ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Când vezi un asemenea caz despre care relatează Adevărul - cu „Doi părinți din Bihor, care își educau copiii acasă, inculpați pentru împiedicarea accesului la învățământul obligatoriu” (pe larg mai jos)  - prima întrebare este: de ce învățământul este o obligație și nu un drept?

Adică îmi înscriu copilul la școală acreditată doar dacă vreau.

Și dacă nu vreau, fac homeschooling și copilul este evaluat periodic, ca să nu mă acuzi că scot un rebut social sau un hoț, care nu-și va putea câștiga existența singur și cinstit, în lipsa instruirii.

De ce homeschooling e un balaur pentru autoritățile din toată lumea?

Ce părinte e atât de idiot încât să nu-și învețe copilul ceva util în viață, care să-i permită să trăiască decent?

E adevărat că viața noastră e alcătuită astfel încât să fie greu să faci homeschooling cu copiii, dar nu e imposibil și cu timpul reușești. Lumea părinților și copiilor homeschooling e din alt film, adulții și copiii sunt mult mai deschiși - sunt pe un grup din ăsta de câțiva ani, am sperat să fac asta cu unul dintre copiii mei dar mama lui n-a fost de acord. Poate aveți curiozitatea să navigați un pic.

Cunosc cel puțin o mamă care și-a educat copiii acasă, culmea, ea devenind la un moment dat familie monoparentală. Și totuși a putut printr-o organizare foarte riguroasă a timpului, cu ajutorul unei bunici și cam atât. Cel mare deja și-a echivalat și recunoscut studiile HS și a fost acceptat la o facultate americană. Deci, tot instituțional dar creierul lui e altfel formatat, nu mai poate fi păcălit cu dresajul.

Să ne amintim că învățământul instituționalizat obligatoriu datează de + o sută de ani.

De ce sistemul îți ia copilul cu forța legii ca să-l educe?

Fiindcă nu e vorba despre educație, ci despre dresaj. Sau o educație țintită ca să facă din copil un cetățean modelat conform nevoilor societății. Mai precis, nevoile stăpânilor de sclavi moderni. Cel mai mare stăpân de sclavi e statul. În curând, pe ecrane, statul mondial.

Educația publică e condiționare și dresaj și puțini copii scapă din această spălare pe creier. Și nu mă refer aici la câteva materii de bază ca limba maternă/gramatica sau cea străină și matematica, unde nu poți manipula învățăceii.

Mă refer la disciplinele care nu sunt exacte și bătute în cuie, ca istoria, geografia, filosofia dar și biologia și chiar fizica sau chimia. Ultimele pomenite sunt pline de teorii și ipoteze convenite ca fiind știință, contrazisă apoi de alte experimente și alte descoperiri care demonstrează contrariul sau anulează concluziile anterioare.

Toate materiile astea ar trebui să însemne cunoaștere dar întrucât ele sunt modificabile sunt folosite ca instrumente de control și dresaj social. Cunoașterea a fost confiscată pentru dresaj.

Oamenii care trec mai puțin alterați prin școala publică au citit foarte mult și altceva decât li s-a predat sau au încercat să afle și alte răspunsuri. Sunt cei aflați într-un permanent proces de trezire. Sunt cei care chestionează ceea ce întâi li se servește la școală și apoi prin media, care e o continuare a prostirii ce începe la creșă.

V-ați întrebat vreodată cum au construit oamenii din străvechime toate minunățiile, cum au făcut toate ingineriile alea cu piramidele, templele, apeductele, corăbiile și cetățile gigantice?

Cum au realizat obiecte și podoabe de un rafinament neegalat nici cu computerul?

Cum au făcut toate astea fără un sistem de educație organizată?

Cum au preluat și învățat meseriile de care aveau nevoie?

Fără școală și îndoctrinare obligatorie.

Mii de ani a existat o lume în care școala nu era obligatorie și totuși lumea aia a evoluat. A învățat singură să scrie, să citească, să socotească, să descopere, să inventeze și să prelucreze.

