ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Guvernul a adoptat în ședința de joi proiectul de ordonanță prin care se suspendă până la 31 decembrie 2017 ocuperea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităților și instituțiilor publice centrale, cu excepția unor categorii de personal, și prin care se va face un audit de management în cadrul acestor instituții. Ordonanța prevede și excepții: unitățile sanitare și unitățile de învățământ, unde se vor putea face în continuare angajări.
 
Premierul Mihai Tudose a declarat, în debutul ședinței, că acum se angajează în fiecare zi, sunt mii de oameni, purtător de ștampilă, de semnătură, de program pe ușă, și urmează  să se realizeze un inventar foarte clar a celor care lucrează astăzi pentru și la stat. 

Proiectul a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării la începutul lunii iulie.

Dispozițiile fac referire la Guvern, ministere, alte organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului și a ministerelor, inclusiv la serviciil publice deconcentrate ale acestora, la autoritățile administrative autonome și la instituțiile prefectului.

"De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe până la data de 31 decembrie 2017 se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităților și instituțiilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1), indiferent de modul de finanțare a acestora", se arată în proiectul elaborat de ministerul condus de vicepremierul Sevil Shhaideh.

Actul enumeră și o serie de excepții, precum înalții funcționari publici, posturile vacante din cadrul autorităților sau instituțiilor publice nou-înființate, potrivit legii, personalul de specialitate din cadrul instituțiilor și autorităților publice care au ca obiect de activitate gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României de către Uniunea Europeană, personalul care desfășoară activități aferente Programului Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023, posturile unice, ale căror atribuții specifice nu se regăsesc la celelalte posturi din cadrul structurii organizatorice a autorităților și instituțiilor publice, posturile diplomatice ale Ministerului Afacerilor Externe, posturile temporar vacante, funcțiile publice de conducere generale și specifice, funcțiile publice de conducere cu statut special și posturile militare de conducere, posturile din cadrul aparatului sistemului judiciar și personalul încadrat la cancelaria prefectului.

Posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor, publicate în Monitorul Oficial al României, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe pot fi ocupate în condițiile legii.

Guvernul vrea și un audit de management în aceste instituții.

„Pentru realizarea unei analize a organizării instituționale și a eficienței utilizării resurselor umane la nivelul Guvernului, ministerelor, altor organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului și a ministerelor, inclusiv serviciilor publice deconcentrate ale acestora, al autorităților administrative autonome și instituțiilor prefectului se constituie Comitetul interministerial pentru analiza organizării instituționale și a resurselor umane din administrația publică centrală, organism consultativ, fără personalitate juridică, denumit în continuare „Comitet interministerial", se arată în proiect.

Rolul Comitetului interministerial este de a realiza analiza stadiului privind organizarea instituțională și a statelor de funcții pentru toate autoritățile și instituțiile publice afectate și de a propune măsuri pentru eficientizarea managementului resurselor umane din cadrul acestora.

Coordonarea Comitetului este asigurată de prim-ministrul Mihai Tudose.

Informații despre intențiile Guvernului Tudose de a îngheța numărul posturilor din administrația publică centrală au apărut încă de săptămâna trecută, imediat după învestirea Guvernului Tudose.