ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Ministrul Educației, Liviu Pop, a afirmat vineri, la DC News, că trebuie schimbate procedurile de organizare a examenelor de evaluare națională și de Bacalaureat, precizând că nu este de acord să alerge persoanele, preferă să „alerge hârtiile”.

El a făcut aceste declarații făcând referire la cazul Rozinei Miron (42 de ani), informaticianul care a murit la sfârșitul lunii trecute în timp ce se ocupa de introducerea unor date legate de examenul de evaluare națională la Colegiul "Al. I. Cuza" din Galați. „Este trist ceea ce s-a întâmplat și îmi doresc să nu se mai întâmple acest aspect, de aceea pe zona de evaluare națională, pe zona de evaluare la Bacalaureat, pe zona de titularizare în sistemul de învățământ, pe definitivare în zona de învățământ, trebuie să schimbăm clar procedurile. Nu sunt de acord să alerge persoanele, prefer să alerge hârtiile. Suntem astăzi în dezbatere pentru metodologia de organizare a acestor concursuri pentru anul viitor. Până în 31 august trebuie să venim cu metodologia de organizare", a declarat ministrul Educației, precizând că ia în calcul și repartiția elevilor la liceu să se poată face pe fișe.

„Să folosim tehnologia în procesul de evaluare. Dau un exemplu: putem scana toate lucrările, să facem centre de corectură unde profesorul vine și corectează lucrarea scanată. Să nu îi punem pe informaticieni să stea zeci de ore să introducă datele. Se poate eficientiza folosind tehnologia modernă, iar lucrul acesta îl avem în calcul astăzi la nivelul Ministerul Educației Naționale, unde vrem, printr-un proiect european, să introducem și evaluarea și evidența școlarilor pe platformă virtuală, pe biblioteca școlară virtuală. Anul acesta sper să găsim o metodologie care să nu mai expună la efort supraomenesc pe colegii noștri”, a spus ministrul Educației.

Liviu Pop a susținut că ar vrea ca în fiecare județ să existe unul sau două centre de evaluare, unde profesorii primesc pe suport electronic lucrarea, pe care să o corecteze după barem.