ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O Grădiniță și Școală  ”Montessori” din Sectorul 2 al Capitalei a instalat pe acoperișul clădirii Antene de amplificare GSM fără să pară conștientă de posibilele efecte adverse pentru starea de sănătate a copiilor expuși radiațiilor emanate de antene, după cum ne-a informat un cititor revoltat, care ne-a trimis și fotografia de deschidere.

Un STUDIU al unor specialiști români atrage atenția că ANTENELE DE PE BLOCURI, LOCUINȚE ȘI CHIAR GRĂDINIȚE ȘI ȘCOLI POT PROVOCA DEFICIENȚE HORMONALE ȘI CANCER. Poluarea electromagnetică de radiofrecvență, efecte ale implementării tehnologiei 5G asupra sistemelor biologice

În același timp, mai multe grupuri de cetățeni preocupate de sănătatea națiunii au pus în circulație pe internet o Solicitare de informații de interes public către Valeriu Zgonea, reciclat de Sistem ca președinte al ANCOM, cu privire la Rețelele și Antenrle 5G.

O redăm ca atare, în interesul opiniei publce:

Către:

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

In atenția Domnului Președinte Valeriu Zgonea

Stimate Domnule Președinte,

Subsemnatul/a, , domiciliat în ...., tel....... , în temeiul dispozițiilor art. 31 – Dreptul la informație - din Constituția României și al Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, solicit săîmi furnizați studiile și testele biologice care dovedesc că exploatarea rețelelor 5G nu pune în pericol sănătatea oamenilor, animalelor și mediului.

Precizez că aștept un răspuns argumentat, cu citarea studiilor privitoare la efectele cumulării radiațiilor 5G în aglomerările urbane, citarea testelor biologice privind impactul pe termen lung asupra sănătății populației, precum și măsurările test de campuri electromagnetice efectuate de ANCOM pecâmpuri multiple cumulate în hot spot-uri specifice aglomerărilor urbane de tip smart-city, condiție indispensabilă pentru ca ele să fie relevante.

Menționez că solicit în mod expres studiile și testele care au stat la baza aprobărilor acordate deja de ANCOM, și nu citate din legislația care permite exploatarea rețelelor 5G în absența acestor teste.

Unica Recomandare U.E, nr. 519/1999 în domeniu, preluată în legislația națională prin Ordinul de ministru al Sănătății nr. 1193/29.09.2006, publicat in M. Of. al Romaniei nr. 895/03.11.2006, este depașită iar măsurările test de campuri electromagnetice efectuate de ANCOM in Romania nu sunt concludente privind impactul pe termen lung asupra sănătății populației deoarece nu sunt făcute pe câmpuri multiple cumulate în hot spot-uri specifice aglomerărilor urbane.

Dr. Martin Pall de la Universitatea Statului Washington, vorbind la o masa rotunda organizata de NIH si CDC, a afirmat: "Introducerea retelelor 5G fara ca un singur test biologic sa fi furnizat dovada sigurantei in ceea ce priveste sanatatea fiintelor umane, animalelor si mediului este absolut nebuneasca.": https://www.youtube.com/watch?v=kBsUWbUB6PE si https://s3.amazonaws.com/media.electrosmogrx.com/dr-pall-5g-hazard-letter.pdf.

Conform ghidurilor de biologie a habitatului (Building Biology, engl.), valoarea suportabilă a radiațiilor neionizante pentru sănătate în spațiul de locuit este de 0,1 µW/m2De aceea s-au stabilit și există valori limită și pentru undele de telefonie mobilă. De exemplu un smartphone aflat la 30 cm distanță și un router WiFi dintr-un apartament emit 500–1500 µW/m2.

Comparativ, biologii de habitat elvețieni au determinat că o antenă de telecomunicații mobile 5G emite la 25 m distanță până la 10 000 000 µW/m2(10W/m2). Avem, așadar, de a face cu o valoare de 100 de milioane de ori mai mare decât cea suportabilă în interior.

