ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„EXCLUSIV! Un argeșean a înregistrat la OSIM marca #REZIST și anunță lansarea partidului cu același nume!”, titra site-ul Ziarul Profit  la 24 februarie. 

De fapt, în aceeași zi, la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) fuseseră depuse două cereri de înregistrare pentru aceeași marcă. Ȋntre „a depune o cerere” și „a înregistra o marcă” e o diferență de vreo șase luni, cât durează toată procedura OSIM. Deocamdată, cele două cereri au fost doar publicate în Buletinul Oficial de Proprietate Industrială din 3 martie a.c..

Prima solicitare vine din partea a două persoane: Stoicănescu Marius și Todică Eugen, ambii din București, care doresc să înscrie la OSIM marca verbală „#rezist”, pentru următoarele produse și/sau servicii grupate pe clase:
25 Îmbrăcăminte, încălțăminte, articole care servesc la acoperirea capului
35 Publicitate; conducerea și administrarea afacerilor; lucrări de birou.

 

 
A doua cerere a fost formulată de firma S.C. KLANAR IMOB TOUR S.R.L., care dorește înscrierea mărcii pentru următoarele produse și/sau servicii grupate pe clase:
32 Bere; ape minerale și gazoase și alte băuturi nealcoolice; băuturi și sucuri din fructe; siropuri și alte produse pentru prepararea băuturilor; băuturi energizante și sucuri răcoritoare.
35 Publicitate; conducerea și administrarea afacerilor; lucrări de birou; publicitatea activităților de natură politică; servicii de editare de ziare, reviste, publicații.
41 Organizarea și desfășurarea de evenimente cu caracter politic, organizarea și desfășurarea de campanii electorale.
45 Servicii juridice și servicii sociale.  

Ȋn acest moment, marca „Rezist” nu mai este protejată de vreun drept de proprietate, deși ea  a mai fost înregistrată la OSIM, în aprilie 2005. Proprietara ei era o firmă specializată în „cadre nemetalice pentru ferestre și uși”. Vă amintiți reclama, nu-i așa? Ȋn aprilie 2015, nemaifiind reînnoit, depozitul de marcă a expirat.

 
Cel mai probabil, cei doi care au solicitat marca pentru tricouri și bandane au simțit că protestele din Piața Victoriei reprezintă și un potențial pentru business.  
 
A doua solicitare vine însă pentru o „marcă combinată”, denumirea fiind însoțită de un element de grafică ce are aceeași reprezentarea ca și simbolul de pe pancartele din Piața Victoriei. 

 
Firma S.C. KLANAR IMOB TOUR S.R.L. are sediul în Curtea de Argeș și este cea care deține site-ul Ziarul Profit, iar Iulian Uță, patronul firmei, este fost membru UNPR. 
 
Tot Uță a avut și inițiativa înființării unei pagini pe facebook cu titul Partidul Rezist. Ieri, această pagină a publicat următorul „ANUNȚ IMPORTANT! Vineri, 17.03.2017, ora 11.00, grupul de inițiativă va depune la Tribunalul București dosarul complet în vederea înființării Partidului #REZIST.”

 
Și-ntreaga presă a preluat mesajul. Numai că, Tribunalul București  a primit deja o solicitarea pentru a acorda personalitate juridică Partidului Rezist. Asta, încă din 3 martie a.c.. Iar solicitarea vine nu de la Iulian Uță, ci din partea lui Petrică Folică, autointitulat președinte al acestui partid.

 
Petrică Folică e din Timișoara are 48 de ani, a fost cadru militar activ timp de 17 ani și e licențiat în științe juridice. Fost membru PPDD, fost membru PNL, Folică a candidat anul trecut la Primăria Timișoara pe listele Partidului Național Democrat, cel condus de Daniel Fenechiu.
 
Empatizând cu protestele din Piața Victoriei, Folică și-a încărcat pe pagina de youtube mesajul către națiune, cu titlul „# REZIST FOLI”.
 

Să recapitulăm: avem două cereri la OSIM pentru înscrierea mărcii „#Rezist”, o cerere deja înregistrată la Tribunalul București, pentru înscrierea Partidului Rezist, dar și-o alta ce va fi depusă vineri. 

Ce este #Rezist? Este emblema protestelor la care, din cei 300.000 de manifestanți numărați de Digi24 în 3 februarie, au mai rămas doar 2.500 duminica trecută. Pentru a mai valora ceva în viitor, marca ar avea nevoie de o reanimare.