ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Patriarhul României: Învierea lui Hristos este semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului

Mii de credincioși au primit în fața Reședinței Patriarhale Sfânta Lumină adusă de la Ierusalim. Aici, slujba Învierii Domnului a fost oficiată de Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. Alături de acesta a slujit și Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor.

La slujba de la Patriarhie a participat și Președintele României, Klaus Iohannis.

"Învierea lui Hristos este  semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului, asupra modului de existență egoist. Iubirea lui Hristos este mai tare decât moartea în înțelesul că El nu a răspuns la răutate cu răutate, la violență cu violență. Nu a răspuns la păcat cu păcat,  ci a biruit păcatul prin sfințenie și s-a rugat chiar si pentru cei care L-au răstignit. Această iubire răstignită se arată biruitoare prin Înviere, de aceea Învierea lui Hristos ne arată că orice faptă săvârșită în lumea aceasta din iubire față de Dumnezeu și față de semeni, nu piere niciodată", a spus Preafericitului Părinte Daniel, conform Basilica.ro

Sărbătoarea Învierii Domnului este lumina sau sensul ultim al vieții omului, a subliniat Patriarhul României.

"Primul element al Universului Creat a fost Lumina. Lumina Creată în ziua întâi este Veșmânt sau Simbol al unei alte Lumini,  Lumina Necreată. Cu alte cuvinte, Lumina este memoria Universului, ca trecere de la neființă la ființă, de la neexistență la existență, iar țelul ultim al Universului este Cerul Nou și Pământul Nou sau transfigurarea pământului și al cerului în Lumină Necreată. De aceea în noaptea de Paști cântăm: Luminează-te, Luminează-te  Noule Ierusalime. Învierea Domnului este începutul unui Cer Nou și al unui Pământ Nou în care nu va fi moarte și nici stricăciune, descompunere sau degradare a naturii umane", a mărturisit Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române.

Preafericirea Sa  a îndemnat credincioșii să lupte împotriva păcatului, așa cum a făcut Mântuitorul Iisus Hristos.

"Trecerea sau Paște înseamnă că  Hristos a biruit păcatul, iadul și moartea și a dăruit nouă sfințenie în locul păcatului, ca mod de existență, a biruit iadul ca singurătate absolută prin Pogorârea Sa cu sufletul unit cu Dumnezeirea Sa, aducând în mijlocul izolării sau însingurării extreme iubirea Sa nesfârșită și a stabilit comuniunea între cei care L-au așteptat să vină ca Mântuitor. De aceea, Învierea în Ortodoxie începe în iad, atunci când Hristos predică în iad Învierea celor care erau în locuința morților de la începutul lumii, de la căderea protopărinților Adam și Eva. Hristos nu a Înviat pentru Sine, ci pentru a ridica din moarte, din însingurarea permanentă pe om și să-l ducă la comuniunea, la bucuria și Slava Împărăției lui Dumnezeu”, a spus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel.

În încheierea cuvântului său, Preafericirea Sa a îndemnat credincioșii să nu-i uite pe cei săraci, bolnavi, suferinzi, îndoliați și întristați.