Valorile-limită din România sunt de 100 ori mai permisiveîn raport cu recomandările Rezolutiei CE 1815/2011, și sunt depășite de avansul tehnologiei; ele țin cont numai de efectul fizic (termic) și ignoră efectul biologic/organic (nontermic) al radiațiilor neionizante. Valorile-limită actuale protejează contra încălzirii, nu contra iradierii. Ele se bazează exclusiv pe parametrul SAR, măsurarea câmpului electromagnetic, care crește temperatura unui corp neînsuflețit (cadavru/manechin de test) cu o unitate termică într-un interval de timp (ex.1 °C în 30 minute).

Valorile maxime admisibile trebuie să fie fundamentate pe durata expunerii, pe frecvență, pe lungimea de undă, pe modulația și mixarea frecvențelor, pe forma undelor, pe lățimea pulsului precum și pe alte proprietăți semnificative din punct de vedere biologic.

În Constituția României dreptul la sănătate este garantat prin art. 34. În prezent există numeroase studii realizate de insitute de cercetare și universități de prestigiu, referitoare la impactul devastator generat de folosirea tehnologiilor care generează radiații asupra mediului și ființelor vii.

Cine răspunde pentru probleme de sănătate cauzate de noile sisteme telecom - tumori cerebrale, cancere, dureri de cap, probleme de vedere ? Aceasta este atât o problemă a bugetului asigurărilor de sănătate cât și una morală, a factorilor decidenți : cetățenii vor cotiza pentru tratarea bolilor provocate de instalațiile 5G pentru profitul firmelor care exploatează aceste rețele.

În legislația europeană "principiul precauției” este garantat în Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, la articolul 191.Solicit să luați cunoștință de următoarele:

1.Belgia, Ministrul Mediului a declarat ca Bruxelles opreste planurile de lansare a retelelor 5G, pentru ca nivelele de radiații sunt imposibil de estimat si "Oamenii din Bruxelles nu sunt porci de Guineea, a căror stare de sănătate o pot vinde pentru profit": https://www.brusselstimes.com/brussels/55052/radiation-concerns-halt-brussels-5g-for-now, publicata in 1 aprilie 2019;

2.Italia, un district al Romei a votat impotriva testelor 5G. Sunt de așteptat alte voturi pentru stoparea testelor 5G în patru consilii regionale, un consiliu provincial și alte consilii municipale din Italia: https://www.terranuova.it/News/Attualita/Un-Municipio-di-Roma-vota-contro-il-5G-cosa-fara-la-Giunta, publicata in 28 martie 2019;

3.Rusia, Ministerul rus al Apărării refuză să transfere frecvențe pentru 5G, ceea ce întârzie efectiv orice lansare de 5G timp de mai mulți ani: https://www.vedomosti.ru/technology/articles/2019/03/28/797714-minoboroni-otkazalos-peredavat-5g, publicata in 28 martie 2019;

4.Italia, Florența aplică principiul precauției, refuzând sa permita instalarea retelei 5G, referindu-se la "ambiguitatea și incertitudinea organismelor supranaționale și a organismelor private (cum ar fi ICNIRP)", care"au poziții foarte diferite unul fata de celălalt, în ciuda dovezilor uriașe ale studiilor publicate privind impactul asupra sanatatii": https://oasisana.com/2019/04/05/provoca-danni-al-corpo-firenze-frena-sul-5g-e-applica-il-principio-di-precauzione-approvata-con-voto-quasi-unanime-la-mozione-in-difesa-della-salute-notizia-esclusiva-oasi-sana/, publicata in 5 aprilie 2019;

5. Anglia, Lloyds din Londra, unul dintre cele mai importante grupuri de asigurări din lume, refuză să incheie contracte de asigurare a sănătății față de efectele tehnologiilor wireless 5G ("Wi-Fi"): https://principia-scientific.org/lloyds-insurers-refuse-to-cover-5g-wi-fi-illnesses/, publicata in 12 februarie 2019;

6. Germania, germanii au semnat în masă o petitie pentru a determina Bundestag-ul sa dezbata stoparea acordarii licentelor 5G pana la lamurirea impactului asupra sanatatii: https://www.telecompaper.com/news/germans-petition-parliament-to-stop-5g-auction-on-health-grounds--1287962, publicata pe 4 aprilie 2019;

