ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Doliu în lumea teatrului timișorean. Regizorul Ion-Ardeal Ieremia a murit. Acesta ar fi împlinit vârsta de 59 de ani pe 13 ianuarie. Era unul din cei mai îndrăgiți regizori, semnând multe din piesele care se joacă pe scena Teatrului Național din Timișoara.

Acesta era căsătorit cu Claudia Ieremia, una din cele mai bine cotate actrițe din Timișoara și avea un fiu, pe Inocențiu Ieremia, care a devenit și el regizor, transmite ȘtiripeSurse.

Citiți și TURBO-CANCER, qu'est-ce que c'est? Jurnalistul și cineastul german Johannes Honsell a murit la 45 de ani de Turbo-Cancer imediat după Crăciun, la 12 zile de la diagnostic

În 2016, Ieremia a devenit și consilier local în Timișoara, candidând din partea PSD. A fost și secretar de stat din partea aceluiași partid, din care a demisionat în urmă cu un an, după ce a fost certat public de prefectul de Timiș, Mihai Ritivoiu, mai scrie sursa citată. Ieremia era vaccinat Covid la Salonta, după cum afirmă chiar el într-o postare de pe Facebook din 8 noiembrie 2021:


„surse diverse indică faptul că în afara țării trăiesc undeva între 3 și 5 milioane de români. s-a obosit cineva sa afle câți dintre ei s-au vaccinat în țările de reședință? pariez că nu! la fel ca mine, care nu apar în statisticile județului Timiș fiindcă m-am vaccinat în Salonta, acei cetățeni nu sunt baza de calcul la INS..
deci procentul vaccinatilor raportat la populația totala a Romaniei e, de fapt, apă de ploaie... ”

Ieremia a fost vaccinat Covid cât și un susținător al vaccinării Covid cu seruri experimentale insuficient testate, după cum stau dovadă declarațiile sale publice ca cea de mai sus, dată în urmă cu exact 3 ani, pe 1 ianuarie 2021, și în care afirma ”că doar vaccinul îl ajută să se reîntâlnească cu publicul”.

„Regizorul cede în vaccin singura soluție. Te protejează de boală, te scapă de restricții și relansează economia. Așa că nu îi înțelege pe cei care se opun vaccinării.”, scria Mediafax într-un soi de advertorial, pe 1.01.2021.

La Aleph News era reluată „narațiunea”: Reacția unui regizor de teatru la atitudinea celor care se opun vaccinării anti-COVID: „Eu vreau să mă vaccinez cât mai repede”

La fel, aceleași idei se găsesc și în textele sale de pe Facebook, cum ar fi acesta din 13 octombrie, în care pare să repete „narativul” lui Vasile Bănescu:

„Dumnezeu e-n toate deci și în vaccin!
de unde primitivismul ăsta nu pricep,
sa opui vaccinul lui Dumnezeu...
18 decese în Timiș de ieri pe azi.
printre ei, fata lui Petrica Moise, evident nevaccinati
poze va faceți? nu vă fura baubau, sufletul?”

Într-o postare din 28 ianuarie 2022, scrie: „de ce comuna cu 30 000 de locuitori, Dumbrăvița (periurbana Timisoarei) , campioana pe țară la vaccinări are o rata de infectare de 40 la mie? fiindcă are cetățeni responsabili. se testează. asa cum s-au si vaccinat,se testează. acest paradox explica felul în care un grup social parcurge o situație de criză. ei, covârșitor,sunt cu studii superioare. muncesc în Timișoara. instrucția elementară i-a ferit de fricile medievale. s-au relaxat post vaccin. ca și mine, de altfel. iar acum experimentează o răceală. nimic mai mult”

Într-alta, din 12 noiembrie 2021, ironiza nevaccinații cu următorul text: „acum 150 de ani, pe când vaccinul nu era...
"experimental" , existau oameni care nu se lăsau fotografiați sa nu li se fure sufletul.
eu cred ca, de fapt, am involuat
stați așa! nici fotografia nu se inventase!!!”, a scris el publicând imaginea de mai jos transmisă de Ro Vaccinare cu un act de vaccinare din 1863. În realitate, fotografia se inventase cu mai multe de jumătate de secol înainte de data respectivă.

Soția lui a făcut rapelul în aprilie 2021, după cum anunța chiar ea pe Facebook:

Claudia Ieremia:
 
„foaie verde halibut,
eu rapelul l-am făcut!
să ne vaccinam toți,  zic,
să ne veselim un pic.”

Teatrul Național din Timișoara a transmis următorul Comunicat:

ION-ARDEAL IEREMIA (13.01.1965 – 2.01.2024)

Regizorul Ion-Ardeal Ieremia ne-a părăsit. Victimă a unei boli neiertătoare, Ion-Ardeal ne-a părăsit astăzi, 2 ianuarie 2024.

Ion-Ardeal Ieremia și-a legat întreaga viață de Teatrul Național. Născut la Oradea, trăiește în Timișoara de la 9 ani. Fiu de regizor, și-a petrecut copilăria în culisele teatrului. A absolvit un liceu cu profil real ale cărui rigori le-a resimțit ca pe o „pereche de pantofi străină”, după cum spunea el însuși. A absolvit în 1995 secția regie teatru a Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică din București, la clasa prof. Valeriu Moisescu. Tumultuos, generos, intempestiv, neliniștit, cu o inteligență ascuțită, Ion-Ardeal Ieremia a urmat – nu fără să-și pună întrebări care l-au urmărit mereu – aceeași profesie ca cea a tatălui său. Cariera lui, începută la Teatrul Național din Târgu-Mureș și continuată, următorii 28 de ani, la Naționalul timișorean, a demonstrat că identitatea sa artistică îi aparține pe de-a-ntregul,  spectacolele sale, de la prima montare – Femeia-șarpe de Carlo Gozzi, până la cea din urmă – Săptămâna luminată de Mihail Săulescu purtându-i amprenta unică: o mare sensibilitate care l-a rănit mai mereu și pe care învățase să o ascundă în spatele unui simț al umorului unic, un umor care îi va purta mereu amprenta, dar și în spatele unei nerăbdări aspre. Cu adevărat, în spatele glumei sau a asprimii s-au aflat întotdeauna o mare delicatețe și o mare fragilitate pe care le-a distilat în spectacolele lui, dar și opinii pe care, în spectacole și în afara lor, le-a exprimat mereu cu toată convingerea.

Ion-Ardeal Ieremia a fost o prezență integră și efervescentă a Timișoarei și a Teatrului Național pentru care a luptat în toate modurile pe care le-a putut imagina – ca artist, ca locuitor al orașului, dar și din poziția de consilier municipal și, mai apoi, din cea de secretar de stat în Ministerul Culturii.

Ion-Ardeal Ieremia a fost o personalitate profund implicată și o voce puternică într-un spațiu fundamental pentru societate: cultura. Teatrul Național din Timișoara a beneficiat aproape trei decenii de spiritul, de inteligența și de loialitatea sa, iar pentru asta îi vom fi recunoscători mereu.

Îndurerați, stupefiați, prietenii și colegii săi din Teatrul Național rămân de-acum cu amintirea lui. Odihnească în pace.”

Citiți și REVELIONUL LA MORGĂ. Tombola morții subite nu se oprește nici de Anul Nou. Moarte cumplită a unei femei de 42 de ani, închisă în propria mașină. Anul 2023, Anul Morții Subite, se schimbă cu Anul 2024, Anul Cancerelor Turbo. Responsabilii petrec liniștiți