ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Doi părinţi au dorit să-i cumpere copilului de 7 ani un animal de companie. Au ales pentru asta un magazin aflat în complexul Mall Băneasa. Dintr-o cuşcă în care stăteau înghesuite trei pisici, au ales una de rasă comună, însă la casă au avut parte de o surpriză: pentru a adopta un animal de companie, este nevoie să se achiziţioneze accesorii sau hrană în valoare de 300 de lei! Aceasta regulă nu era afişată în magazin, dar pentru a nu-l supăra pe copil au acceptat. Justificarea vânzătorului: "Ştiţi, am mai dat pisici la adopţie şi le-am găsit aruncate prin parcarea de la Mall".

După ce au fost asiguraţi că animalul este în regulă, familia a luat pisica şi a plecat spre casă, iar problemele abia acum au început. Iată ce relatează Dana si Răzvan Mateescu:

"La câteva ceasuri, am observat că pisica a început să facă spume la gură, spume care miroseau înfiorător a cadavru. Mâța era apatică, moale ca o cârpă, nu venea când o chemai, nu mânca, nu bea apă, și băloșea continuu. Am crezut că e ceva trecător și că, probabil, starea asta era din cauza schimbării de domiciliu, a stresului. N-a fost așa. A doua zi, ne-am dus din nou la My Favorite Pet Shop-Băneasa, unde ne-a întâmpinat doamna doctor veterina Mariana Mone. A luat pisica, s-a uitat la ea, i-a pus un termometru în popou și ne-a zis senină că „nu are nimic”. Ca să ne facă o demonstrație, a desfăcut, pe loc, o conservă de carne și i-a întins-o. Felina a lincăit de trei-patru ori, apoi s-a oprit. „Vedeți? N-are nimic! Trebuie să aveți răbdare până se acomodează…E greu pentru ea.”

Tradus? Pisica trebuia să se acomodeze cu o casă de oameni, după ce a stat chinuită atâtea luni într-o cușcă de câțiva zeci de centimetri pătrați. Apoi doamna doctor veterinar i-a injectat „niște B-uri”. Cel puțin așa ne-a spus.

Am plecat din nou acasă, cu gândul că lucrurile se vor îndrepta. În noaptea aceea, pisica a dormit împreună cu fiul nostru. Părea că și-a revenit. Părea! Următoarea zi, animalul, care stătuse vreo patru ore pe o blăniță de oaie, avea pieptul ud și mirosea îngrozitor. Nu puteai sta lângă ea. Andrei, copilul nostru, plângea. Cum să-l împaci? Ce să-i spui? Am sunat-o din nou pe doamna doctor veterinar Mone Mariana, care, de data aceasta, văzând că insistăm, s-a oferit plină de solicitudine să ne trimtă cu pisica „la niște analize”. Analize pe care urma să le plătim tot noi!

I-am explicat că, în condițiile astea, noi îi vom aducem pisica înapoi, dar și obiectele cumpărate de la My Favorite Pet Shop. Eram curioși ce va spune, pentru că pisicuța nu aveam de gând s-o returnăm.

N-a funcționat. Iritată, doamna veterinat ne-a propus altceva: să ne schimbe animalul, cu altul, care stătuse tot în acea cușcă, însă a exclus posibilitatea de a ne returna banii pe produsele cumpărate. Abia atunci am înțeles care era, de fapt, problema. Lor nu le păsa de viața animalului, pe care puteau să-l schimbe oricând ca pe o pereche de ștrampi, ci de obiectele, pe care reușiseră să le vândă, prin această metodă „inteligentă” și foarte legală.

În aceeași zi, ne-am dus la un cabinet veterinar adevărat și i-am făcut mai multe analize de sânge pisicuței bolnave. Concluzia? Deși nu mâncase aproape nimic de câteva zile, mâțulina avea glicemia crescută, o infecție foarte puternică în organism, de origine necunoscută, insuficiență hepatică și pancreatită. (vezi foto!) Asta, la un animal de nici 6 luni!
Așadar, ea era un pericol pentru animalele alături de care a stat până atunci, cu care intra în contact de acum încolo, dar și pentru oameni.

Am plătit la cabinetul veterinar, pentru analize, medicamente și injecții, în jur de 400 de lei, și urmează să mai achităm încă vreo 200 de lei pentru tratament și să mergem zilnic pentru injecții. Cu toate acestea, medicul de acolo ne-a spus că nu se știe dacă pisicuța va scăpa cu viață. În plus, îi mai trebuie și o dietă corespunzătoare diagnosticului. Trist, nu? Una peste alta, adopția unei pisici maidaneze ne-a costat în jur de 1000 de lei (10 milioane de lei vechi).

Ca să ne recuperăm măcar o parte din bani, ne-am întors la My Favorite Pet Shop cu obiectele, i-am arătat chitanțele și analizele doamnei doctor veterinar Mariana Mone, care, de data aceasta, a realizat că animalul este grav bolnav și l-a sunat pe patronul magazinului, ca să-l întrebe ce să facă. După lungi discuții și negocieri jenante („ne aduceți și pisica înapoi?”), reprezentanții magazinului au acceptat, într-un final, să ne returneze banii.

Din fericire, în urma primele reprize de tratament, starea pisicii s-a îmbunătățit vizibil. A început să mănânce puțin și nu mai face bale la bot. Deocamdată.

Rămâne însă gustul amar al acestei experiențe triste, revoltătoare, rămân drumurile, nervii acumulați, supărarea și lacrimile unui copil de șapte ani, care nu înțelege încă de ce oamenii sunt atât de răi, de avari și lipsiți de suflet…

Din puctul nostru de vedere, acestă întâmplare poate fi asociată unui act de cruzime, pe care cei de la My Favorite Pet Shop îl fac împotriva animalelor, dar reprezintă și o sfidare pentru clienții, care au neșansa să le calce pragul".