ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Declarația Ministrului Comunicațiilor, Marius Bostan, despre abolirea învățământului gratuit, a stârnit reacții dintre cele mai diverse.

Una dintre cele mai interesante i-a aparținut jurnalistului George Damian. Într-o postare de pe blogul său acesta susține că nivelul calității învățământului românesc a scăzut constant în ultimii 25 de ani.

"Învățământul românesc așa cum este acum se află în cădere liberă. Eu am absolvit liceul în 1996, facultatea în 2000. Am umblat pe la niște masterate, m-am apucat de muncă, în 2009 m-am întors la Universitate pentru un alt master. Și m-a luat groaza: diferența dintre generațiile ante-2000 și cele post-2000 este înfricoșătoare. Am dat la un moment dat în 2009 un examen scris cu studenții de anul III de la istorie (n-am putut merge la oral cu masteranzii și am aterizat acolo). Mi-a venit să plâng, sincer – studenții de anul III la istorie nu știau să scrie de mână, în două ore nu au reușit să umple o jumătate de pagină. Care avea tupeu copia pe rupte, care nu scrijelea niște tâmpenii cu siguranța că va lua 5. Dintre colegii de la master vreo 3-4 stăpâneau cu adevărat limba română. Cei mai buni din generațiile actuale ar trece de sub-mediocri în generația mea", a scris el pe blogul său.

Mai mult, acesta susține că nu există învățământ gratuit în România, ci doar învățământ în care nu se plătește taxa de școlarizare.

"Învățământul nu este gratuit în România, vă spun din proprie experiență. Plătești spinări de bani ca să trimiți copilul la școală – ce nu achiți este taxa de școlarizare, în rest nu trece o săptămână fără să scoți bani din buzunar pentru școală. Învățământul gratuit este o iluzie în România", a notat Damian.

Ziaristul susține că nu contează neapărat modelul aplicat educației românești, ci oamenii care-l pun în aplicare.

"Că putem lua modelul japonez sau modelul finlandez – însă dacă va fi pus în aplicare de actualii angajați din învățământul românesc va ieși tot un rahat cu moț. Problema nu este dacă avem învățământ gratuit sau model finlandez, problema este în noi, în părinți și profesori", a conchis.