ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Angajații unei mari companii aeriene avertizează că practicile acesteia de angajare determinate de ideologia diversității sunt „o rețetă pentru dezastru”.

Compania Southwest Airlines Co. se bucură de premii pentru eforturile sale de promovare a „diversității, echității și incluziunii” (DEI).

Însă opt angajați actuali de la Southwest, printre care trei reprezentanți ai minorităților, au declarat pentru The Epoch Times că politicile DEI „woke, de stânga”, așa cum au fost implementate de companie, au compromis principiul valoros al Regulii de aur a companiei (care se bazează pe ideea de a-i trata pe ceilalți în același mod în care dorești să fii tratat), au creat dezbinare într-o echipă cândva unită și, în cele din urmă, poate pune siguranța în pericol.

Confruntată cu lipsa de personal și presiunea de a avea angajați din cadrul minorităților, compania și-a schimbat practicile de angajare și modul în care formează și disciplinează lucrătorii – mai ales pentru a-i avantaja pe noii angajați mai puțin calificați, dar care reprezintă „curcubeul” diversității, spun angajații.

„Ei compromit siguranța de dragul [ideologiei] rasei, identității de gen și preferințelor sexuale... Ei riscă viața oamenilor pentru aceste agende”, a declarat o însoțitoare de bord de la Southwest, o femeie hispanică, citată de Epoch Times.

Southwest, una dintre cei mai mari companii de transport aerian din America, nu a răspuns la mesajele prin care i s-a solicitat să comenteze.

Probleme similare s-au răspândit în întreaga industrie, potrivit a 10 angajați ai unor companii aeriene, care au acceptat să fie intervievați. Patru sunt piloți și șase însoțitori de bord; majoritatea au 20 sau peste 20 de ani de experiență. Toți aceștia, inclusiv doi piloți ai companiei American Airlines, au vorbit sub protecția anonimatului pentru a-și proteja locurile de muncă.

Toți cei intervievați au avertizat că, de fiecare dată când un standard este coborât sau sunt acceptați angajați mai puțin calificați, există riscul ca ceva să meargă foarte rău. Într-o industrie care depinde de o coordonare aproape miraculoasă între oameni, mașini și computere, chiar și câteva abateri pot culmina cu o catastrofă.

De asemenea, unii angajați își fac griji cu privire la ceea ce s-ar putea întâmpla dacă tendințele actuale continuă să îi streseze și să le distragă atenția profesioniștilor în chestiuni de siguranță. „Este o rețetă pentru dezastru. Sper doar să nu fiu la serviciu când se va întâmpla”, a spus un însoțitor de bord.


Mentalitatea de tip „noi versus ei”

În timp ce promovarea diversității sună ca fiind o idee grozavă, politicile „incluziunii” au devenit de fapt exclusive la Southwest, spun angajații. Tratamentul diferit i-a împărțit pe angajați în două tabere: cei cu caracteristici personale, sociale sau politice „dezirabile” sau „aprobate” – și cei fără aceste caracteristici.

Minorităților și persoanelor cu opinii politice de stânga, cu diferite „identități de gen” și orientări sexuale alternative pare să li se arate multă indulgență. Această „clasă protejată” are voie să încalce regulile, iar noilor angajați din această categorie li se pot oferi șanse suplimentare de a trece testele necesare de competențe, mai spun angajații.

În același timp, lucrătorii veterani – în special cei care sunt albi, heterosexuali și conservatori – se găsesc în poziția de a fi ținte ale atacurilor, inclusiv dacă fac o declarație personală despre convingerile lor religioase sau politice, au mai spus lucrătorii de la Southwest. Chiar și persoane din grupurile minorităților pot fi transferate în acest grup țintă dacă susțin convingeri personale opuse cauzelor pe care compania le susține.

„Există două standarde: unul pentru noi și unul pentru ei”, a spus o însoțitoare de bord cu experiență.

Unul dintre colegii ei a spus: „Compania încearcă să elimine pe oricine nu este de acord cu agenda ei.” Însoțitoarea de bord a mărturisit că nu a avut probleme la locul de muncă până când a scris pe pagina ei personală de Facebook o postare despre credința sa creștină și o alta în care și-a mărturisit sprijinul pentru președintele Donald Trump. O colegă de serviciu a raportat postările către Southwest, iar însoțitoarea de zbor a spus că s-a confruntat cu repercusiuni ulterior.

Ea și alți colegi spun că atacarea conservatorilor este o practică obișnuită, menționând ca exemplu principal cazul recent mediatizat al unei însoțitoare de bord de la Southwest, Charlene Carter, care a fost concediată.

Anularea țintită a conservatorilor

Luna trecută, un complet federal de jurați din Texas a decis acordarea lui Carter de despăgubiri de peste 5 milioane de dolari după ce a constatat că Southwest a concediat-o ilegal și că sindicatul nu și-a îndeplinit datoria de a o reprezenta. Compania a concediat-o pe Carter după ce aceasta și-a exprimat opiniile pro-viață față de un lider de sindicat pe rețelele de socializare și s-a opus activismului pro-avort al sindicatului.

