ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Locomotiva oltenească i-a cucerit pe americani şi 12 locomotive de acest fel au fost deja contractate, din păcate nu de către români, pentru că nu au banii necesari!

Locomotiva oltenească Terra Nova, cum îi spun inginerii, este prima romaneasca realizata dupa Revolutie. A fost scoasă din ţiplă în capitala Germaniei, la cea mai mare expozitie de trenuri si locomotive din lume, dar din păcate nu o vom vedea prea curând pe căile ferate de la noi, pentru că CFR nu are bani pentru ea.

În locomotiva oltenească, o locomotivă impresionantă cu două motoare, se ascund şapte invenţii româneşti, spun inginerii craioveni. Americanii de la Caterpillar, cea mai mare companie din lume în acest domeniu au acceptat pe loc să construiască motoarele.

12 locomotive au fost deja comandate de francezi şi vor fi construite începând de luna viitoare. Toate vor duce mai departe inclusiv povestea echipei Universitatea Craiova.
„Este ca şi când dai nume unui copil. Ţinând cont că este din Craiova, că suntem din Craiova, că avem o iubire alb-albastră care la Craiova este mereu, i-am zis Terra Nova, cum este şi Oltenia eterna Terra Nova. Dar asta e aici, la noi”

, a spus Graţian Călin, vicepreşedinte Grampet.
„În această locomotivă sunt anumite invenţii, iar parteneriatul nostru este foarte important pentru noi şi am putea dezvolta şi alte proiecte”

, a spus Brian Livingston, director de dezvoltare Caterpillar.

Locomotiva costă peste 1,3 milioane de euro, dar pentru Romania e prea scumpă, recunosc constructorii, mai ales că în ultimii ani CFR nu a mai făcut nici o achiziţie de locomotive sau trenuri.

Din păcate, locomotiva oltenească, asemănătoare ca design cu un camion american, cu 70 de tone greutate şi mai bine de 1.200 de cai putere, este singurul produs românesc de acest tip din ultimii 25 de ani.