Educația era pe principiul cererii și ofertei, pe nevoia omului crea o anumită deprindere sau meserie. Și mai era vocația, care îi făcea pe unii să exceleze într-un domeniu.

Pe urmă au venit niște șmecheri - iar cel mai mare încă e statul - care ți-au spus ei cam ce trebuie să înveți și cam unde trebuie dirijată vocația ta. Iar dacă n-ai una, ți-o „descoperă” ei prin tot felul de teste și evaluări care te încadrează într-o grilă de „proști și deștepți”, de „cu rating sau fără”.

Practic, prin educația instituțională s-a confiscat cunoașterea și a fost pusă în slujba îndoctrinării oamenilor cu modul în care arată lumea și care e rolul lor în lume. Cunoaștere a fost manipulată și direcționată în folosul nenorocitelor de elite care acum vor să ne rărească și să ne controleze 100%. IDul digital și creditul social vor fi ultima etapă a dresajului și controlului.

Am devenit sclavi prin educație încă de când s-a fondat prima școală organizată.

De-asta nu vor să permită copiilor noștri să evadeze din sistem.

Articolul din Adevărul:

„Doi părinți din Bihor, care își educau copiii acasă, inculpați pentru împiedicarea accesului la învățământul obligatoriu

de Laura Gal

Doi părinți din Bihor, care au ales să-și educe acasă toți cei patru copii de vârstă școlară, pentru a-i feri de ispita internetului, au fost trimiși în judecată și au primit câte 4 luni de închisoare, însă cu amânarea aplicării pedepsei.

Doi părinți care și-au educat acasă copiii au fost pedepsiți.

Cazul a fost trimis în judecată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Aleșd (Bihor), la începutul anului trecut, ca urmare a unei reclamații depuse de directorul Liceului teoretic Bratca, localitate unde locuiește familia de pocăiți, după ce, în toamna lui 2021, cei doi părinți și-au retras din unitatea de învățământ cei patru copii de vârstă școlară - atunci în vârste de 8, 10, 11 și 13 ani.   

În fața anchetatorilor, cei doi s-au declarat nemulțumiți de faptul că, în 2020, au primit diverse notificări în care li se atrăgea atenția că prezența la școală a copiilor este condiționată de purtarea măștii ori erau informați despre vaccinare. Pe de alta, ei au fost deranjați de trecerea la predarea orelor în sistem online, întrucât nu le-au permis nici până atunci copiilor accesul la internet și nici la televizor.

Din declarația inculpatei, rezultă că au decis retragerea copiilor de la școală întrucât nu sunt de acord cu utilizarea internetului, canalele TV media, respectiv cursurile online pe care copiii le efectuau în perioada de pandemie”, au explicat procurorii în rechizitoriu. 

Sistem pe lângă lege

Copiii au fost înscriși la Home Life Academy și la West River Academy, unități școlare private din SUA, care le oferă îndrumare părinților deciși să-și educe singuri copiii contra unei taxe care, în 2021, s-a cifrat la 250 dolari pe an/familie.

Atât că, după cum a comunicat Inspectoratul Școlar Bihor, la solicitarea procurorilor, forma de învățământ homeschooling nu este recunoscută în România, iar specialiștii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Bihor au stabilit că cei patru copii au mari lacune educaționale, raportat la vârsta lor, iar părinții nu au pregătirea să îi educe, în condițiile în care femeia are 8 clase absolvite iar soțul ei, liceul.

„E hărțuire"

Procesul s-a judecat la Judecătoria Aleșd, iar cei doi părinți au fost acuzați de împiedicarea accestului la învămământul general obligatoriu, infracțiune pedepsită cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.

În fața judecătorului, cuplul nu și-a asumat vreo vină, femeia susținând chiar că procedura judiciară reprezintă o formă de hărțuire, dar, în final, judecătorul a dat dreptate procurorilor. Instanța i-a stabilit fiecăruia câte 4 luni de închisoare, dar a decis să amâne pe o perioadă de supraveghere de 2 ani aplicarea pedepselor, ceea ce înseamnă că vor rămâne și cu cazierele nepătate. Poate că, în acest fel, cei doi „vor pune în primul plan nevoile minorilor”, și „vor lăsa la o parte motivele invocate relativ la consecințele negative ale accesului copiilor la  dispozitivele electronice de comunicare”, se explică în hotărârea judecătorească.

Totodată cei doi soți au fost obligați să presteze câte 40 zile de muncă în folosul comunității. Verdictul judecătorilor mai poate fi atacat de procurori și de cei doi părinți în termen de 10 zile de la comunicat însă, până pe 2 ianuarie 2024, părțile nu au uzat de acest drept. 

„E dreptul lor”

Contactat de Adevărul, Gabriel Curcubet, președintele fondator al Asociației Home Schooling România. Familia Curcubet este printre primele din România care și-a asumat educarea copiilor în sistem homeschooling, iar fiul lor cel mare este, deja, student la New York University (NYU), secția din Abu Dhabi, cu bursă întreagă. 

Gabriel Curcubet (foto, sus, cu familia)a început să le predea copiilor materiile reale, istoria și geografia, iar soția, casnică, materiile umane. Ulterior, au apelat și la cursurile online. Din 2002, când a înființat Asociația Home Schooling România, familia luptă pentru schimbarea legislației, în așa fel încât acest sistem să fie recunoscut de stat.

Interpelat pe marginea situației celor doi părinți din Bihor, Gabriel Curcubet consideră că în acest caz, anchetatorii s-au grăbit atunci când i-au trimis în judecată pe cei doi părinți iar hotărârea instanței nu este corectă.

Nicăieri nu scrie în lege că ești obligat să-ți înscrii copilul la o școală în România”, spune președintele Asociației Home Schooling România, care îi consideră pe cei doi părinți, chiar și cu lipsurile pe care le au din punct de vedere al pregătirii, „mai conștiincioși și mai responsabili decât directorul care i-a reclamat"

Dacă acea școală din SUA i-a lăsat să fie educatori și mentori pentru copiii lor, cu pregătirea pe care o au, atunci e treaba școlii, nu e problema autorităților românești”, explică Curcubet.

El este de părere că, înainte de a decreta că acei patru copii au lacune educaționale, specialiștii DGASPC ar fi trebuit să îi testeze după sistemul american, nu cel românesc. „Eventual să-i testeze pe copii cu testul Pisa, să vedem dacă îl vor trece”, a spus Curcubet. 

„Adevărul" a publicat mai multe materiale pe tema elevilor retrași din școlile sucevene, în perioada 2020 – 2022, pentru a fi înscriși la școli din America și Marea Britanie, majoritatea neacreditate în țara noastră. Elevii nu părăsesc țara pentru a studia în străinătate, ei rămân acasă, iar părinții își asumă rolul de dascăl. Părinții cumpără cursuri de la respectivele școli și le predau în regim de homeschooling.

În perioada 2020-2022, au fost retrași 81 de elevi. Copiii aceștia au părăsit sistemul și nu îi regăsim nicăieri înscriși. Părinții au ales niște școli care funcționează în afara legii. Unele dintre ele nici nu le-am găsit, nici nu au site-uri”, a arătat Ioan Puiu, inspector general adjunct al Inspectoratului Școlar Suceava.

Unele dintre școlile americane la care au apelat părinții din Suceava nu sunt acreditate de ARACIP, ceea ce înseamnă că diplomele copiilor nu pot fi echivalate de statul român.

Control în țară

În urma materialelor publicate de „Adevărul”,  Ministerul Educației a cerut să se facă verificări în toate școlile din România, atât în școlile publice, cât și în cele private (acreditate) pentru a identifica situațiile în care elevii au renunțat la sistemul clasic de educație în favoarea sistemului de tip homeschooling.

Solicitarea a fost transmisă printr-o adresă semnată de secretarul de stat Sorin Ion, care a cerut școlilor ca în situația în care identifică astfel de cazuri să sesizeze Poliția și Direcția de Asistență Socială. Totodată, directorii de școli sunt îndemnați să le explice părinților riscurile pe care și le asumă dacă își retrag copiii din școlile de stat sau private acreditate pentru homeschooling.”