ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Incredibil, dar adevarat! Judecătorii acestei lumi, considerând,  cel mai probabil că au soluționat toate litigiile civile, comerciale, administrative, și așa mai departe,  în favoarea cetațenilor,  au trecut acum la judecarea lui Dumnezeu,  pe care Îl acuză de discriminare împotriva femeii, pe care tocmai El a creat-o, oferindu-i darul inestimabil al nașterii de prunci și, implicit vocația de mamă,  prin care orice femeie care-și înțelege menirea deschide poarta Mântuirii și a Desăvâșirii.

Deși am devenit preot și încerc,  la măsura neputințelor mele omenești să propovăduiesc Cuvântul Evangheliei, aspect care reprezintă vocația fiecărui slujitor al Domnului, nu pot să fac abstracție de faptul că prima facultate pe care am absolvit-o este facultatea de drept și nici nu pot omite faptul că sunt masterand in Drept European, Drepturile Omului și Imperativul Nediscriminarii.

Având, deci și reprezentarea din perspectivă juridică, la nivelul studiilor efectuate,  am cred dreptul, în virtutea libertății de exprimare să-mi precizez punctul de vedere personal, referitor la hotararea Curții de Apel Cluj, prin care Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării este obligat să analizeze pe fond reclamația (acțiunea intentată), in care se cere sancționarea IPS Teodosie,  Arhiepiscopul Tomisului, pentru faptul că  și-a împlinit menirea de a vorbi din și despre Cuvântul lui Dumnezeu, despre preceptele scripturistice, Vechi și Nou Testamentare în ceea ce privește felul în care se aduce slujire lui Dumnezeu în sfânta și dreptmăritoarea noastră  biserică. 

Din nefericire, se constată că,  dacă vorbești despre cum a intrat păcatul în lume,  despre responsabilitatea pentru păcat,  despre Mântuitorul Hristos  care ne-a izbăvit de păcatul neascultării, sau despre rolul bărbatului și al femeii in Biserica Ortodoxă,  ești acuzat de discriminare,  pentru că se dorește rescrierea Sfintei Scripturi, cât și a Sfintelor Canoane  la nivel de înțelegere și interpretare, după bunul plac al unei societăți umane tot mai căzută în prăpastia secularismului ateu si neomarxist. 

Înca din start observăm cu usurința că, prin Decizia Curtii de Apel Cluj se încearcă să se forțeze mâna C.N.C.D pentru a-l sancționa pe IPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, fiindcă obligarea Consiliului pentru Combaterea Discriminarii de a judeca pe fond o cauza in privința  căreia a afirmat clar si pe bună dreptate că nu are nici o competență, înseamnă o presiune foarte puternică , în stare să intimideze și să sugereze decizia care trebuie luată.

Hotărârea Curții de Apel Cluj, care, din fericire nu este definitivă vine in conținutul motivării cu afirmații confuze, nereale, marcate de incertitudine si vădit orientate împotriva Arhiepiscopului Tomisului.
Referirile la faptul că Ierarhul B.O.R a făcut afirmațiile în cadrul emisiunii  " Dialog Duhovnicesc”  în calitate de persoană fizică și că trebuie să răspundă într-o astfel de calitate sunt complet greșite și neadevărate, pentru că, în respectiva emisiune Arhipăstorul de la Tomis a fost invitat tocmai în calitatea de Ierarh, de Arhiepiscop al Tomisului. Daca s-ar fi dorit părerea unui cetățean oarecare, nu ar fi fost nevoie să fie invitat cel care păstorește ținutul apostolic de lângă mare.

Este de-a dreptul șocant faptul că reclamanta s-a simtit vexată sau discriminată de Cuvantul lui Dumnezeu, pentru că afirmația adresată femeii " în dureri vei naște prunci” Ii aparține Insuși Ziditorului.

Totodată, spusele Sfântului Ioan Gura de Aur, evidențiate de Înaltpreasfințitul Parinte Teodosie arată că Arhiepiscopul Tomisului nu vorbește de la el, ci are în tot ceea ce spune temei scripturistic, canonic și din cuvintele Sfinților Parinți.
 
 
Așadar, se dorește sancționarea Arhiepiscopului de la Tomis pentru faptul că redă ceea ce este scris in Sfânta Scriptură, referitor la cum a intrat păcatul in lume, fiindcă secularismul de astăzi nu dorește ca Sfânta Scriptură să fie cunoscută in esența și în adevarul ei.

Deși IPS Teodosie arată clar că nu există nici un fel de discriminare a femeii in Biserica Ortodoxă, vorbind despre întruparea Domnului de la Duhul Sfant și din Maria Fecioara, pentru a răscumpăra păcatul neascultării, săvârșit de protopărinții noștri, Adam și Eva, Instanța clujeana nu a luat în calcul temeiul biblic și canonic al tuturor spuselor ierarhului BOR.

