ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Sute de preoți și diaconi din cadrul Bisericii Ortodoxe Ruse (BORU) au semnat un apel comun prin care cheamă la împăcare și încetare imediată a războiului pornit de Vladimir Putin în Ucraina. Demersul este semnat de 285 de preoți ai Patriarhiei Ruse, iar printre semnatari nu se regăsește nici un preot al Mitropoliei Chișinăului și Întregii Moldove, structură subordonată Patriarhiei Moscovei, informează Ziarul Național de la Chișinău.

„Noi, preoții și diaconii Bisericii Ortodoxe Ruse, fiecare în nume propriu, facem apel la oricine de care depinde încetarea războiului fratricid din Ucraina, cu un apel la reconciliere și la încetarea imediată a focului. Fiecare persoană va avea parte de Judecata de Apoi. Nicio autoritate pământească, niciun doctor, niciun gardian nu vă poate proteja de această judecată. Deplângem procesul la care au fost supuși nemeritat frații și surorile noastre din Ucraina. Viața fiecărei persoane este un dar neprețuit și unic al lui Dumnezeu și, prin urmare, dorim întoarcerea tuturor soldaților - atât ruși, cât și ucraineni - la casele și familiile lor”, se arată în apel.

Fețele bisericești recunosc că va fi foarte dificil de acum înainte ca ucrainenii și rușii să fie din nou prieteni.

„Respectăm libertatea dată de Dumnezeu omului și credem că poporul ucrainean ar trebui să facă alegerea singur, nu sub amenințarea armei, fără presiune din partea Occidentului sau a Estului. Reamintim că porțile raiului sunt deschise oricui, chiar și pentru persoanele care au păcătuit grav, dacă își cere iertare de la cei pe care i-a umilit, insultat, disprețuit sau de la cei pe care i-au ucis cu mâinile lor sau prin ordinul dat. Nu există altă cale decât iertarea și reconcilierea.

Nici o chemare la pace și încheierea războiului nu ar trebui suprimată cu forța și considerată ca o încălcare a legii”, se mai arată în apelul semnat de 285 de preoți ai Patriarhiei Ruse, pe care îl publicăm mai jos integral și în original, împreună cu alte mesaje din lumea ortodoxă.

Patriarhul Bartolomeu de la Constantinopol: Opriți imediat, acum, invazia și războiul din Ucraina!

Patriarhul Bartolomeu a predicat la Constantinopol în timpul slujbei din Duminica Ortodoxiei (prima din Postul Mare) împotriva războiului din Ucraina, făcând apel la încetarea imediată a invaziei rusești și la oferirea unei noi oportunități de dialog. Deși predica nu a fost rostită la evanghelia duminicii respective, ci înainte de hirotonirea unui călugăr întru diacon, patriarhul a făcut o analogie între „pacea de Sus” și nevoia menținerii păcii pe pământ, abordând și cea mai arzătoare temă politică la zi, probabil influențat și de prezența premierului Greciei, Kyriakos Mitsotakis. Atât Turcia, cât și Grecia sunt țări membre NATO, iar Patriarhia Constantinopolului are o apropiere deosebită și față de SUA.

„Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos este 'Dumnezeul păcii'. Biserica sa se roagă pentru "pacea de sus", "pacea lui Dumnezeu, care întrece orice înțelegere" (Fil. d, 7), dar și "pentru pacea lumii", care este geamănul contopit al dreptății.

Asistăm la tragedia poporului ucrainean și admirăm rezistența acerbă a acestuia împotriva invadatorului nerușinat.

Ne bucurăm, de asemenea, să vedem reacția curajoasă a cetățenilor ruși la vărsarea de sânge. Solicităm încetarea imediată a focului pe toate fronturile războiului.

Violența și războiul nu numai că nu rezolvă diferendele, dar provoacă durere și moarte și creează probleme și mai complexe.

Invazia și războiul trebuie să înceteze imediat, acum, și trebuie să se ofere o nouă oportunitate dialogului, vehiculul păcii prin excelență.᾽ Războiul este o încălcare a dreptului internațional, care este acum "legea păcii", a afirmat duminică, 13 martie 2022, patriarhul Constantinopolului, citat de OrthodoxTimes.com.