7. Olanda, Membrii Parlamentului din Țările de Jos insistă ca cercetarea în domeniul impactului radiațiilor să fie efectuată înainte de aprobarea rețelelor 5G: https://takebackyourpower.net/5g-the-dominoes-are-starting-to-fall/, publicata in 4 aprilie 2019;

8.SUA, Judecătorii de la Curtea Supremă din California au validat în unanimitate o ordonanță din San Francisco din 2011, care impune companiilor de telecomunicații obținerea de autorizații de la nivelul local, nu federal, înainte de a plasa antenele pe infrastructura orașului: https://zero5g.com/2019/california-supreme-court-sides-with-cities-in-small-cell-faceoff/, publicata in 5 aprilie 2019;

9.Elveția, Cantonul Vaud a adoptat o rezoluție prin care solicită un moratoriu asupra instalarii antenelor 5G până la publicarea în această vară a unui raport privind 5G de către Oficiul Federal Elvețian pentru Mediu: https://takebackyourpower.net/5g-vaud-switzerland-adopts-moratorium/, publicata in 9 aprilie 2019;

10.Elveția, Geneva adoptă o moțiune pentru un moratoriu privind 5G, cerând Consiliului de Stat să solicite OMS să monitorizeze studii științifice independente, pentru a determina efectele nocive ale 5G: https://www.letemps.ch/suisse/geneve-adopte-une-motion-un-moratoire-5g, publicata in 11 aprilie.

Prin prevederile L532/2021, politicienii au demonstrat, din nou, că sunt gata să vândă sănătatea românilor pe bani obținuți din vânzarea drepturilor de utilizare a benzilor de frecvențe specifice tehnologiei 5G. Nimeni nu are dreptul să ia o astfel de decizie în numele poporului român, care nu a fost consultat.

Solicit ca factorii de decizie să oprească demersurile pentru realizarea operabilității acestei tehnologii, așa cum au procedat și alte state sau orașe europene.

România, în acest moment, deține locul 5 în lume din punct de vedere al vitezei internetului. La ce ne-ar folosi viteza extraordinară pe care o poate furniza tehnologia 5G? Avantajele care ni se promit sunt: mașini fără șofer (în condițiile în care nu avem autostrăzi), orașe inteligente, case inteligente (în vreme ce asfaltarea străzilor, alimentarea cu apă și canalizarea reprezintă încă mari probleme în multe localități din țară); internetul obiectelor - o găselniță fără de care putem trăi. Avem de rezolvat alte probleme, mult mai urgente și necesare.

O dovadă clară a dublului standard folosit de autoritățile române precum și a impactului negativ al radiațiilor de radiofrecvență asupra sănătății este faptul că diverși funcționari, inclusiv angajații din Parlamentul României, au spor de periculozitate datorită unei antene amplasate pe clădirea instituției. După aceeași logică, întrebăm: ce sporuri ar trebui să fie plătite tuturor românilor care sunt afectați de antenele de telecomunicații amplasate pe blocuri, spitale, școli și pe alte clădiri publice?

Referitor la radiațiile emise de echipamentele wireless, legislația românească reglementează sporul de toxicitate al angajaților statului, prin Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, care se aplică funcționarilor publici, respectiv Parlamentul, Administrația Prezidențială, autoritatea judecătorească, Guvernul, Ministerele, Consiliul Concurenței, Consilii locale etc.

Aceasta deși nivelele măsurate de ANCOM în instituțiile respective nu depășesc standardele românești de limitare a expunerii la radiații neionizante. Avem de-a face cu un dublu standard deoarece, în timp ce toată populația României este încadrată în normele naționale, foarte permisive (61 V/m și 10 W/m2), o parte din funcționarii publici sunt încadrați la alte standarde, primind sporuri în bani pentru aceasta.

Rețineți că dumneavoastră, împreună cu familiile, veți fi victime ale acestei tehnologii exact ca și românul de rând, iar beneficiile materiale temporare nu compensează costurile ulterioare exprimate în suferință (suferința dumneavoastră sau a celor apropiați).

Solicit număr de înregistrare trimis pe adresa: și răspuns scris în termenul legal.

Data / Semnatura