Trecându-se peste toate prevederile constituționale și legale, care stabilesc autonomia cultelor și care nu permit invazia brutală a nimănui în învățătura de credința a Bisericii, Curtea de Apel Cluj sugerează, practic, printr-o astfel de decizie Consiliului pentru Combaterea Discriminării ce hotărâre să adopte, după ce obligă la analiza unei cauze, care practic nu există, pentru că nu s-a produs nici un fel de discriminare la adresa femeii.

În ceea ce privește rolul femeii in Biserica Ortodoxă, trebuie să spunem că acesta este unul deosebit de important, femeia înfrumusețând Biserica, prin prezența la slujbele Acesteia, prin delicatetea si rafinamentul cu care a impodobit-o Dumnezeu.

Numeroasele icoane, în care o vedem pe Maica Domnului în Biserica Ortodoxa demonstrează prețuirea de care se bucură atât Preacurata Fecioară, ca prototip al smereniei și demnitatii, cât și orice femeie dreptcredincioasă.

Faptul că preceptele scripturistice și canonice stabilesc incompatibilitatea femeii cu slujirea dobandită prin hirotonie, aceasta nu opreste femeia de la exercitarea preoției universale, mai exact o mama fiind preot pentru copiii ei sau o femeie credincioasă împlinind prin exemplul personal preoția universală la locul de muncă, în calitate de profesor, medic și așa mai departe.

Prin urmare, chiar dacă femeia nu poate fi hirotonită ca preot slujitor, are un rol foarte important in Biserică, pentru că parintele Arsenie Papacioc spunea atat de sugestiv că ” bărbatul este capul, iar femeia este inima”, și dacă inima bate în duhul credinței, răspândește liniște și cumpătare. Sunt convins că multe dintre femeile credincioase, primite cu atăta dragoste in Biserica lui Hristos se simt ofensate de faptul că se încearcă să se spună, într-o maniera mincinoasă, că sfintele cuvinte ale lui Dumnezeu ar fi discriminatorii.
  
Să nădăjduim că nu ne vom trezi într-o buna zi cu procese intentate Sfinților Parinți sau Sfântului Apostol Pavel, Apostolul neamurilor, pentru că aceștia au vorbit despre smerenia cu care femeia trebuie să se împodobească, pentru a se desăvârși.

Mă tem că ateismul zilelor noastre dorește, de fapt ca, prin astfel de acțiuni să oblige Biserica să nu mai vorbească despre nici un păcat și, totodată să reducă la tăcere vocile care au curajul să spună adevarul. De fapt, privind într-un context mai larg se vede cum se fac eforturi susținute pentru obligarea statelor membre UE și nu numai să implementeze agenda lgbt sau promovarea așa numitei ideologii de gen, conform căreia bărbatul poate pretinde că este femeie și invers.

În apropiere de concluzii, mărturisesc sincer că m-aș fi bucurat ca reclamanta, fiind avocat de profesie să lupte pentru drepturile victimelor traficului de ființe umane sau pentru drepturile femeilor exploatate la locul de muncă în mediul corporatist și nu numai, ori pentru drepturile persoanelor cu dizabilități.
 
 
Fiind nevăzător din naștere, aș fi fost bucuros dacă reclamanta, în calitate de avocat ar fi efectuat demersuri pentru ca Statul român să nu-i discrimineze nici pe nevăzători, și nici pe ceilalți oameni cu dizabilitați, mulți dintre ei având aptitudini cu totul deosebite.

În final, vă  dau exemplul cel mai grăitor al "felului în care discriminează” cel acuzat într-o manieră complet neadevărată de acest lucru, IPS Teodosie. Fiind nevăzător, după cum am spus, m-a hirotonit ca preot in Biserica Ortodoxă, susținându-mă pe parcursul Facultații de Teologie, la Masterat și coordonându-mi Teza de Doctorat.

Mi-aș dori să  trăiesc și pe mai departe asemenea "discriminări”.

Îmi exprim speranța că la recurs, Patriarhia noastră va veni cu precizările necesare și convingătoare, deopotrivă, care să reliefeze limpede că un ierah al Bisericii lui Hristos vorbește în numele lui Dumnezeu, având ca temelie Sfânta Scriptură, Sfintele Canoane și scrierile Sfinților Părinți.

Să-L rugăm pe Atotmilostivul Dumnezeu să apere Biserica Sa de orice rău, scăldând-O pe mai departe în Lumina Dumnezeiască!

Protos. dr. Sofian Costea