 
Arhiepiscopul Ieronim al Atenei și al întregii Elade, către Patriarhul Kirill:

La rândul său, Arhiepiscopul Greciei i-a trimis o scrisoare Patriarhului Rusiei prin care îl ruga să își exercite influența pentru a convinge societatea și elitele rusești de nevoia unei păci grabnice și durabile în Ucraina. Reamintim faptul că un îndemn similar i-a fost înaintat Patriarhului Kirill și de Consiliul Mondial al Bisericilor, cu sediul la Geneva, fiind însă întâmpinat cu un refuz și cu reproducerea în limbaj bisericesc a tezelor Kremlinului. 

 
Arhiepiscopul Ieronim al Atenei și al întregii Elade i-a trimis o scrisoare Patriarhului Kirill al Moscovei, la 4 martie 2022 (când se împlineau două săptămâni de la declanșarea invaziei ruse din Ucraina) cu privire la războiul purtat de Armata Rusă în Ucraina. În scrisoarea sa, arhiepiscopul a făcut apel la Patriarhul Moscovei să intervină pentru a opri războiul. „Și fiți siguri că intervenția dumneavoastră va fi una catalizatoare”, a notat înaltul prelat grec, citat de OrthodoxTimes.com

Arhiepiscopul Ieronim a subliniat, de asemenea, că „atacurile continue și valurile succesive de bombardamente, prin decizia și ordinul conducerii ruse, fac din pământul ucrainean un loc de suferință, durere și ruine. Din nefericire, nu doar oamenii sunt persecutați, ci și infrastructura vitală, clădirile istorice, monumentele culturale și chiar sfintele lăcașuri, cum ar fi Catedrala Ortodoxă din Harkov”.

După ce a subliniat că Biserica Greciei simte o datorie puternică de a-și ridica vocea în semn de protest în apărarea tuturor victimelor războiului și a celor persecutați, „din cauza intoleranței și a barbariei, din păcate nu din patea unor neofiți, ci a creștinilor de același crez”, el i-a amintit Patriarhului Kirill de legăturile de lungă durată dintre Biserica Greciei și cea a Rusiei.

„Cu ocazia începerii Postului Mare, vă îndemnăm cu tărie să vă opuneți planurilor de război ale liderilor seculari. Și fiți siguri că intervenția dumneavoastră va fi una catalizatoare”, a afirmat arhiepiscopul Ieronim.

În opinia sa, o asemenea intervenție din partea Patriarhului rus ar fi decisivă pentru creșterea în continuare a dinamicii Bisericilor Ortodoxe în lumea modernă, „deoarece războiul dintre ortodocși reduce credibilitatea noastră ca și creștini, care, deși avem datoria de a predica pacea, nu o punem în practică, provocând consecințe negative pentru prestigiul și prezența generală a Bisericii Ortodoxe în întreaga lume” (...). 

„Este necesar, în acest moment critic, să confirmăm conștiinței Bisericii Ortodoxe însăși faptul că noi contribuim la prevalența păcii. În acest fel, Biserica Ortodoxă va apărea ca cel mai autentic și mai puternic actor de menținere a păcii între cele două popoare, cel rus și cel ucrainean, care au tradiții comune de secole, în principal prin credința ortodoxă”, a conchis arhiepiscopul grec. 

Arhimandrit din Sfântul Munte Athos: Ucraina, pentru credința în Hristos și libertate

Totodată, din Grecia, un arhimandrit al Mănăstirii Esfigmenu din Sfântul Munte Athos scrie un apel intitulat „Ucraina, pentru credința în Hristos și libertate”:

„Mulți oameni se întreabă de ce ucrainenii rezistă cu atâta îndârjire în fața „operațiunii militare speciale”. Ei consideră că ar fi vorba de un simplu transfer de putere către un conducător al unui popor asemănător: „aceeași credință, aceeași limbă, vor plăti doar impozite unui alt conducător. Care este problema?”

Alții văd chestiunea ca pe un conflict între două superputeri globale, în care „una dintre ele este nedreptățită de cealaltă, s-a apropiat periculos de mult de ea, nu i-a respectat spațiul vital” etc., ca și cum poporul ucrainean nu ar avea dreptul să dispună de o voință independentă și liberă și să își aleagă valorile și cultura în care dorește să trăiască.

Statul agresiv, expansionist și vorace nu poate tolera existența unei Biserici independente la Kiev. Acest fapt îi perturbă planurile de creare a unui spațiu supranațional comun, care să includă Sfânta Sfintelor a poporului rus medieval (a Rusiei Kievene - n.r.), cu o presupusă cultură comună și o Biserică comună controlată de statul mai puternic.

