ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O jucărie aparent nouă, numită „spinner”, un fel de titirez cu două sau trei petale, s-a răspândit cu repeziciune în rândul celor mici care se joacă non-stop, inclusiv la școală.

După aproximativ două luni de propagare a jocului, mulți profesori din mai multe țări s-au săturat deja și interzic aceste jucării care se presupune că ajută la calmarea stresului.

„Spinner-ele au venit de nicăieri: dintr-o dată, toți copiii păreau să aibă unul, spunând <<mă ajută să mă calmez>>”, spune Meredith Daly, profesoară într-o școală publică de la periferia orașului Phoenix, în Arizona, SUA.

Spinner-ul a fost creat acum două decenii de Catherine Hettinger pentru a o distra pe fiica ei de șapte ani. Ea nu și-a putut permite brevetul pentru jucăria devenită acum omniprezentă, așa încât nu primește niciun ban din vânzări, dar insistă că este „mulțumită” de popularitatea ei bruscă, conform unui articol publicat la 5 mai de The Guardian. Ea a deținut brevetul timp de opt ani, dar l-a predat în 2005 pentru că nu-și putea permite taxa de reînnoire de 400 de dolari. Hettinger declară că originea spinner-ului se află într-o „o vară oribilă” la începutul anilor 1990, când suferea de miastenia gravis, o tulburare autoimună care provoacă slăbiciune musculară și avea grijă și de fiica ei, Sara, acum în vârstă de 30 de ani, scrie Agerpres.

Dar, în curând, continuă Meredith Daly, „copiii din clasă nu-și mai luau ochii la titirezul lor sau al colegilor”, făcând imposibil orice proces de învățare. Așa că împreună cu alți profesori am decis să nu le mai permitem copiilor să le scoată din ghiozdan în timpul orelor. De curând ea a decis să nu mai tolereze aceste jucării decât la solicitarea expresă a părinților. Sau atunci când nevoia este dovedită, așa cum este uneori cazul copiilor cu tulburare de deficit de atenție, hiperactivitate sau anumite forme de autism.

Alte școli din Statele Unite ale Americii, Franța sau Anglia le-au interzis categoric, inclusiv în timpul pauzelor.

În România subiectul nu există, chiar dacă foarte mulți copii le folosesc.