Una dintre cele mai mari realizări ale industriei românești: 37 de ani de la punerea în exploatare a metroului
Prima idee despre transportul subteran în București a apărut în anul 1908, când Dimitri Leonida a schițat o rețea subterană. Abia peste 71 de ani a apărut prima linie de metrou în București, primul tren de metrou plecând din Depoul Ciurel spre stația Semănătoarea (Petrache Poenaru) în luna noiembrie a anului 1979.
Metroul este una dintre cele mai mari realizări ale lui Nicolae Ceaușescu. Ca fapt divers, toate stațiile date în folosință după 1989 au fost construite tot în comunism. Prima linie construită de la zero în ultimii 27 de ani este Dr. Taberei-Eroilor, dar inaugurarea sa se lasă așteptată.
În prezent, lungimea rețelei de metrou a municipiului București se întinde pe 69,25 kilometri, distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații.
În construcție este Magistrala 5, cuprinsă între Râul Doamnei ? Hașdeu (Operă), primul tronson al acesteia având o lungime de 6,8 kilometri, pe parcursul cărora sunt prevăzute 10 stații.
De asemenea, se continuă lucrările de extindere a Magistralei 4, Tronson Gara de Nord — Străulești. Secțiunea Parc Bazilescu — Lac Străulești cu o lungime de 2,10 kilometri, 2 stații de metrou — Laminorului și Străulești, și un depou. În curs de realizare este și modernizarea instalațiilor pe Magistralele 1, 2, și 3, precum și modernizarea instalațiilor de control acces pentru 41 de stații.
- De la înființare, în anul 1979, și până în anul 1995 la metrou se intra cu monede, ulterior fiind introdus accesul pe bază de cartele.
- Nicolae Ceaușescu a cerut explicit ca pe liniile de metrou să circule doar vagoane produse în România. În alte țări din fostul lagăr comunist unde există metrou circulau garnituri rusești.
- Înainte de 1990 erau trenuri care aveau doar 4 vagoane, și nu 6. Acest lucru se anunța cu câteva secunde înainte de intrarea trenului în stație.
- În anii ’80, metroul bucureștean era pe locul 2 în lume în privința vitezei de construire, de 4 km pe an. În fruntea clasamentului se afla cel din capitala Mexicului a adus un ritm superior, de 5,5 km pe an.
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
IPS Teodosie, trimis de DNA în judecată pentru făcătura securistică Recorder-Bănescu chiar în Săptămâna Luminată. Avocata Irina Stanciu: ”Susțin în mod cert nevinovăția clientului meu, Arhiepiscopul Tomisului“
Mihai Tîrnoveanu: Programul burselor Români pentru Români continuă: Fiecare copil care merge să învețe în limba română este o baricadă națională
A decedat de o boală incurabilă omul care a ridicat din temelii actualul sediu al Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, fost al Romtelecom
Vlad Țăranu, elevul care ”a atentat” la ”integritatea națională a României” cu mesajul ”Basarabia e România”, în studioul ActiveNews - Starea de Libertate: ”Alții au plătit cu viața pentru întregirea țării”- PROMO cu un nume de care veți mai auzi - VIDEO
S-a făcut dreptate pentru elevul Vlad Țăranu, cu ”Basarabia e România”! Victorie a societății civile normale: Sancțiunea i-a fost anulată! EXCLUSIV
Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid
Recomandările noastre
Secțiuni: Locale
Persoane: Nicolae Ceauşescu
Locații: București
Subiecte: Metrou București
Organizații: Metrorex
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)