Ocuparea Kievului este un „pas necesar” pentru continuarea satisfacerii drepturilor lor imaginare asupra „celei de-a treia Rome”. Statul atacator nu poate tolera năruirea narațiunii sale și zădărnicirea eforturilor de secole pentru „eliberarea Reginei Orașelor”. Conducătorul statului este chemat să devină „Mare” în istoria poporului său, pentru a împlini „jurământul națiunii sale”.

Foarte multă lume crede că acest război din Ucraina este motivat strict de interese economice, suveranitate teritorială și deținerea de resurse naturale. Însă este mai mult decât atât. Este un război al civilizațiilor. Este un război între șovinismul autoritar și libertate.

Un război între fariseismul ofensiv - care își arogă dreptul de a cotropi orașele „unde au loc parade gay” - și adevărata credință în Hristos. Miza este dreptul poporului ucrainean de a-și manifesta credința ortodoxă așa cum dorește, adică în libertate, dragoste, discernământ și împăcare, așa cum este adevărata credință ortodoxă.

Acest război se desfășoară în diferite părți ale lumii. Este un război între două paradigme culturale; un război spiritual care se duce în sufletele a milioane de oameni de pe întreg pământul. Războiul dintre frică-fobie-fariseism și libertate-responsabilitate-iubire.

Astfel, în multe țări din Occident, chiar și în țara noastră, prin acest război spiritual, liderul autoritar a ademenit și subjugat deja sufletele multor oameni care îi sunt asemănători din punct de vedere spiritual. Oameni care se întorc împotriva propriilor țări, trădându-le valorile și cultura, devenind „ieniceri”, cum am spune în Grecia.

Același război spiritual a avut loc și în timpul prezenței lui Hristos pe pământ. În cadrul aceleiași națiuni, cu aceeași credință în Dumnezeu, existau oameni cu opinii diferite. Pe de o parte, erau fariseii și adepții lor, iar pe de alta, ucenicii lui Hristos, primii creștini! Oamenii cu concepții fariseice le omorau cu pietre pe femeile adultere.

Făceau acest lucru pentru a evita cu orice preț să se uite în interior - în lăuntrul lor, la propriile păcate. Iisus Hristos a început să le scrie păcatele în nisip și le-a spus: „Cine este fără de păcat să arunce primul piatra”. Vameșii și prostituatele s-au apropiat de Hristos datorită iubirii Sale, care i-a schimbat.

Prin contrast, pretinșii „mesia” moderni și apologeții lor locali răspândesc vestea că vor instaura „puritatea morală” prin sabie și foc în Occidentul „degenerat și decadent” - așa cum le place să spună.

Un creștin ortodox nu este caracterizat de simboluri, ci de crez și de fapte. În Ucraina nu se poartă un război între două națiuni de aceeași credință.

Se poartă un război între un stat care folosește ereziile fundamentalismului și ale etno-rasismului ca doctrine expansioniste - instrumente folosite de un „mesia semizeu” prin intermediul unei Biserici locale complet controlate - și un popor care vrea să trăiască liber și să poată crede în Biserica lui Hristos în modul cel mai adevărat.

Acest exemplu de viață creștină - liberă și independentă de autoritățile seculare - este ceea ce atacatorii vor să eradicheze înainte ca acesta să se răspândească în propria lor țară.

„Pentru Sfânta Credință în Hristos și pentru libertatea țării noastre” am luptat noi, grecii, acum 200 de ani! Ucrainenii luptă astăzi pentru aceleași idealuri. Singura atitudine corectă este aceea de a le fi alături! Orice altă atitudine, care nu-i susține pe cei drepți, va fi o mare condamnare pentru poporul nostru.

Le dorim fraților și surorilor noastre în Hristos și Bisericii Ortodoxe a Ucrainei ca Dumnezeu să-i întărească! Ei luptă eroic în condiții vitrege!

Continuându-ne rugăciunea:

Pentru pacea a toată lumea, pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu Biserici și pentru unirea tuturor, Domnului să ne rugăm.

Pentru creștinii ortodocși evlavioși, Domnului să ne rugăm.

Pentru Mitropolitul Epifanie al Kievului și pentru tot clerul și poporul ucrainean, Domnului să ne rugăm.

„Și porțile iadului nu îl vor birui!”.”
 
