ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Asociațiile reprezentative ale pacienților și cele din industria farmaceutică avertizează că noua politică de prețuri pusă în dezbatere publică de Ministerul Sănătății ignoră cu totul interesul pacienților.

Măsurile corectoare propuse în noua metodologie nu aduc nicio îmbunătățire, din contră, accentuează criza medicamentelor și agravează starea de sănătate a populației României generând dispariția unui număr și mai mare de medicamente de pe piață, în același timp accesul la medicamentele nou introduse în lista de compensate fiind blocat prin lipsa protocoalelor terapeutice. Recent propusa metodologie impune în continuare scăderea prețului medicamentelor sub minimul european și, deși este o scădere etapizată, consecințele vor fi aceleași. Accesul pacienților la medicamente va fi din ce în ce mai limitat, în timp ce la bugetul de stat nu se va realiza nicio economie.

Metodologia de prețuri impune ca prețul medicamentelor să fie la nivelul minimului european calculat prin raportare la 12 țări europene. În anul 2015, a fost introdus articolul 8.1 care reglementa referențierea prețului medicamentelor originale la prețul medicamentelor generice, ceea ce ar fi condus la o scădere de 35% sub minimul european deja stabilit și, implicit, la dispariția medicamentelor de pe piață. Deși temporizată, actuala metodologia de calcul nu rezolvă problema.

Cezar Irimia, Președinte al Alianței Pacienților Cronici din România (APCR): „Ne confruntăm cu o criză a medicamentelor fără precedent. Autoritățile au uitat că orice măsură în domeniul Sănătății trebuie să fie în beneficiul pacienților români. La nivel declarativ le pasă și iau măsuri, dar de fapt măsurile rămân doar pe hârtie și medicamentele tot nu ajung la pacienți. Medicii nu pot prescrie medicamentele nou incluse pe lista de compensate pentru că nu au fost scrise protocoalele, iar pacienții își caută cu disperare medicamentele în țările vecine. Primim zilnic zeci de strigăte de ajutor prin call-center-ul nostru, dar nici noi nu îi putem ajuta”.