ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Fluxul de știri al Facebook-ului a fost inundat azi de o fotografie din care ar rezulta că "popii" au depășit orice limita făcând bani și din apa de ploaie.

Dând click pe imaginea de mai jos, afli că a fost însă postată în urmă cu doi ani pe imgur.com, o platforma unde utilizatorii încarcă fotografii spectaculoase/relevante pentru un anumit domeniu/fenomen. Adevărul este însă tragic pentru cei de la Libertatea, autorii acestei "opere".. Este vorba de fapt de o glumă a celor de la Times New Roman, un site de satiră. Ziariștii patronați de elvețienii de la Ringier au comis o gravă eroare prezentând drept adevărată această știre doar pentru a mai lovi în Biserică.

Sub titlul "Cât costă mila Domnului? Taxă Extra la biserica pentru rugăciuni anti-inundații” găsim un articol scurt în locul reportajului la care mă așteptam. Iată articolul postat pe Libertatea:

"O vorba veche românească spune: ”Mare este grădina lui Dumnezeu”. Pe cât de mare este, pe atât de diversă. Și ciudățeniile se întâmplă chiar și în casa Domnului. Un preot dintr-o parohie afectată, se pare, de inundații, a decis să mai strângă  ceva bani în bugetul bisericii sale. Părintele, pe numele sau Onufrie Rîuleț, a profitat de disperarea celor pe care îi păstorește și a cerut o taxă suplimentară pentru a face rugăciuni ”urgente” împotriva inundațiilor. Totul a fost anunțat printr-un afiș pus la avizierul bisericii. ”Stimați enoriași, Vă înștiințăm că, în vederea efectuării unor rugăciuni urgente împotriva inundațiilor, contribuția bisericească se majorează cu 49,9 lei”, este anunțul neobișnuit”. 

Efectul este însă asigurat. Cu o simplă imagine distribuită între mii de conturi de pe platformele de socializare care poate fi falsă, eventual cu efectul de pârghie pe care îl da publicarea pe un site cu trafic mare fără verificarea informației, antipatia publicului e plasată în direcția dorită.