APELUL PREOȚILOR DIN BISERICA ORTODOXĂ RUSĂ PENTRU RECONCILIERE ȘI ÎNCETAREA RĂZBOIULUI

Noi, preoții și diaconii Bisericii Ortodoxe Ruse, fiecare în nume propriu, facem apel la toți cei în numele cărora se oprește războiul fratricid din Ucraina, pentru reconciliere și încetarea imediată a focului.

Trimitem acest apel după Duminica Judecății de Apoi și în ajunul Duminicii Iertării.

Judecata de Apoi îi așteaptă pe toți. Nici o autoritate pământească, nici un doctor, nici un paznic nu ne va proteja de această judecată. Preocupați de mântuirea fiecărei persoane care se consideră copil al Bisericii Ortodoxe Ruse, nu dorim ca aceasta să ajungă la această judecată, purtând povara grea a blestemelor materne. Reamintim că sângele lui Hristos, vărsat de Mântuitorul pentru viața lumii, va fi primit în sacramentul împărtășaniei de cei care dau porunci ucigașe, nu pentru viață, ci pentru chinul veșniciei.

Deplângem calvarul la care au fost supuși nemeritat frații și surorile noastre din Ucraina.
 
Reamintim că viața fiecărui om este un dar neprețuit și unic de la Dumnezeu și, prin urmare, dorim ca toți soldații, atât ruși, cât și ucraineni, să se întoarcă nevătămați la casele și familiile lor.
 
Suntem întristați să ne gândim la prăpastia pe care copiii și nepoții noștri din Rusia și Ucraina vor trebui să o depășească pentru a începe să fie din nou prieteni, să se respecte și să se iubească unii pe alții.
 
Noi respectăm libertatea divină a omului și credem că poporul ucrainean trebuie să aleagă de unul singur, nu din punctul de vedere al armelor automate, fără presiuni din partea Occidentului sau a Estului.

În așteptarea Duminicii iertării, vă reamintim că porțile raiului se vor deschide pentru toți, chiar și pentru cei care au păcătuit grav, dacă își vor cere iertare de la cei pe care i-au jignit, insultat, disprețuit sau ucis din vina sau la ordinul lor. Nu există altă cale decât iertarea și reconcilierea reciprocă.    

"Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine de pe pământ; și acum ești blestemat de pe pământ, care și-a deschis gura ca să primească din mâna ta sângele fratelui tău", i-a spus Dumnezeu lui Cain, care era gelos pe fratele său mai mic. Vai de orice om care își dă seama că aceste cuvinte îi sunt adresate personal.

Nici un apel non-violent la pace și la încetarea războiului nu ar trebui respins cu forța și considerat ca o încălcare a legii, deoarece aceasta este porunca divină: "Fericiți făcătorii de pace".

Facem apel la toate părțile aflate în conflict să dialogheze, pentru că nu există alternativă la violență. Numai capacitatea de a-l auzi pe celălalt poate da speranța unei ieșiri din abisul în care țările noastre au fost aruncate în doar câteva zile.
 
Să intrăm cu toții în Postul Mare în spirit de credință, speranță și iubire.
 
Opriți războiul.    

Preoții și diaconii Bisericii Ortodoxe Ruse care doresc să semneze scrisoarea pot scrie la adresa russianpriestsforpeace@gmail.com
 
(Traducere automată)
 
