ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Traficul pe DN 7, Valea Oltului, în judeţul Sibiu, este îngreunat, vineri după-amiază, din cauza unor căderi de zăpadă de pe versanţi, dar autorităţile au intervenit pentru degajarea carosabilului şi pentru fluidizarea traficului.

Drumul dintre Râmnicu Vâlcea şi Sibiu este unul dintre cele mai aglomerate din ţară, iar circulaţia este deseori îngreunată, mai ales iarna, din cauza condiţiilor meteo. Discuţiile despre o posibilă autostradă pe Valea Oltului au fost deosebit de aprinse, iar reprezentanţii Dacia - Renault au criticat dur Guvernul, în decembrie 2013, pentru demararea construcţiei Comarnic - Braşov, în detrimentul celei dintre Râmnicu Vâlcea şi Sibiu.
Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Pro­misiu­nea făcută în Parlament cu privire la autostrada Pi­teşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura.

Potrivit oficialilor de la Piteşti, lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 milioane de euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.

Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, cami­oanele ar putea circula cu 60-80 km/h, potrivit analiştilor.