ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Lidl a mai dat jos o cruce. După produsele grecești de pe etichetele cărora au zburat  peste noapte crucile, nemții de la Lidl au eliminat și din Italia cel mai important simbol religios al creștinătății, scrie ziarul Il Giornale.

Strategia de marketing implementată de Lidl cu produsele grecești a fost aplicată și în Dolceacqua, un mic sat medieval din provincia Liguria. Așa că în afișele aflate lângă casele de marcat, pe care era imaginea Bisericii  Sant'Antonio Abate, o bijuterie locală, clopotnițele au fost lăsate fără cruce. Afișul era, de fapt, o reprezentare, la scară mare, a uneia dintre cele mai populare cărți poștale, care ar fi fost reprezentată și într-un tablou de Monet.
 
Reacția primarului din Dolceacqua a fost una pe măsură. Fulvio Gazzola a adresat o scrisoare conducerii gigantului alimentar, amenințând că îi va da în judecată dacă nu vor pune crucile la loc. „Ați dat jos crucea de pe Biserica din Dolceaqua pentru a nu leza clientela voastră musulmană. Dacă aceste cruci vă deranjează atât de mult, puneți măcar o altă imagine, cu orice, cu un castel, dar vă rog, nu ne distrugeți țara!”
 
„Înțeleg că nu doresc să rănească sensibilitatea celor care aparțin altor religii - adaugă primul edilul italian- dar trebuie să fie corecți și, mai presus de toate, să nu penalizeze pe nimeni”.

Primarul mai spune că, „dincolo de faptul că țara noastră are rădăcini creștine, nu sunt de acord să retușem o fotografie, prezentând o imagine falsă a orașului nostru”.

Lidl a răspuns, precizând că este vorba de o neînțelegere  și a cerut scuze primarului. De asemenea, au promis să înlocuiască fotografia: „Imaginea cu Biserica din Dolceacqua a fost achiziționată dintr-o bază de date foto, fiind tiparită și afișată lângă casele de marcat. Nu ne-am dat seama că imaginea achiziționată nu avea  cruci.  Nu este nici o strategie de marketing, ci o eroare pentru care ne cerem scuze atât clienților cât și locuitorilor Dolceacqua”, s-au justificat cei de la Lidl.