ОБРАЩЕНИЕ СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛЕЙ РУССКОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ С ПРИЗЫВОМ К ПРИМИРЕНИЮ И ПРЕКРАЩЕНИЮ ВОЙНЫ
Мы, священники и диаконы Русской Православной Церкви, каждый от своего имени, обращаемся ко всем, от кого зависит прекращение братоубийственной войны в Украине, с призывом к примирению и немедленному прекращению огня.
Мы направляем это обращение после воскресенья о Страшном Суде и в преддверии Прощеного воскресенья.
Страшный суд ожидает каждого человека. Никакая земная власть, никакие врачи, никакая охрана не обезопасит от этого суда. Заботясь о спасении каждого человека, считающего себя чадом Русской Православной Церкви, мы не желаем, чтобы он явился на этот суд, неся на себе тяжелый груз материнских проклятий. Мы напоминаем, что Кровь Христова, пролитая Спасителем за жизнь мира, будет принята в таинстве Причащения теми людьми, кто отдает убийственные приказы, не в жизнь, а в муку вечную.
Мы скорбим о том испытании, которому были незаслуженно подвергнуты наши братья и сестры в Украине.
Мы напоминаем о том, что жизнь каждого человека является бесценным и неповторимым даром Божьим, а потому желаем возвращения всех воинов - и российских, и украинских - в свои родные дома и семьи целыми и невредимыми.
Мы с горечью думаем о той пропасти, которую придется преодолевать нашим детям и внукам в России и в Украине, чтобы снова начать дружить друг с другом, уважать и любить друга друга.
Мы уважаем богоданную свободу человека, и считаем, что народ Украины должен делать свой выбор самостоятельно, не под прицелом автоматов, без давления с Запада или Востока.
В ожидании Прощеного воскресенья мы напоминаем о том, что врата райские отверзаются всякому, даже тяжело согрешившему человеку, если он попросит прощения у тех, кого он унизил, оскорбил, презрел, или же у тех, кто был убит его руками или по его приказу. Нет другого пути, кроме прощения и взаимного примирения.
"Голос крови брата твоего вопиет ко Мне от земли; и ныне проклят ты от земли, которая отверзла уста свои принять кровь брата твоего от руки твоей”, сказал Бог Каину, позавидовавшему своему младшему брату. Горе всякому человеку, сознающему, что эти слова обращены к нему лично.
Никакой ненасильственный призыв к миру и прекращению войны не должен насильственно пресекаться и рассматриваться как нарушение закона, ибо такова божественная заповедь: "Блаженны миротворцы”.
Мы призываем все противоборствующие стороны к диалогу, потому что никакой другой альтернативы насилию не существует. Лишь способность услышать другого может дать надежду на выход из бездны, в которую наши страны были брошены лишь за несколько дней.
Дайте себе и всем нам войти в Великий Пост в духе веры, надежды и любви.
Остановите войну.

Священники и диаконы Русской Православной Церкви, желающие подписаться под письмом, могут написать на адрес russianpriestsforpeace@gmail.com


