ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Guvernul României a aprobat un plan de acțiuni pentru reducerea birocrației. „Planul de acțiuni pentru 2017 privind reducerea sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri”, a fost aprobat de Executiv, printr-un Memorandum, la propunerea Secretariatului General al Guvernului și al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Potrivit unui comunicat al Guvernului României, planul de acțiuni cuprinde șase etape, cu următoarele termene de realizare:

  • Nominalizarea și actualizarea echipelor la nivel tehnic și de coordonatori, responsabile cu realizarea și/sau comunicarea acțiunilor de simplificare realizate de ministere. Astfel, fiecare minister își va constitui o echipă multidisciplinară, formată din experți la nivel tehnic și juridic, responsabilă cu monitorizarea simplificărilor administrative. Termenul pentru realizarea acestei acțiuni este 7 aprilie.

  • Convocarea, la sediul Guvernului, a noilor echipe de coordonatori ai procesului de simplificare (la nivel de secretar de stat/secretar general în ministere). Termenul pentru realizarea acestei acțiuni este 11 aprilie.

  • Centralizarea raportărilor cu privire la simplificarea sarcinilor administrative realizate de către ministere. Termenul de realizare este trimestrial.

  • Coordonarea, împreună cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a implementării măsurilor propuse de mediul de afaceri. Vor fi organizate întâlniri cu reprezentanții forurilor de consultare pentru colectarea și analiza recomandărilor și propunerilor mediului de afaceri și vor fi armonizate propunerile de simplificare transmise de ministere. Termenul de realizare este permanent, cu întâlniri lunare cu reprezentanții Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

  • Derularea proiectelor finanțate din fonduri europene. Definitivarea ideilor de proiecte și a documentațiilor proiectelor care vizează debirocratizarea și e-guvernarea și implementarea lor. Activitate continuă.

  • Actualizarea inițiativelor de simplificare și a bazei comune de date rezultate în urma implementării proiectelor de măsurare a costurilor administrative. Activitate continuă.