ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


M-am liniștit! Viitorul școlii românești va fi pe mâini bune! Sunt fericit că managerul unde învață fetița mea, care abia a început clasa a V-a, va fi un manager care știe cu precizie și fără echivoc ce iaște și ce are întotdeauna... măgarul!

Căci măgarul, dragii noștri elevi, are întotdeauna o dotare „de la natură” de invidiat, intimitate rușinoasă din străfundurile căreia au fost aduse, de tehnocrații Ministerului Educației Naționale, întrebările la care au răspuns, la concurs, viitorii manageri ai școlii unde voi învățați. Domnii manageri, acești pedagogi de școală nouă în variantă tehnocrată, vor fi posesorii de necontestat ai răspunsului la întrebarea lui nenea Iancu: „Ce iaște ființă și ce iaște lucru, mă?”.

Cunoscând natura intimă a măgarului, definind corect ce au în comun șosetele și mânușile, înșiruind asemănările între schiat și înot, muzică și pictură, filme și nuvele, tuberculoză și astm, managerii de școală nouă tehnocrată fac deja istorie ca primii pedagogi care cunosc, oficial și certificat prin examen de la minister, ce are întotdeauna, măgarul!

Măgarul va triumfa, la rândul său, glorios fiind dumnealui în rol istoric de subiect de grilă-test și va rămâne o ființă arhetipală, plină de viață și putere, o ființă mișcătoare - că "lucrul, dom'le, este care nu mișcă, și ființă pentru că mișcă!" - o lecție vie pentru noi, căci a prin a lui intimă cunoaștere s-a verificat și garantat intelighenția managerilor școlii noastre românești. 

Managerii selecționați prin metoda lui Peștaloțiu a măgarului de școală nouă, sunt reazămul educațiunii copiilor noștri, garanție vie că școala românească va produce, de acum încolo, numai elevi emininke, golind sălile de clasă de loazele pe care pedagogii sunt nevoiți să-i lase repekinke, din pricina proastei lor educațiuni.

Privind la grila de examinare a viitorilor manageri de școală nouă, strigăm și noi cu admirațiune, în glas cu nenea Iancu: „No, boilor, vegheți numai exămplu ghe aplicățiune!”

Metoda lui Peștaloțiu, pendulând în intimitățile măgarului tehnocrat, a străfulgerat mintea guvernanților noștri și reformează educațiunea mioritică, rezolvând necunoscuta din ecuația școlii românești: o turmă de oi nu poate fi deplină fără un măgar.

Trăiască Peștaloțiu, trăiască măgarul tehnocrat! ...iar onor ministrului educațiunii publice, un sincer: „Bine! Bravo!! Emininke!!!”