Încep construcțiile de autostrăzi? Crețu: România are la dispoziție, pentru investiții în transport, 5,1 miliarde euro fonduri europene. Această șansă trebuie folosită la maximum
România are la dispoziție pentru investiții în transport peste 6,8 miliarde de euro, din care 5,1 miliarde euro din fonduri europene, a declarat comisarul european Corina Crețu, subliniind că această șansă istorică trebuie folosită la maximum.
„România are la dispoziție, în prezent, pentru investiții în transport, peste 6,8 miliarde de euro, din care 5,1 miliarde din fonduri europene. Această șansă istorică trebuie folosită la maximum", a spus Corina Crețu, subliniind necesitatea utilizării depline a fondurilor disponibile.
Conform unui comunicat al Reprezentanței din România a Comisiei Europene, comisarul european pentru politică regională Corina Crețu l-a primit miercuri, la Bruxelles, pe ministrul român al Transporturilor, Răzvan Cuc. În cadrul întâlnirii cei doi au discutat despre stadiul implementării proiectelor din domeniu, finanțate prin intermediul politicii de coeziune.
Oficial european a subliniat beneficiile aduse de fondurile europene, ce au făcut posibilă extinderea și îmbunătățirea rețelei de transport din România, precum în cazul tronsoanelor Nădlac-Lugoj și București-Constanța, parte a coridoarelor trans-europene, prin renovarea a 301 km de infrastructură, iar în cadrul rețelei rutiere TEN-T, mai mult de 2.400 km de drumuri județene au fost reabilitați.
În cadrul discuțiilor, ministrul Transporturilor a prezentat angajamentul autorităților române de a finaliza investițiile în curs de desfășurare și de a asigura începerea noilor proiecte de transport. Printre acestea au fost menționate autostrada Sibiu-Pitești, centura de sud a Bucureștiului, calea ferată Radna-Gurasada-Simeria, cât și investițiile în alte coridoare trans-europene, precum autostrada Târgu-Mureș-Iași.
De asemenea, ministrul român a expus planul autorităților naționale pentru îndeplinirea condiționalităților ex-ante.
„Condiționalitățile ex-ante pentru transport nu sunt doar niște formalități. Am salutat adoptarea Masterplanului de Transport în 2016, însă mai sunt alte acțiuni din cadrul acestui plan care încă trebuie îndeplinite, precum reforma feroviară, contractele de performanță și consolidarea capacității administrative pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pentru Căile Ferate Române. Am mare încredere că autoritățile din România și în special Ministrul Transporturilor vor depune toate eforturile necesare în acest sens", a adăugat comisarul european.
În perioada de programare 2007-2013, aproximativ 5,1 miliarde de euro din Fondurile structurale și de investiții europene au fost alocate domeniului transporturilor din România. În perioada curentă (2014-2020), Programul Operațional pentru Infrastructură Mare beneficiază de o alocare de aproximativ 9,4 miliarde de euro din Fondul de coeziune și din Fondul european de dezvoltare regională.
„România are la dispoziție, în prezent, pentru investiții în transport, peste 6,8 miliarde de euro, din care 5,1 miliarde din fonduri europene. Această șansă istorică trebuie folosită la maximum", a spus Corina Crețu, subliniind necesitatea utilizării depline a fondurilor disponibile.
Conform unui comunicat al Reprezentanței din România a Comisiei Europene, comisarul european pentru politică regională Corina Crețu l-a primit miercuri, la Bruxelles, pe ministrul român al Transporturilor, Răzvan Cuc. În cadrul întâlnirii cei doi au discutat despre stadiul implementării proiectelor din domeniu, finanțate prin intermediul politicii de coeziune.
Oficial european a subliniat beneficiile aduse de fondurile europene, ce au făcut posibilă extinderea și îmbunătățirea rețelei de transport din România, precum în cazul tronsoanelor Nădlac-Lugoj și București-Constanța, parte a coridoarelor trans-europene, prin renovarea a 301 km de infrastructură, iar în cadrul rețelei rutiere TEN-T, mai mult de 2.400 km de drumuri județene au fost reabilitați.
În cadrul discuțiilor, ministrul Transporturilor a prezentat angajamentul autorităților române de a finaliza investițiile în curs de desfășurare și de a asigura începerea noilor proiecte de transport. Printre acestea au fost menționate autostrada Sibiu-Pitești, centura de sud a Bucureștiului, calea ferată Radna-Gurasada-Simeria, cât și investițiile în alte coridoare trans-europene, precum autostrada Târgu-Mureș-Iași.
De asemenea, ministrul român a expus planul autorităților naționale pentru îndeplinirea condiționalităților ex-ante.
„Condiționalitățile ex-ante pentru transport nu sunt doar niște formalități. Am salutat adoptarea Masterplanului de Transport în 2016, însă mai sunt alte acțiuni din cadrul acestui plan care încă trebuie îndeplinite, precum reforma feroviară, contractele de performanță și consolidarea capacității administrative pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pentru Căile Ferate Române. Am mare încredere că autoritățile din România și în special Ministrul Transporturilor vor depune toate eforturile necesare în acest sens", a adăugat comisarul european.
În perioada de programare 2007-2013, aproximativ 5,1 miliarde de euro din Fondurile structurale și de investiții europene au fost alocate domeniului transporturilor din România. În perioada curentă (2014-2020), Programul Operațional pentru Infrastructură Mare beneficiază de o alocare de aproximativ 9,4 miliarde de euro din Fondul de coeziune și din Fondul european de dezvoltare regională.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Ungaria, sfidare totală în România: Un demnitar ungur s-a plimbat prin Transilvania timp de 3 zile fără să menționeze o singură dată numele României
Analiza ”Prafului Saharian”: arsenic, bariu, nichel, zinc, fier, aluminiu. Cum au acționat alte state în timp ce oficialitățile din România tac mâlc. Documente de la Institutul de Inginerie Chimică din Bosnia
Iohannis în postură perfectă de chelner la Seul. FOTOGRAFIA ZILEI
Recomandările noastre
Secțiuni: Politic
Persoane: Corina Crețu
Subiecte: Autostrăzi România Fonduri europene România
Organizații: Ministerul Transporturilor Uniunea Europeană
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)