Marine Le Pen a declarat marți că va încerca să repatrieze producția de automobile franceze și a altor bunuri industriale, întocmai cum speră să facă în SUA președintele ales, Donald Trump, transmite Reuters. 

Producătorii auto sunt presați de administrația de la Washington să investească în țară, altfel se vor confrunta cu taxe mai ridicate.


Întrebată dacă ar vrea să vadă că același lucru se întâmplă cu producătorii auto francezi Renault și PSA Peugeot Citroen, lidera Partidului Frontul Național (FN) a declarat: ''El (Trump) pune în aplicare măsurile pe care eu le cer de câțiva ani''.

Vorbind la postul de televiziune France 2, Marine Le Pen a descris politica ca ''patriotism economic și protecționism inteligent''.

''Nu am nimic împotrivă să le explic companiilor franceze că nu vor scăpa de taxele pe care trebuie să le plătească în Franța, că nu pot merge în afara țării fără a suferi consecințele. Trebuie făcută o alegere, o alegere a patriotismului'', a declarat Le Pen.

Renault și Peugeot produc mașini și componente în Spania și în Europa de Est.

Și alți candidați la alegerile prezidențiale din mai au lăudat atitudinea lui Donald Trump față de Ford, inclusiv socialistul Arnaud Montebourg și candidatul independent Jean-Luc Melenchon.


Agenda protecționistă și anti-globalizare a lui Le Pen a ajutat-o să obțină sprijin extins în campania electorală. Majoritatea sondajelor de opinie arată că va intra în turul doi, dar va pierde în fața conservatorului Francois Fillon.

Politica industrială reprezintă una dintre diferențele majore între cei doi candidați. Fillon are un program liberal, menit să reducă rolul statului în companii. El s-a pronunțat în favoarea vânzării acțiunilor deținute de Guvern la companiile importante, spunând că participația de aproape 20% deținută de Guvern la Renault este inoportună și nu poate preveni construirea fabricilor în afara Franței.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a anunțat duminică o investiție în SUA de un miliard de dolari în brandul Jeep și crearea unui număr de 2.000 de locuri de muncă, în condițiile în care producătorii auto sunt presați de administrația de la Washington să investească în țară, altfel se vor confrunta cu taxe mai ridicate.

Producătorul italo-american va folosi banii pentru extinderea fabricilor sale din statele Michigan și Ohio și va muta producția modelului Ram din Mexic în SUA.

Săptămâna trecută, Ford Motor a informat că va anula planificata investiție de 1,6 miliarde de dolari într-o fabrică din Mexic și va investi 700 de milioane de dolari în uzina sa din Michigan, SUA, unde vor fi angajate încă 700 de persoane. Anunțul vine după ce președintele ales Donald Trump a amenințat că va impune taxe masive celui mai mare producător din SUA, General Motors, pentru că fabrică unele modele Chevrolet Cruze în Mexic.

Trump a mulțumit Ford pentru "crearea a 700 de noi locuri de muncă".

"Acesta e doar începutul, vor urma mult mai multe", a declarat, pe Twitter, oficialul american.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajați și 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent și pe piața din România.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.


Grupul Renault România are peste 16.000 de angajați ce își desfășoară activitatea la: uzinele Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica și Șasiuri, Direcția Logistică, inclusiv centrul AILN), Matrițe Dacia (Pitești), centrul de design Renault Design Central Europe (București), Renault Technologie Roumanie — București (care include Centrul Tehnic Titu), direcția comercială Renault Commercial Roumanie — București (inclusiv Centrul de Piese de Schimb Oarja) și Renault Credit International (București).