ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cel mai bun olimpic la chimie din lume este un român, Andrei Iliescu clasându/-se pe primul loc la Olimpiada Internațională. Palmaresul lui este impresionant: șapte medalii de aur și două de argint.

Multe ore de cercetare, migală, dar mai ales pasiunea pentru formule chimice i-au adus lui Andrei locul I la Olimpiada Internațională de Chimie. A obținut 97 de puncte din 100 posibile, cel mai mare punctaj pe care l-a primit vreodată cineva la acest concurs. Olimpicul spune că l-au ajutat mult și profesorii pe care i-a avut, potrivit digi24.ro.

„Presupun că depinde și de profesor. Un profesor poate să facă o clasă întreagă să placă foarte mult o anumită materie”, susține Andrei Iliescu.

Ce spune despre faptul că anumiți elevi se plâng că accentul se pune pe teorie, și nu pe practică?

 „Nu poți sa ajungi sa faci partea practică fără să ai niște baze destul de puternice pe partea teoretică. Pentru că altfel ajungi, de exemplu, în cazul chimiei vorbind, în laborator, ai vedea o grămadă de substanțe și n-ai cunoaște ce să faci cu ele".

Andrei îi sfătuiește pe elevii care fug de chimie, și de științe în general, să persevereze și să încerce să înțeleagă.

"Faptul că elevii români nu sunt neapărat așa buni la științe nu vine neapărat dintr-o gândire proastă a sistemului de învățământ, ci doar din faptul că de la bun început aceștia pleacă de la ideea că sunt niște materii foarte grele la care ei nu au nici o șansă să învețe să ia note mari. Așa că nu-și dau suficient de mult interesul și nu ajung să le placă”, spune Andrei Iliescu.

Profesorii de la liceu spun că Andrei învăța uneori și 10 ore pe zi. Iar în timpul liber îi ajută și pe elevii mai mici.

„Eu l-am cunoscut pe Andrei în clasa a IX-a. De atunci, este un băiat exemplu. A contribuit la pregătirea celor mici. Noi am organizat pregătirea și pentru clasele mai mici și atunci el a ținut și ședințe de pregătire. Școala a câștigat împreună cu el alte rezultate”, mărturisește Mustafa Oz, director coordonator la Liceul Internațional de Informatică București.