Un cercetător a depus mărturie în cadrul unei audieri în Senatul din Carolina de Sud, SUA, despre descoperirea contaminării ADN în vaccinul ARNm de la Pfizer.

Phillip Buckhaults, expert în genomica bolii canceroase și profesor la Universitatea din Carolina de Sud, a depus mărturie în fața unei comisii ad-hoc pentru afaceri medicale a Senatului din Carolina de Sud, spunând că vaccinul ARNm de la Pfizer este contaminat cu miliarde de fragmente mici de ADN.

Buckhaults, care are un doctorat în biochimie și biologie moleculară, a spus că „există un pericol real” ca aceste fragmente de ADN străin să se poată insera în propriul genom al unei persoane și să devină „un element de fixare permanent al celulei”.

Potrivit cercetătorului, este un mecanism plauzibil care ar putea „cauza unele dintre efectele secundare rare, dar grave, cum ar fi moartea prin stop cardiac” la persoanele care primesc vaccinul ARNm.

Buckhaults nu este un alarmist și a fost reticent să facă publice descoperirile sale de teamă să nu sperie oamenii.

El însuși s-a vaccinat de trei ori cu vaccinul Pfizer și l-a recomandat familiei și prietenilor.  Mai mult, a descris tehnologia platformei ARNm ca fiind „revoluționară” și a spus că vaccinul a salvat multe vieți.

Buckhaults este ingrijorat cel mai tare de „riscul teoretic foarte real de dezvoltare a cancerului la unii oameni, în funcție de locul în care această bucată străină de ADN «aterizează» în genom, ea poate dezactiva o genă supresoare de tumoră sau poate activa o oncogenă”.

„Sunt cam alarmat că acest ADN în vaccin... ADN-ul este un dispozitiv de stocare a informațiilor de lungă durată. Cu acesta te-ai născut, vei muri și îl vei transmite copiilor tăi. … Așadar, modificările aduse ADN-ului… ei bine, ele rămân”, a spus el.

Cum au ajuns fiolele să fie contaminate cu ADN?

Buckhaults a explicat cum au fost utilizate două procese de fabricație diferite pentru a crea vaccinul Pfizer.

Etapa inițială în producerea vaccinului Pfizer a folosit o metodă numită reacție în lanț a polimerazei (PCR) pentru a amplifica șablonul ADN care a fost apoi utilizat pentru producerea ARNm. Această metodă, numită PROCES 1, poate fi utilizată pentru un produs ARNm foarte pur.

Totuși, pentru a extinde procesul de distribuție pe scară largă a vaccinului către populație pentru livrări cu „autorizare de urgență”, Pfizer a trecut la o metodă diferită - PROCESUL 2 - pentru a amplifica ARNm.

PROCESUL 2 a folosit bacterii pentru a produce cantități mari de „plasmidă ADN” (instrucțiuni circulare ADN), care ar fi folosită pentru a produce ARNm. Prin urmare, produsul final a conținut atât ADN plasmidic, cât și ARNm.

Trecerea de la PROCESUL 1 la PROCESUL 2 a dus în cele din urmă la contaminarea vaccinului (vezi cercurile roșii).

Pfizer a încercat să rezolve problema adăugând o enzimă (ADNază) pentru a tăia plasmida în milioane de fragmente minuscule.

Dar Buckhaults a spus că asta a înrăutățit situația, deoarece cu cât există mai multe fragmente, cu atât este mai mare riscul ca unul dintre fragmente să pătrundă în genom și să perturbe o genă vitală.

„[Pfizer] le-a tăiat pentru a încerca să le facă să dispară, dar de fapt au crescut riscul modificării genomului în acest proces”, a explicat Buckhaults.

O investigație BMJ a constatat că loturile de vaccin derivate din PROCESUL 2 s-au dovedit a avea o integritate substanțial mai mică a ARNm, iar unii spun că aceste vaccinuri au fost asociate cu evenimente adverse mai mari.

De asemenea, expertul în genomică Kevin McKernan a raportat contaminarea cu ADN plasmidic atât în vaccinurile bivalente Pfizer, cât și în cele Moderna, în cantități care au depășit cu mult limita de siguranță stabilită de FDA.

Limitele de siguranță FDA

FDA recunoaște că există riscuri ca ADN rezidual să rămână în vaccinuri:

ADN-ul rezidual ar putea reprezenta un risc pentru produsul final din cauza potențialului oncogen și/sau infecțios. Există mai multe mecanisme potențiale prin care ADN-ul rezidual ar putea fi oncogen, printre care integrarea și exprimarea oncogenelor codificate sau mutageneza inserțională în urma integrării ADN-ului. ADN-ul rezidual ar putea fi, de asemenea, capabil să transmită infecții virale dacă sunt prezente provirusuri retrovirale, copii integrate ale virusurilor ADN sau genomi extracromozomiali.

În ghidul său pentru industrie, FDA menționează:

Riscurile de oncogenitate și infecțiozitate ale ADN-ului celular-substrat pot fi diminuate prin scăderea activității sale biologice. Acest lucru poate fi realizat prin scăderea cantității de ADN rezidual și reducerea dimensiunii ADN-ului (de exemplu, prin tratament cu ADNază sau alte metode) la dimensiune mai mică față de cea a unei gene funcționale (pe baza dovezilor actuale, aproximativ 200 de perechi de baze). Inactivarea chimică poate scădea atât dimensiunea, cât și activitatea biologică a ADN-ului.

Problema legată de acest sfat, potrivit lui Buckhaults, este că se aplică în cazul fabricării vaccinurilor tradiționale, care conțin ceea ce este cunoscut sub numele de „ADN gol”.

În mod normal, nivelurile scăzute de ADN gol într-un vaccin nu ar fi o problemă, deoarece bucățile de ADN sunt «mestecate» de enzimele tisulare înainte de a exista riscul de a pătrunde în celule. Însă ADN-ul din vaccinul Pfizer nu este „gol”.

Este învelit în nanoparticule lipidice (LNP) - în esență, globule de grăsime - care ajută la transportul materialului genetic (ARNm și ADN plasmidic) în interiorul celulelor, unde ADN-ul poate migra către nucleu și se poate introduce în genom.

De aceea, Buckhaults a spus în fața Senatului că regulile FDA pentru nivelurile sigure de ADN din vaccinuri nu se aplică în cazul noii tehnologii bazate pe platforma ARNm.

Buckhaults a spus că persoanele vaccinate trebuie testate pentru a vedea dacă ceva din ADN-ul străin s-a integrat în genomul celulelor lor stem. Acest lucru este ușor de detectat deoarece ADN-ul străin are o semnătură unică. Buckhaults a spus că „lasă o carte de vizită”.

„Nu este groaznic de costisitor să fie efectuate astfel de teste, dar trebuie să existe un sistem în care profesorii nu vor fi penalizați pentru producerea de rezultate care vor fi contrare față de ceea ce ar trebui să fie linia partidului”, a adăugat el.

Senatorul Billy Garrett l-a întrebat pe Buckhaults dacă ar putea testa contaminarea ADN-ului în noile boostere covid pe care administrația Biden tocmai le-a recomandat tuturor americanilor cu vârsta de peste 6 luni.

„Mi-ar plăcea să fac asta”, a spus Buckhaults. „Este nevoie de aproximativ trei ore pentru a verifica o fiolă de vaccin pentru a vedea dacă există acest conținut. Iar eu nu voi primi vaccinul din nou decât dacă primesc un lot despre care aflu că nu are ADN”, a adăugat el. VIDEO: