ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Parchetul General susține că urgența promovării actelor normative privind grațierea, conflictul de interese și abuzul în serviciu nu se justifică. Asta pentru că „nu au fost în prealabil consultate într-o manieră transparentă entitățile implicate în aplicarea lor".

„Având în vedere prevederile constituționale, precum și dimensiunea consecințelor adoptării acestor reglementări, apreciem că nu se justifică urgența promovării acestor acte normative printr-o ordonanță a Guvernului, cu atât mai mult cu cât nu au fost în prealabil consultate într-o manieră transparentă entitățile implicate în aplicarea lor", se arată într-un comunicat al Parchetului General.

Procurorii susțin că vor fi grațiate în întregime pedepsele cu închisoare de până la 5 ani inclusiv, această limită fiind prea mare, având în vedere că prin dispozițiile noului Cod penal oricum limitele de pedeapsă ale majorității infracțiunilor au fost mult diminuate.

Totodată, aceștia atrag atenția asupra faptului că printre infracțiunile vizate de proiectul de grațiere se regăsesc infracțiuni cu un grad ridicat de pericol social, cum ar fi evaziunea fiscală în forma cea mai gravă sau abuzul în serviciu și infracțiunile asimilate celor de corupție.

„Prin proiectul de lege ar urma să fie grațiate și infracțiuni precum uciderea din culpă sau vătămarea corporală din culpă, ceea ce ar implica nesocotirea vieții ca valoare socială fundamentală. Cel mai elocvent exemplu în acest sens îl constituie cauza denumită generic Colectiv", se mai arată în comunicatul Parchetului General.

De asemenea, reprezentanții Pachetului General precizează că modificarea prevederilor referitoare la conflictul de interese echivalează cu dezincriminarea faptei.

O deincrimninare cu consecințe grave s-ar produce și în cazul infracțiunii de abuz în serviciu,  prin stabilirea în mod arbitrar a unui prag minim de 200.000 lei al prejudiciului cauzat prin infracțiune.