Telekom pot ataca cu apel decizia în 30 de zile de la comunicare.

Telekom nu este singurul operator din România obligat să renunțe la o astfel de clauză.