ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Pornind de la pastorala Mitropolitului Clujului, Andrei Andreicuț, care spunea că „omul contemporan a devenit rob al imaginii”, Avram Fițiu a făcut o paralelă între puterea imaginii în viața oamenilor de ieri și de azi.

„Omul vremurilor noastre a devenit dependent de imagine. Obsesia imaginii l-a subjugat în totalitate. Petrece ore întregi în fața televizorului și nu îl poate lăsa o zi să nu urmărească știrile, filme sau programe de divertisment. În același timp, calculatorul, cu întrebuințările lui folositoare sau mai puțin folositoare, i-a devenit tovarăș de toată ziua. Navigarea pe internet îl captivează în așa măsură că nu mai are timp nici de comunice cu cei din casă, nici de lectură, nici de sport, nici de plimbări în aer liber. Și ca să-l poată avea peste tot apelează la un laptop sau la o tabletă. Mai nou telefoanele mobile performante, care au și internet, îi oferă omului imagini, și-l vezi butonând peste tot: pe stradă, în mașină, la masă, sau în alte multe împrejurări. Și chiar dacă este în compania cuiva, el, de fapt, se află într-o lume virtuală care-l subjugă. Am dori să îi tămăduim de această meteahnă. Omul contemporan a devenit un pătimaș, rob imaginii, care poate fi bună sau rea. Dacă imaginea este bună, lucrurile sunt în ordine. Dar, dacă imaginea este rea, păcătoasă sau indecentă? Atunci este o problemă. Pentru că prin imagine intră dracul în suflet”, a declarat Andrei Andreicuț,  Mitropolitul Clujului.

„Dacă ieri, imaginea care guverna reperele existențiale ale oamenilor era furnizată de către icoane, fiecare familie având în casa lui icoane cu tematică religioasă, astăzi viața ne este guvernată de alt tip de imagini cu arome de rețele sociale.  

Astăzi, ca atunci, viața ne este guvernată de imagine doar că astăzi ele sunt guvernate de această nouă religie care se cheamă multinaționala (facebook, google, instagram, linkedin, twiter, filkr, supermarket, etc…) și este transmisă prin instrumente gen telefon mobil, tabletă și calculator.

În aceste condiții în care ceea ce gândim, ceea ce facem zi de zi trece prin filtrul și puterea imaginii, vom încerca să vedem care este imaginea cea mai puternică cretă de către strămoșii acestui neam românesc și care ar trebui să guverneze viața românilor de astăzi și de mâine dacă vrem să ne păstrăm propria identitate socioculturală.

Există în această lume o imagine foarte veche (din biserica Vlaherne de la Constantinopolul de ieri) ce ne amintește nouă românilor, de oierii vlahi aflați timp de o mie de ani în centrul puterii politice a Imperiului Bizantin din cartierul vlahilor (cartierul Vlaherne din Istanbulul de astăzi) întemeiat de către oierul numit Vlah prin secolul IV căsătorit cu regina Boa a hunilor. Vorbim aici de icoana Vlahernița (icoana preasfintei Născătoare de Dumnezeu).

Astăzi tot imaginea este centrul universului lumii noi care se construiește printr-o serie de experiențe de inginerie socială, doar că imaginea servește unui scop politic și economic și nu unuia sufletesc cum era altădată.

În ce domenii sectoriale imaginea ne guvernează astăzi viața?
În domeniul commercial unde imaginea atent lucrată transmite mesaje subliminale în mintea noastră și în special a copiilor noștri;
În domeniul jocurilor pentru copiii (unde părinții au pierdut de multă vreme controlul asupra mesajului) unde viața ne este inundată de mesaje subliminale ale altor culturi;
În domeniul educational, unde imaginea joacă un rol fundamental în resetarea culturală a copiilor noștri;
În domeniul politic unde imaginea crează un impact emoțional puternic;

Cum ne este manipulată mintea prin imagini?
Prin accesarea preponderentă a părții drepte a creierului nostru cu imagini, parte care gestionează emoția umană;
Prin formularea unor mesaje subliminale ale imaginii care trec nefiltrate de creierul uman;
Prin atrofierea părții stângi a creierului (cea care gestionează gândirea rațională);

Prin ce mecanisme imaginea este introdusă în mintea noastră?
Prin alimentație chimizată (apă și alimente) cu nano particule chimizate care acționează preponderant asupra centrilor nervoși din partea dreaptă a creierului;
Prin produse de igienă corporală (ex: pasta de dinți ce induce prin fluor, comportament docil);
Prin vaccinuri care introduc în organism nano particule chimizate ce acționează de asemenea asupra componentei emoționale a minții noastre?
Prin îmbrăcăminte ce conține nano particule ce pot fi acționate de la distanță în sensul voit de către emițător;

Ce se urmărește prin manipularea imaginii?
Control politic a mulțimii umane prin uniformizarea sistemului de gândire și reacție;
Control economic prin uniformizarea comportamentului consumatorului în ceea ce privește așteptările acestuia;
Control cultural prin resetarea părții drepte a creierului în sensul restrângerii diversității mesajelor culturale de care omul să aibă nevoie
 
Ce putem face (în primul rând țăranii) în viitor ca să facem față acestei agresiuni create de către imaginea controlată politic și economic?
Să devenim autonomi alimentar controlând astfel calitatea alimentelor noastre;
Să devenim autonomi din punct de vedere al îmbrăcămintei revenind la lână și cânepă ca materie primă;
Să devenim autonomi cultural refuzând orice agresiune prin imaginea subliminală generate de produsele comerciale ale altor țări;
Să devenim autonomi politic respingând ingerințele interne ale altor state care ne transmit zi de zi prin tehnică modernă imagini de reformatare a așteptărilor noastre;
Să reintroducem icoane adevărate în casele noastre care ne amintesc zilnic de reperele noastre culturale și identitare;
Să negociem cu Rusia aducerea acasă a icoanei Vlahernița în patria vlahilor de altădată pentru a reda forța de altădată a acestui neam;
Să spunem Paște fericit în loc de Sărbători fericite (un mesaj al corectitudinii politice);
Să ne spunem Poftă Bună în loc de Noroc Bun acum la Paști când ne așezăm la masă”;