1. Игумен Арсений (Соколов), представитель Патриарха Московского и всея Руси при Патриархе Антиохии и всего Востока
2. Игумен Нектарий (Морозов)
3. иерей Алексий Антоновский
4. игумен Никодим (Балясников)
5. иерей Хилдо Бос
6. иерей Василий Буш
7. протоиерей Стефан Ванеян
8. иеромонах Иаков (Воронцов)
9. иерей Александр Востродымов.
10. священник Дионисий Габбасов
11. иерей Андрей Герман
12. протоиерей Евгений Горячев (ветеран Афганской войны)
13. иеромонах Иоанн (Гуайта)
14. иерей Алексий Дикарев
15. иерей Александр Занемонец
16. протоиерей Владимир Зелинский
17. протоиерей Петр Иванов
18. протоиерей Георгий Иоффе
19. диакон Илия Колин
20. протоиерей Андрей Кордочкин
21. иерей Лазарь Ленци
22. протоиерей Андрей Лоргус
23. игумен Петр (Мещеринов)
24. протоиерей Константин Момотов
25. иерей Евгений Мороз
26. иеромонах Димитрий (Першин)
27. иерей Александр Пискунов
28. протоиерей Стефан Платт
29. протоиерей Дионисий Поздняев
30. протоиерей Георгий Рой
31. священник Николай Савченко
32. иеромонах Феодорит (Сеньчуков)
33. протоиерей Иосиф Скиннер
34. протоиерей Димитрий Соболевский
35. диакон Пимен Трофимов
36. протоиерей Александр Шабанов
37. иеромонах Киприан (Земляков)
38. иерей Иоанн Леонтьев
39. протоиерей Виталий Шкарупин
40. протоиерей Сергий Дмитриев
41. протоиерей Владимир Королев
42. протоиерей Сергей Титков
43. священник Артемий Морозов
44. иерей Алексий Волчков
45. протоиерей Андрей Львов
46. протоиерей Сергий Сторожев
47. иерей Илия Гаврышкив
48. протоиерей Виталий Фонькин
49. священник Артемий Колягин
50. иеродиакон Елисей (Романцов).
51. иерей Глеб Кривошеин
52. диакон Иоанн Мыздриков
53. диакон Валериан Дунин-Барковский
54. священник Владислав Богомольников
55. протоиерей Владимир Дробышевский
56. священник Вадим Карпенко
57. протоиерей Глеб Вечелковский
58. прот. Феодор ван дер Воорт
59. иерей Федор Косолапов
60. иерей Антоний Лынов
61. иерей Антоний Коваленко
62. протоиерей Дионисий Кузнецов
63. священник Дмитрий Лукьянов
64. иерей Павел Касперович
65. протоиерей Валентин Бонилья
66. иеромонах Онисим (Акифьев)
67. священник Алексей Пичугин
68. протоиерей Олег Шульгин
69. протоиерей Дионисий Дуденков
70. протоиерей Виктор Теплицкий
71. протоиерей Анатолий Кора
72. иерей Алексей Козолетов
73. диакон Александр Пушкарев
74. иеромонах Иларион Резниченко
75. протоиерей Александр Дубовой
76. протоиерей Павел Сердюк
77. иерей Иоанн Бурдин
78. иерей Александр Кухта
79. диакон Дмитрий Коростелёв
80. протоиерей Георгий Завершинский
81. протоиерей Андрей Кузьма
82. иерей Павел Земляков
83. иерей Димитрий Виницкий
84. иерей Георгий Христич
85. священник Антоний Серафимович
86. иеромонах Лавр (Соломонов)
87. диакон Алексей Перуновский
88. протоиерей Василий Петров
89. диакон Стефан Кузьмин
90. иерей Дмитрий Ушаков
91. священник Яков Коробков
92. иерей Александр Насибулин
93. протоиерей Михаил Ильин
94. священник Константин Лебедев
95. иеромонах Петр (Белов)
96. Иеромонах Серафим (Стандхардт)
97. диакон Андрей Георгиевич Морозов
98. диакон Алексий Хилько
99. протоиерей Михаил Фаст
100. протодиакон Игорь Паначёв
101. протоиерей Михаил Евгеньевич Клочков
102. иерей Александр Лебедич
103. диакон Владимир Ольшевский-Давыдов
104. иерей Василий Максимишинец
105. протоиерей Пётр Коротаев
106. протоиерей Игорь Прекуп
107. протопресвитер Иоанн Гейт
108. протоиерей Сергий Маркевич
109. священник Олег Усенков
110. священник Александр Новиков
111. иерей Сергий Воинков
112. иерей Антоний Копаев
113. диакон Олег Карлащук
114. священник Димитрий Савин
115. протоиерей Павел Кивович
116. иерей Михаил Баккер
117. протоиерей Игорь Тарасов
118. иерей Сергий Дудин
119. протоиерей Андрей Лобашинский
120. протоиерей Михаил Немнонов
121. священник Григорий Оборочану
122. священник Иоанн Тераудс
123. игумен Варлаам (Борин)
124. игумен Антоний (Логинов)
125. диакон Олег Агеенко
126. протоиерей Алексий Шишков
127. иеродиакон Климент (Волянский)
128. иерей Вячеслав Шафаренко
129. иерей Сергий Дырман
130. иерей Игорь Бурдейный
131. протоиерей Петр Борновалов
132. иерей Сергий Соболев
133. диакон Роман Высоцкий
134. протоиерей Вячеслав Власенко
135. священник Георгий Думби
136. протодиакон Никифор Франклин
137. протоиерей Михаил Устименко
138. иерей Силиций Силиконов
139. иерей Адам Кондратюк
140. священник Геннадий Комков
141. протоиерей Сергий Борский
