ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Războiul împotriva bărbaților se duce astăzi pe toate fronturile și cu toate armele. Inclusiv cu  lamele de ras și produsele de bărbierit ale unei celebre multinaționale. Mass-media și rețelele de socializare abundă în aceste zile de mesaje de boicotare a produselor Gillette, în urma unui spot publicitar în care compania, specializată în produse destinate domnilor, denunță „masculinitatea toxică”.

Campania Gillette, care menționează mișcarea #MeToo, sexismul la locul de muncă și violența bărbaților, a stârnit furia multor clienți fideli, care acum, drept răspuns, anunță că vor renunța la produsele de bărbierit marca Gillette. 

Pe Twitter au curs în ultimele ore zeci de mii de mesaje, unele însoțite de imagini ale bărbaților, șocați de-a dreptul de modul în care compania a pornit acest război anti masculinitate. Mulți arată cum își aruncă produsele Gillette la coș sau în toaletă. Alții au denunțat faptul că Gillette s-a politizat, anunțând:  „tocmai ați pierdut un client" pentru că „a fi bărbat nu este o boală”.

Au fost lansate acuzații și de„propagandă feministă", compania fiind îndemnată vină cu un clip în care să-și ceară scuze față de clienții lor, scrie Daily Mail.

Nici femeile nu au fost încântate de spot.  „Ca mamă a 3 băieți și bunica unui nepot, pentru mine este mai mult decât o ofensă", a scris o femeie din Tennessee, adăugând că acesta este „un exemplu patetic al companiilor care se preocupă de corectitudinea politică în detrimentul oamenilor”.


Acuzațiile au venit și din partea presei americane, care susține că cei care au creat spotul vor să facă bărbații mai puțini bărbați. Revista "The New American", care a scris un text pe această temă, spune că publicitatea celor de la Gillette a promovat ipoteze greșite afirmând că "bărbații sunt sexul cel mai sălbatic care se joacă cu periculozitatea lor".

Mesajul Gillette

Intitulată „Believe" campania are drept slogan „The best men can be" și transmite mesajul că bărbații ar trebui să își ceară socoteală unul altuia atunci când au o atitudine nepotrivită. Spotul care a provocat un val de reacții negative, dar și aprecieri, începe cu imagini în care bărbați sunt filmați în timp ce au un comportament agresiv, hărțuiesc sexual femei sau adoptă o atitudine sexistă. Apoi oferă exemple de comportament pozitiv în care bărbați intervin și pun punct situațiilor în care alți bărbați se comportă neadecvat. „Este aceasta cea mai bună versiune a bărbaților? Este? Nu ne putem ascunde de asta, se întâmplă de prea mult timp. Nu putem râde de acest lucru, nu putem invoca aceleași scuze vechi. Dar ceva s-a schimbat totuși. Nu mai există cale de întoarcere. Pentru că noi... noi credem în ceea ce este mai bun în bărbați. Să spunem ceea ce este potrivit, să ne comportăm ca atare. Unii deja o fac, la un nivel mai mic sau mai mare. Dar nu este de ajuns. Pentru că puștanii de azi vor ajunge bărbații de mâine”, este mesajul companiei.

Și Asociația Americană de Psihologie demonizează masculinitatea

Coincidență sau nu, cu doar câteva zile înainte de apariția acestui spot, Asociația Americană de Psihologie (APA) concluziona că „masculinitatea tradițională este toxică”, indicând drept comportamentele masculine „toxice” stoicismul, competitivitatea, mascarea emoțiilor, ascunderea suferinței, și spiritul de aventură și  lansând o serie de linii directoare pentru psihiatri, de care să țină cont atunci când ajută pacienții de sex masculin. 
Studiul APA arată că „unele norme sociale masculine pot avea consecințe negative asupra sănătății băieților și bărbaților". Cheia acestor norme nocive este presiunea asupra băieților de a-și suprima emoțiile (băieții "obișnuiți" nu plâng),  susține APA.

Într-o declarație ulterioară a psihologilor americani este trădat însă adevăratul motiv al organizației: „Dacă putem schimba oamenii, putem schimba lumea", scrie site-ul LifeSiteNews. Autorul articolului consideră, în calitate de cunoscător al comunității LGBT, că liniile directoare ale APA sunt, de fapt,  ​​„o încercare de a submina diabolic nu numai masculinitatea, ci familia, căsătoria și legile naturale”. „Iar cei mai vulnerabili din societate - în mod special băieții - vor fi afectați cel mai mult de aceste noi recomandări”.

Prin delegitimizarea masculinității tradiționale, Asociația Americană de Psihologie  încearcă să creeze un mediu social mai ospitalier astfel încât comunitatea LGBT să înflorească, notează sursa citată. Termenii definiți la începutul liniilor directoare au stabilit tonul întregului document. Cel mai îngrijorător este încorporarea termenului „cisgender", pe care APA îl folosește acum pentru a se referi la persoanele ale căror sex biologic este aliniat cu "identitatea de gen", ca și cum ar fi o condiție umană ciudată.