Compania a susținut activismul politic al sindicatului, se arată în plângerea lui Carter, stabilind schimbări în turele de lucru pentru membrii sindicatului, astfel încât aceștia să poată participa la Marșul Femeilor de la Washington, D.C., în ianuarie 2017. Participanții la marș protestau împotriva învestirii lui Trump. Unul dintre sponsorii principali ai evenimentului a fost Planned Parenthood.

Documentele din dosarul cazului au dezvăluit că unii oficiali sindicali și activiști îi indicau pe angajații disidenți din Southwest ca ținte ce trebuiau înlăturate, ceea ce înseamnă că încercau să determine compania să-i concedieze, folosind drept măciucă politica de social media a companiei.

De asemenea, Carter a confirmat îngrijorările colegilor ei cu privire la tratamentul diferențiat al angajaților care îndrăznesc să se opună agendelor de stânga. „Cred că există o mulțime de cazuri ca al meu”, a spus ea. Angajații concediați de la Southwest și de la alte companii aeriene o contactează încontinuu pe Carter pentru ajutor după ce au aflat despre verdictul din 14 iulie în cazul ei.

Carter a petrecut cinci ani luptând în instanță; ea crede că a fost una dintre primele victime ale decăderii culturii corporative unice a Southwest, la care a asistat în ultima parte din cei peste 20 de ani petrecuți la compania aeriană.

Schimbarea culturii companiei

Dar conducerea și filosofia companiei s-au schimbat. Foștii colegi ai lui Carter îi spun că acum domnește o cultură în care oamenii sunt concediați dintr-un capriciu și sunt încurajați să depună plângeri unul împotriva celuilalt pentru insulte percepute, de exemplu, neutilizarea „pronumelui preferat” al unei persoane care afirmă o identitate de gen alternativă.

Angajații care se confruntă cu astfel de acuzații sunt în mod prezumat vinovați și riscă suspendarea sau concedierea, a spus o însoțitoare de bord. „Așa suntem tratați acum”, a spus ea.

„Obișnuiam să ne axăm pe angajarea «celor mai buni dintre cei mai buni». De ce acum, la Southwest Airlines, trebuie să folosim pronumele potrivite și să acceptăm mentalitatea cuiva cu privire la genul fluid?”

Efectul DEI („diversitate, echitate și incluziune”)

Angajații intervievați spun că politicile DEI seamănă semințele dezbinării între angajați. În mod ironic, înainte de implementarea DEI, „oamenii nu erau niciodată etichetați”, a spus o însoțitoare de bord. „Se creează o diviziune puternică, pentru că acum toată lumea este etichetată, împărțită în funcție de rasă, orientare sexuală de gen... orice. Acest lucru este greșit – total greșit”, a subliniat ea.

În raportul anual al companiei, în secțiunea DEI, se precizează: „Southwest Airlines recunoaște, respectă și apreciază diferențele. … La Southwest, DEI este și a fost întotdeauna o parte a ADN-ului nostru.”

Toate cele patru companii aeriene majore – și multe alte companii americane – dezvăluie public informații legate de DEI, cum sunt date despre recrutarea minorităților și componența rasială a forței lor de muncă.

„Fiecare companie aeriană încearcă să facă exces de zel în angajarea minorităților pentru că vor să «arată că le pasă». Ele sunt întrebate: «Câte femei sunt în posturile dumneavoastră de pilot? … Câți piloți de culoare [sunt angajați]?»”, a spus analistul din domeniul aviației Jay Ratliff.

În cazul în care cotele de diversitate ale unei companii aeriene apar scăzute în comparație cu cifrele concurenților săi, reputația și profiturile companiei pot avea de suferit, a spus Ratliff.

Acest lucru nu este corect, a spus acesta, deoarece puțini oameni au capacitatea, dorința și mijloacele financiare pentru a se califica în profesia de pilot de transport aerian comercial. Acumularea a 1.500 de ore de zbor, cum cere FAA (Administrația Federală a Aviației din SUA), se poate dovedi un lucru costisitor.

Anul trecut, United Airlines și-a anunțat obiectivele: să antreneze 5.000 de noi piloți până în 2030 la noua sa școală de zbor, iar „cel puțin jumătate dintre acești studenți să fie femei sau oameni de culoare”. Prima clasă de noi recruți „a depășit acest obiectiv”, 80% dintre cei 30 de studenți încadrându-se în această categorie, a precizat compania aeriană într-un raport

Având în vedere că bărbații albi reprezintă aproximativ o treime din populația americană, un pilot din sud-vest a spus că alcătuirea unei clase cu 80% minorități și femei este o dovadă că „se fac angajări în prostie potrivit statutului special DEI”.

(Va urma)