ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Șase postări pe Twitter în decurs de două zile cu privire la „informații false": președintele american a lansat o nouă rafală asupra țintei sale favorite, presa.

O bună ocazie de a reveni asupra cazului CNN, când postul a fost nevoit să-și retragă o știre insuficient documentată și care acuza presupuse legături între echipa lui Trump și Rusia. Pe lângă CNN, redenumit FNN (Fake News Network), președintele american a lovit în țintele sale predilecte: marile posturi naționale NBC, CBS și ABC, precum și în New York Times și Washington Post.

În opinia lui Stephen Reese, profesor de jurnalism la Universitatea din Texas, acest episod se înscrie în continuitatea unei relații conflictuale, născute încă din timpul campaniei prezidențiale. Însă pentru alții, cazul demonstrează o derivă a presei.

„Standardele (jurnalismului) au fost abandonate, în frenezia ce vizează doborârea președintelui (Trump)", este de părere Michael Goodwin, editorialist al cotidianului conservator New York Post, într-un articol publicat miercuri.

Potrivit lui Richard Benedetto, profesor la American University, presa „nu publică nimic fals", însă „selecționează ceea ce publică și ce nu publică și în acest fel nu oferă o viziune justă a ceea ce se întâmplă zi de zi la Casa Albă".

Criticii reproșează presei că își orientează modul de acoperire a evenimentelor pentru a-și crește audiența, numărul de abonamente sau de cititori. Această idee este susținută de înregistrări video postate online în ultimele ore de site-ul conservator Project Veritas. În una dintre ele, un producător de la CNN, filmat cu o cameră ascunsă, afirmă că postul consacră atâta spațiu presupuselor legături dintre echipa lui Trump și Rusia „datorită audienței". „Este un business", adaugă el.

„Cred că sunt mulți telespectatori de stânga ai postului CNN care vor să-l vadă pe Trump efectiv cercetat la microscop", afirmă producătorul John Bonifield, în opinia căruia există două măsuri. „Dacă noi am fi făcut același lucru cu președintele Obama, aceasta i-ar fi displăcut publicului nostru", este convins el.

Potrivit lui Stephen Reese, „este dificil să faci diferența" între interesele economice și „obiectivele profesionale", pur jurnalistice. Posturile de informații „sunt un pic mai mult orientate spre comercial", constată el, „însă pentru Times și Post, cred că ele își fac pur și simplu munca".

Un lucru este clar pentru mulți observatori: cazul CNN și noile atacuri nu fac să evolueze imaginea presei de opinie.