142. протоиерей Иоанн Гербовецкий
143. иерей Григорий Гринько
144. иерей Василий Куценко
145. протоиерей Андрей Кореньков
146. протоиерей Максим Приходько
147. протоиерей Вадим Бойко
148. протоиерей Николай Ефимчук
149. протоиерей Андрей Федоров
150. диакон Андрей Пожилов
151. протоиерей Виктор Григоренко
152. иерей Тимофей Ноздрин
153. игумен Иннокентий (Русских)
154. иерей Олег Черниченко
155. священник Александр Ткачев
156. диакон Дмитрий Дудкин
157. иерей Пётр Богатырёв
158. иерей Алексий Залицаев
159. иерей Дионисий Чернявский
160. иерей Димитрий Жестков
161. диакон Евгений Кузнецов
162. иерей Петр Галанюк
163. священник Андрей Хазов
164. священник Филипп Самсонов
165. иерей Ярослав Пирковский
166. протоиерей Максим Фионин
167. иеродиакон Исайя (Назаров)
168. иеромонах Ириней (Грибов)
169. иеромонах Василий Зобов
170. диакон Артемий Щукин
171. протоиерей Александр Ноздрин
172. иерей Андрей Ноздрин
173. иеродиакон Лука (Старостин)
174. протоиерей Михаил Ялов
175. иерей Валерий Байдак
176. священник Николай Тихончук
177. протоиерей Игорь Гагарин
178. иерей Виталий Коваленко
179. священник Андрей Швайбович
180. диакон Леонид Джалилов
181. протоиерей Димитрий Свистов
182. священник Константин Жемчужин
183. иерей Андрей Поляков
184. иеромонах Петр (Смирнов)
185. диакон Иоанн Овчинников
186. священник Александр Данилов
187. священник Дмитрий Останин
188. священник Александр Лупанов
189. протоиерей Дмитрий Осипенко
190. протоиерей Виталий Шкарупин
191. протоиерей Владимир Вильгертс
192. протоиерей Андрей Пуганов
193. диакон Богдан Сердюк
194. протоиерей Владимир Федоров
195. протоиерей Майкл Карней
196. диакон Алексий Костяновский
197. протоиерей Михаил Владимиров
198. священник Андрей Давыдов
199. иерей Иоанн Абрамчик
200. протоиерей Леонид Грилихес
201. протодиакон Филипп Тернер
202. иерей Олег Усенков
203. диакон Сергий Кульпинов
204. священник Евгений Антонов
205. диакон Иоанн Петерс
206.
207. протоиерей Валентин Басюк
208. диакон Артемий Носков
209. священник Силуан Томпсон
210. протодиакон Павел Дроздовский
211. священник Виктор Дунаев
212. протоиерей Андрей Винарский
213. иерей Арсений Стрельцов
214. иерей Петр Галанюк
215. иеромонах Питирим (Дмитриев)
216. протоиерей Андрей Свинарёв
217. иерей Алексей Сураев
218. иерей Пётр Устинов
219. протодиакон Сергий Шалберов
220. священник Роман Кучма
221. иерей Андрей Логинов
222. протоиерей Андрей Хвыля-Олинтер
223. священник Кирилл Крайнюк
224. священник Александр Рульников
225. священник Игорь Москвичёв
226. священник Пётр Коломейцев
227. иеродиакон Дионисий (Волков)
228. протоиерей Константин Гипп
229. протоиерей Андрей Яхимец
230. протоиерей Михаил Владимиров
231. священник Александр Полховский
232. священник Димитрий Пенькевич
233. иерей Тимофей Китнис
234. протоиерей Алексий Попков
235. диакон Аркадий Фомин
236. протоиерей Петр Джексон
237. иеромонах Прохор (Куксенко)
238. иерей Александр Галуц
239. протоиерей Сергий Мирошин, ветеран боевых действий
240. иерей Леонид Целорунго
241. диакон Евгений Сирант
242. иеромонах Венедикт (Шнайдер)
243. протоиерей Алексий Демидов
244. иерей Тимофей Торопов
245. священник Алексей Иванов
246. священник Алексей Хайченко
247. протоиерей Андрей Винник
248. иерей Алексей Дудин
249. протоиерей Олег Батов
250. диакон Константин Кривунов
251. иерей Виктор Баландин
252. иерей Алексий Сорокин
253. протоиерей Роман Гильфанов, ветеран боевых действий
254. иерей Феодор Ибрагимов
255. иерей Алексей Паранюк
256. диакон Петр Гарднер
257. иерей Евгений Бокк
258. священник Алексей Туранин
259 священник Андрей Попов
260. диакон Максим Дулев
261. иерей Иоанн Лена
262. иерей Димитрий Шибаев
263. протоиерей Сергий Назаров
264. протоиерей Владимир Шибаев
265. иерей Алексий Сергеев
266. иерей Вадим Пономарев
267. протоиерей Максим Никольский
268. протоиерей Стивен Хидли
269. архимандрит Мелетий Уэббер
270. иерей Алексей Чесноков
271. протоиерей Владимир Шмалий
272. иерей Андрей Трофимов
273. иерей Алексий Барсуков
274. протоиерей Виталий Бабушин
275. диакон Руслан Бочанов
276. иерей Александр Бабичев
277. священник Петр Гонов
278. протоиерей Николай Улович
279. диакон Ален Монье
280. диакон Алексей Витвицкий
281. священник Максим Бойко
282. протоиерей Александр Елатомцев
283. священник Вячеслав Бодань
284. священник Сергий Ким
285. протоиерей Георгий Шекула
286. священник Василий Родионов