ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


”Europa nu este creștină, nu cred în rădăcinile creștine ale Europei, Europa este diversă”. Aceasta este declarația făcută  in urmă cu câteva zile de comisarul european Pierre Moscovici, care a generat controverse în presa franceză și în spațiul online. Și asupra căreia a revenit, nuanțându-și comentariul.

Afirmația lui Pierre Moscovici, comisar european pentru Afaceri Economice și Financiare, a venit ca urmare a unei întrebări ce i-a fost adresata după alegerea ca primar al Londrei a lui Sadiq Khan, de origine pakistaneza, de confesiune musulmană.

Moscovici, ale cărui origini evreiești sunt cunoscute, a declarat:

”Chiar dacă, e adevărat, pe continentul nostru există o populație majoritară care este, să spunem, de religie sau de cultură creștină, Europa nu este creștină. Eu nu cred în rădăcinile creștine ale Europei. Eu cred că Europa este unită și diversă”, a spus Moscovici la postul BFM TV.
 
Pe rețelele de  socializare au început să curgă comentariile critice. Așa că Moscovici a simțit că trebuie să facă unele precizări, intr-un articol publicat în Le Figaro, intitulat "Ceea ce am vrut să spun". 

Negând faptul că afirmația sa a fost "o caricatură", așa cum a l-au acuzat internauții, comisarul european a dat asigurări că are "cel mai mare respect pentru religii și aportul lor spiritual" și că are oroare de "de revizionismul istoric".

"Desigur, credința creștină a fost un factor de unificare a Europei", a încercat Moscovici să-și nuanțeze afirmația anterioară.

Reprezentant al aripii social-democrate a Partidului Socialist Francez, fost apropiat al lui Dominique Strauss-Kahn, Pierre Moscovici are origini românesti: tatăl său, sociologul Serge Moscovici, nascut la Braila, a fugit din România la sfârṣitul anilor '40.

De reamintit polemicile nascute in anul 2004, la elaborarea Constitutiei Europene, document fundamental al UE, atunci cand s-au infruntat doua curente de opinie. Unul care dorea definirea Europei drept o comunitate de state cu radacini crestine , iar cel de-al doilea bazat mai degraba pe esenta laica a structurilor statale, care a dorit pur si simplu ignorarea chestiunii religioase. Au castigat cei din tabara a doua,  Constitutia Uniunii Europene neavand mentionat in text radacinile crestine ale Europei.