ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Marea campanie de promovare a vaccinării lansată zilele trecute de premierul Florin Cîțu – suspectată de plagiat după o investigație a Inpolitics – ridică serioase semne de întrebare la care prim-ministrul ar fi trebuit să răspundă încă din discursul rostit în fața nației.

Cea mai importantă întrebare e de ce ar da presa gratis ceva ce anul trecut s-a dat pe bani?, se întreabă jurnalistul Bogdan Tiberiu Iacob, care mai prezintă și alte date despre misterele acestei campanii electorale mascate executate fără scrupule pe seama sănătății copiilor:

Ce ne-a anunțat premierul joi, în direct la TV:
”Prin această campanie lansăm 11 spoturi care vor fi difuzate în mass-media, la televiziuni în special, în perioada următoare. Vreau să fac o precizare: campania de comunicare a fost realizată fără costuri din partea Guvernului cu sprijinul UNICEF – vă mulțumim! Guvernul nu a plătit nici pentru conceptul creativ, nici pentru partea de producție – și acestea au fost donate -, nici pentru partea de difuzare în mass media, pentru că este o campania de informare publică, de interes national; fac și eu apel către televiziuni, radio, mediul online să ne sprijine în această campanie. De asemenea, mulțumim și Google pentru sprijinul acordat în promovarea online. Cele 11 spoturi vor fi difuzate la TV, radio și mediul online pentru cel puțin șase luni de zile. Eu sper să fie cel mult șase luni de zile, ca să învingem pandemia până atunci, să nu avem nevoie de șase luni de zile să o învingem”.

Cum am mai punctat, Cîțu nu ne-a informat nici cine a realizat spoturile publicitare, nici cine a plătit pentru spotul în care apare el însuși – profesionist realizat, spre deosebire de restul clipurilor miniștrilor săi, care par creații de amatori – și care spot nu se va difuza decît pe pagina sa de Facebook.

Dacă UNICEF a plătit și pentru clipul de auto-promovare a lui Cîțu, se cheamă că organizația ar cam trebui să dea niște explicații susținătorilor ei financiari. Dar adevărata mare întrebare e cine și de ce ar difuza spoturile lui Cîțu?

Legislația audiovizualului de la noi nu prevede obligația radio-difuzorilor de a da clipuri de interes public.(...)

Nici nu mai comentăm că vaccinarea copiilor este foarte viu disputată în Occident. În Germania, Comisia Permanentă de Vaccinare (Stiko), a indicat, conform Deutsche Welle, că nu se va grăbi să emită o recomandare de vaccinare pentru copii și că este posibil să nu recomande vaccinarea tuturor copiilor, ci doar a celor care suferă de anumite boli, argumentând că datele privind efectele secundare ale vaccinului sunt încă insuficiente.

Mai mult, directorul Colegiului Medicilor din Germania, Klaus Reinhardt, a avertizat că ”Datele privind riscurile și beneficiile unei eventuale vaccinări la copii și adolescenți sunt în prezent insuficiente și nu se poate face nicio recomandare”.

La noi, cum se vede, nici nu se autorizaseră primele vaccinuri cînd guvernul Cîțu deja lansa campania pentru copii. 

Interesant de remarcat, Codul de reglementare a audiovizualului interzice radiodifuzorilor, la art.129, să difuzeze mesaje publicitare la produse medicamentoase ”care să sugereze că efectul tratamentului cu medicamentul respectiv este garantat, nu este însoțit de reacții adverse sau că efectul este mai bun ori echivalent cu cel al altui tratament sau medicament ori să sugereze că starea de sănătate a subiectului poate fi îmbunătățită prin utilizarea medicamentului respectiv”.

Ce nu are voie media să facă, au avut și au voie guvernanții, însă, cu președintele Klaus Iohannis în frunte, chiar mult înainte de a fi început campania europeană de vaccinare.

Integral la InPolitics