ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Consiliul Concurenței va lansa joi platforma „Monitorul Prețurilor”, site-ul care va afișa prețurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coșul zilnic al românilor.

Practic, „Monitorul Prețurilor” este un instrument de monitorizare al prețurilor, prin intermediul căruia clienții pot găsi cele mai ieftine produse. Consiliul Concurenței speră că în acest fel se va crea o presiune concurențială asupra magazinelor pentru a oferi prețuri din ce în ce mai bune, conform datelor furnizate anterior de instituție.

Astfel, „Monitorul Prețurilor”, un proiect îndelung contestat de marile lanțuri de magazine, se va concretiza cu o întârziere de un an de la data estimată anterior.

La jumătate anului trecut, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, spunea că proiectul se va lansa până la finalul anului 2015. Însă, sublinia la acea vreme că principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurență în acest caz este reticența marilor lanțuri de magazine de a se implica în proiect.

Retailerii spuneau că, printre problemele pe care le ridică un astfel de monitor al prețurilor, sunt dificultățile organizatorice, pentru că implică resurse multiple. De asemenea, Bogdan Chirițoiu spunea și că lanțurile de magazine se tem să nu apară informații eronate și apoi să fie prejudiciați, dar și de faptul că sunt diferențe de preț de la un magazin la altul și de la un oraș la altul și "le e teamă că poate să dea prost".

Însă, ulterior reprezentanții instituției au discutat cu aproximativ jumătate din lanțurile de magazine prezente pe piața locală și sperau că și alte rețele se vor alătura discuțiilor, conform datelor de la acea vreme, potrivit Zf.