ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Președintele republicii s-a spetit pedalând vineri spre Palatul Cotroceni, unde se spetește muncind în restul zilelor lucrătoare. Gestul lui vine în „Vinerea Verde”, la o zi după ce Google a sărbătorit „Ziua Pământului”, și e gândit de echipa de campanie ca un semnal de încurajare a folosirii mijloacelor de transport nepoluante - care nu contribuie, adică, prin emiterea de gaze „cu efect de seră” la așa-zisa „încălzire globală”, o teorie nu tocmai demonstrabilă științific, după cum ActiveNews a mai relatat.

Klaus Iohannis de obicei nu umblă cu bicicleta, ci cu mașina BMW neagră, luxuoasă, de protocol. Pe banii noștri, nu ai lui. Cu toate astea, în rarele ocazii în care a mai fost văzut pedalând o făcea nu din obișnuință, ci pentru a transmite un mesaj de propagandă. De la inaugurarea de piste de biciclete trasate cu bidineaua pe stradă sau pe trotuar în Sibiu și până la zile cu semnificație ecologistă marcate în București sau aiurea, Werner are ceva de transmis atunci când se urcă pe două roți. În afară de îndemnul „Purtați mască” inclusiv atunci când faceți sport.

De aceea ne-am întrebat dacă și costul bicicletei cu care s-a deplasat azi e tot un „statement” al președintelui. Bicicleta pe care a folosit-o Klaus Iohannis în „Vinerea Verde” este un model Cube din 2020 care costă aproape 1.850 de euro. Ceea ce înseamnă echivalentul a șase salarii minime românești, observă România TV
 

Deci am înțeles cum e cu dragostea de natură, dar nu și cu economisirea resurselor! Mai ales că nu doar bicicleta - care nu e de producție autohtonă - e scumpă, ci și escorta SPP, la care președintele nu a renunțat, totuși, în numele cauzei ecologiste. Contrastul flagrant dintre aparență și esență a fost repede sesizat de internauți, care s-au gândit să îl aducă pe Klaus Iohannis cu picioarele pe pământ, adăugându-i în spate o geantă de livrator de mâncare la domiciliu - meseria care a făcut istorie în pandemie, când mulți dintre români au fost siliți să „stea acasă” și, implicit, să apeleze la servicii de curierat. Un livrator care pedalează zilnic ar putea să-și permită bicicleta cu care se deplasează Iohannis o dată pe an? Probabil că numai punând la bătaie salariul pe o jumătate de an sau făcându-și rate la bancă. Aceasta e diferența de status între Iohannis de la Cotroceni și Ionescu de la Glovo. Rămâne întrebarea: Iohannis pentru cine livrează?