ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), integrați în învățământul de masă, pot beneficia, lunar, de circa 400 de lei pentru hrană, rechizite și îmbrăcăminte, în urma cererii depuse de părinți la unitățile de învățământ. Pe de altă parte, Asociația Autism Europa trage un semnal de alarmă privitor la numărul mic de specialiști din școlile unde învață copii suferinzi de autism.

Părinții copiilor din categoria CES, integrați în învățământul de masă, pot depune cerere, la unitățile de învățământ, pentru a primi bani destinați achiziționării de hrană, rechizite și îmbrăcăminte, în baza HG 904/2014, potrivit unui comunicat al Asociației Autism Europa (AAEB).

În acest an, Guvernul a acordat bani pentru alocația de hrană și pentru drepturile la îmbrăcăminte, încălțăminte, materiale igienico-sanitare, rechizite/manuale, jucării, transport, materiale cultural-sportive, potrivit Agerpres. Conform HG, în acest an se vor acorda drepturile aferente perioadei ianuarie - decembrie 2016, deci nu și pentru septembrie - decembrie 2015. În ceea ce privește drepturile de îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite, acestea se plătesc până la finalul anului calendaristic. Alocația de hrană se plătește până la data de 5 ale lunii următoare, potrivit ziarului Lumina.

Banii au ajuns deja la primării, însă părinții trebuie să depună o cerere la școală, pentru a intra în posesia lor, împreună cu certificatul de naștere al beneficiarului, actul de identitate al părintelui sau, după caz, al reprezentantului legal, certificatul de orientare școlară și profesională, eliberat de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, potrivit președintelui AAEB, Ana Dragu. Aceasta afirmă că sumele de care pot beneficia părinții acestor copii se ridică la aproximativ 400 lei pe lună.

În același timp, Ana Dragu a ținut să tragă și un semnal de alarmă cu privire la numărul redus de specialiști care lucrează cu elevii CES. „Serviciile specifice de care aceștia au nevoie sunt oferite efectiv de 34 de consilieri școlari, care deservesc toată populația școlară care are nevoie de consiliere, nu doar copiii cu CES, 11 logopezi, aflați în aceeași situație, și 20 de profesori de sprijin/itineranți, fiind zone, la nivel de județ, complet descoperite”, se arată în comunicatul AAEB. Totodată, „Asociația Autism Europa trage un semnal de alarmă cu privire la faptul că numărul redus de specialiști implicați în acest proces constituie principala piedică în realizarea eficientă a incluziunii școlare la care acești copii au dreptul. O astfel de abordare este discriminatorie prin faptul că reduce semnificativ șansele de integrare a copiilor cu cerințe educative speciale în învățământul de masă, plasând responsabilitatea incluziunii pe umerii cadrelor didactice și a părinților”, conform aceluiași document. În județul Bistrița-Năsăud învață circa 550 de copii cu cerințe educaționale speciale, în 20 de unități școlare de masă.

Legat de accesul, fără discriminare, al copiilor cu cerințe educaționale speciale la învățământul de masă, Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică un document de politică publică privind combaterea segregării școlare. Documentul propune completarea/modificarea cadrului legislativ privind desegregarea școlară în România, creșterea calității serviciilor educaționale în școlile din România, formarea cadrelor didactice din unitățile de învățământ preuniversitar segregate, identificate la nivel național, și dezvoltarea unor măsuri complementare de prevenire și combatere a discriminării sau segregării școlare în unitățile de învățământ.