ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Problema căsătoriei între persoane de același sex sau a "căsătoriei pentru toți", așa cum i se mai spune în Franța, a suscitat și suscită un interes enorm.

Oameni de cultură, medici, filozofi sau clerici au participat și participă la dezbatere, invocând argumente pro sau contra.

Una dintre cele mai valoroase contribuții la dezbaterea din Franța, valabilă în egală măsură și pentru România, a avut-o filozoful și teologul Bertrand Vergely. Deși conferința este mai veche, datând din 2013, momentul este excelent pentru că se petrecea înainte de legalizarea căsătoriilor între homosexuali din Franța. În România, deși există un puternic curent popular împotriva unei astfel de măsuri, prin natura apartenenței la spațiul euro-atlantic, s-au înmulțit presiunile asupra legalizării acestor relații. Mai întâi prin propunerile de legalizare a parteneriatelor civile, așa cum s-a întâmplat și în celelalte țări Europene.

În cuvântul său, Bertrand Vergely explică miza profundă și reală a căsătoriilor între persoane de același sex.Acesta spune că există un anumit număr de persoane din lobby-ul economic și cel științific, care doresc să propage ideea că totul se poate inventa, totul se poate decreta și că nu mai există nimic dat, nimic natural.

"Cred că este important să spun că există și date ale existenței, și că omul nu a inventat tot. De ce ? Pentru că un anumit număr de persoane din lobby-ul economic și un anumit număr din lobby-ul științific sunt extrem de interesate de ideea de căsătorie nu din perspectiva homosexualității, ci din perspectiva a ceea ce putem numi „constructivism”. Miza metafizică a ”căsătoriei pentru toți” este de a promova ideea că totul se poate inventa, totul se poate construi, totul se poate decreta.


Așadar este vorba de ideea de a înlocui noțiunea de dat natural prin triumful în primul rând al legii, și, în al doilea rând, al tehnicii.

Așadar avem aici o miză metafizică de fond, de a ști dacă omul se bazează pe un dat sau doar pe o construcție. Cei care sunt pentru ”căsătoria pentru toți” doresc să impună ideea că totul se poate construi, se poate decreta, se poate inventa.

Olivier Rey, matematician, în cartea intitulată „Une folle solitude”: „Omul nu ține de date care reies din ființă și, dincolo de ființă, din misterul vieții. Omul este ceva de fabricat”, spunea Vergely.
 
Vergely consideră că se propagă o ideologie radicală, conform căreia se dorește modificarea radicală a ființei umane, prin desconsiderarea realității și înlocuirea ei cu un fabricat tehnologic și ideologic.

"Cred că există o dorință de a modifica radical datele ființei umane, debarasând-o nu numai noțiunea de Dumnezeu (un cuvânt blamat și interzis în țara noastră), ci și de noțiunea însăși de realitate, de dat al realității, de natură, pe care dorim să o excludem, pentru a o înlocui cu o idee pur constructivistă. Esența acestui proiect este totalitară.

Am avut fascismul, care dorea să creeze o rasă superioară, comunismul, care dorea să creeze o clasă superioară, iar acum suntem în ceea ce se cheamă fabricarea omului, fabricarea unei neoumanități cu totul desolidarizată de noțiunea de real.

Există instanțe ideologice care nu mai doresc să mai audă vorbindu-se despre Dumnezeu, dar nici de noțiunea însăși de ființă și de realitate. Este vorba de a face să triumfe o lume în care totul va fi construit, decretat, și, de la un punct încolo, inventat de tehnologie", declara filozoful.

Vergely susține că mariajul între homosexuali este doar o etapă spre transformarea omului într-o ființă pur istorică, fabricată în laboratoare.
 
"Trebuie să înțelegem că problema căsătoriei pentru toți depășește complet simpla problemă a homosexualității, ea pune în joc noțiunea de realitate. Merleau - Ponty spunea că omul este atât natural, cât și istoric. Astăzi dorim să ștergem noțiunea de natură și să facem din om o ființă pur istorică, pe care o vom putea fabrica în laborator, practicând experiențe noi. Eu spun că regăsim astăzi aceleași simptome care existau la apariția nazimului în jurul anilor '35-'36, numai că astăzi, neo-fascismul care ne amenință,nu se va realiza prin motoare de extrema dreaptă sau extrema stângă, ci va fi legat de democrație și tehnologie. Platon ne-a spus: "Atenție la constructivismul democratic". Și asta cu 2006 ani înainte de Hristos", a declarat el.
 
Conferința, subtitrată integral în limba română, este disponibilă mai jos.