ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


De când a fost dat în folosință sistemul de plată prin SMS a taxei de pod de la Fetești, lumea l-a folosit cu încredere, mai ales că scăpau de cozile interminabile de mașini care se formau aproape la fiecare sfârșit de săptămână pe Autostrada Soarelui.

Foarte mulți șoferi s-au trezit cu amenzi, deși plătiseră taxa prin SMS. Neplăcut, pentru că amenda e de zece ori mai mare decât valoarea trecerii podului.

Autoritățile recunosc că au o mare problemă cu softul de la Fetești deoarece acesta nu înregistrează întotdeauna plățile efectuate prin SMS.

Singura șansă pentru cei nedreptățiți de erorile tehnice ale programului electronic de taxare este ca aceștia să meargă în instanță să-și susțină cauza și să-și recupereze paguba.

„Eu am fost corectă și mi-am plătit taxa, cer ca și statul român să fie corect și să nu îmi dea o amendă pe ceva ce eu am plătit.", a spus o șoferiță pentru ȘtirileProtv.ro.

Ea a povestit că anul trecut a mers în concediu pe litoral, iar taxa a plătit-o pe 13 august. Asș cum rezultă, de altfel, și din SMS-ul trimis sistemului de taxare. Deși a primit confirmare că trecerea podului a fost achitată, patru luni mai târziu s-a trezit cu amenda în plic: 130 de lei, de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Am sunat la poliție, unde a răspuns o doamnă, care a zis că se văd plătite și că în data de 13 nu se vede seria de șasiu. Dar ei nu pot să modifice în program să apară seria și să îi dau în judecată.", a mai spus șoferița.

Femeia s-a dus în instanță să ceară anularea amenzii, iar judecătorii i-au dat câștig de cauză.

Într-un final, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și-a recunoscut vina și a trimis la tribunal o rugăminte: să nu-i fie imputate și cheltuieli de judecată.

Cu toatea acestea, UTI Grup, - firma care a implementat pentru CNAIR sistemul electronic de la Fetești, consideră că erorile apar din cauza șoferilor și nu din cauza sistemului.

„Problemele semnalate de dumneavoastră? În erorile plătitorului prin SMS. Practic, cauza amenzilor primite se datorează neplății taxei. Nu am întâlnit sesizări ale unor persoane care au plătit taxa, au primit confirmare de plată și totuși au primit amendă.", se arată în comunicatul UTI.

„Nu încercăm să ne disculpăm. Am recunoscut că am avut o problemă de mentenanță. Pentru că, potrivit legislației, aceste litigii se pot rezolva doar în instanță. Au existat probleme cu acest sistem, nu este un sistem perfect.", a spus Alin Șerbănescu, consilier juridic CNAIR.

Ion Slubschi, angajat al CNAIR, explică de ce sistemul funcționează atât de prost, cu riscul de a-și pune superiorii în cap. Slubschi nu poate explica însă de ce șefii săi nu au făcut nimic până acum, pentru a-l pune la punct.

„Principala problemă a acestui sistem este că nu s-a lucrat în continuare la el. A rămas la același stadiu ca în 2015, anume este un sistem la orb. Atunci când utilizatorul face plata electronică nu știe - dacă trece de mai multe ori - ce anume s-a contabilizat în contul său. CNAIR-ul s-a transformat într-o fabrică de amenzi. Și există niște costuri uriașe în a procesa amenzile, de a le comunica, etc.", a spus Ion Slubschi pentru sursa de mai sus.